Jump to content

SA till PSP

Recommended Posts

• Inlägg 52
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Specs på PSP säger att den är kraftigare.

borde man inte ta med i beräkningarna en mindre storlek på PSP skärmen. enligt min erfarenhet av filmer på handdatorer (tungsten T3) så räcker en lägre bitrate för att få samma "synlig kvalite" på filmen man kollar på jämfört med en dator. tror man kan komprimera texturer mer på en bärbar maskin.

hur som helst kommer nästan garanterat ett GTA:PSP vara i 3D. PSP är en maskin för 3D spel inte 2D. Sony skulle aldrig kunna konkurera mot Nintendo DS annars. 2D uppskattas säkert av många "nostalgiker" men d vore inte speciellt smart att lansera en sån konsol/spel idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Specs på PSP säger att den är kraftigare.

borde man inte ta med i beräkningarna en mindre storlek på PSP skärmen. enligt min erfarenhet av filmer på handdatorer (tungsten T3) så räcker en lägre bitrate för att få samma "synlig kvalite" på filmen man kollar på jämfört med en dator. tror man kan komprimera texturer mer på en bärbar maskin.

Helt ärligt tvekar jag till detta. Grafiken är redan tillräckligt dåligt enligt många. Som sagt, om allting skulle ha varsin färg och inga röster skulle vara med, då så, visst, men som det är nu, även med mer redigt komprimerade texturer kommer det inte få plats. Vi pratar att skära bort 3/4.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Helt ärligt tvekar jag till detta. Grafiken är redan tillräckligt dåligt enligt många. Som sagt, om allting skulle ha varsin färg och inga röster skulle vara med, då så, visst, men som det är nu, även med mer redigt komprimerade texturer kommer det inte få plats. Vi pratar att skära bort 3/4.

Kanske inte ett så stort spel som SA, men iallafall VC. Den som lever får se.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor