Jump to content

SA till PSP

Recommended Posts

• Inlägg 52
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Men ffs PSP är bättre än PS2... Hallåååå... vakna =P

plus att man kan kolla på film i den den ät utrustad med MPEG-4 och man ska även kunna lyssna på musik i den, filmer, musik och spelen kommer ligga på ett nytt cdformat som är typ som mini discar, och kommer dessutom vara något billigare!

Tack för mig =P

Och här trodde jag att jag bara gissade. Gött döh.

Playstation Portable är inte lika bra som PS2 men inte lika dålig som PS1. Ett slags mellanting helt enkelt. Tänker inte säga mer förrens jag vet om du är seriös eller inte :P

Diskarna kallas UMD vilket är en förkortning för Universal Media Disc. Den innehåller ungefär 1.8 gb.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

plus att man kan kolla på film i den den ät utrustad med MPEG-4 och man ska även kunna lyssna på musik i den, filmer, musik och spelen kommer ligga på ett nytt cdformat som är typ som mini discar, och kommer dessutom vara något billigare!

Tack för mig =P

Psp är iten bättre än ps2. Fatkum är att psp är snäppet sämre än ps2, den ligge mellan ps och ps2.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för mig =P

Men frågan är om SA skulle få plats på det där nya UMD formatet, det är väl bara på 1,4 gb eller nåt sånt?

Edit: Här kan man se hur PSP ligger grafiskt.

http://www.gamereactor.se/brev/?id=12706

Redigerad av danneroller
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man kanske kan få det på ett uber minneskort + "skiva"!

(min ¨¨ knapp e cp, det blir dubbel och fel)

Jo, på ett sånt där memory stick duo pro kort på 4 gb (tror det var 4gb) som ska släppas.

Fast helst ser man ju ett helt nytt GTA spel, ungefär som GTA Advance till GBA SP.

Fast då i någon av de städer de redan har gjort fast med ny story, hade gärna sett en ny gangster klättra sig uppåt i ett bärbart Vice City igen. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, på ett sånt där memory stick duo pro kort på 4 gb (tror det var 4gb) som ska släppas.

Fast helst ser man ju ett helt nytt GTA spel, ungefär som GTA Advance till GBA SP.

Fast då i någon av de städer de redan har gjort fast med ny story, hade gärna sett en ny gangster klättra sig uppåt i ett bärbart Vice City igen. :D

Jag skoja bara innan, om ett spel skulle komma på ett sånt minneskort skule det kosta flera tusen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag skoja bara innan, om ett spel skulle komma på ett sånt minneskort skule det kosta flera tusen.

Haha, tänkte inte på vad ett sånt kort kostar, en sån där 4 gb kommer ju att kosta omkring 2-3000 om man går efter vad 1gb kostar idag.

Dumt av mig. :D

Men det kanske skulle gå att få in ett GTA:SA ändå på nåt sätt på en UMD, för grafiken kan ju inte bli lika bra som på PS2.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, tänkte inte på vad ett sånt kort kostar, en sån där 4 gb kommer ju att kosta omkring 2-3000 om man går efter vad 1gb kostar idag.

Dumt av mig. :D

Men det kanske skulle gå att få in ett GTA:SA ändå på nåt sätt på en UMD, för grafiken kan ju inte bli lika bra som på PS2.

Om alla ytor skulle ha varsin färg kanske det skulle gått. Minus ätdelen. Och inga röster.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

4.37 gb är min GTA3-skiva. Nej, jag tror det lutar mot ett GTA1/2 typ av spel.

Hoppas inte, då är det ju ingen mening med kraften PSP sitter på. Men vi får se, de kanske presenterar det nya bärbara GTA på årets E3 mässa.

Och om det blir ett nytt GTA1 liknande spel så får det då bli mycket bättre än GTA Advance för att det ska bli ett köpa från min sida.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GBA har ju ingen kraftig motor. Skulle säkerligen tro att en sån pryl man stoppar in i GBA'n inte håller särkilt mycket utrymme heller, så GBA'n är egentligen ganska dålig, prestandamessigt. PSP har i alla fall bättre potential.

Jo, men det blir ju ändå nästan samma sak om de gör ett spel i fågelperspektiv. Och på något sätt skulle de säkert kunna fixa ett 3D GTA, och jag tror nog att det är i 3D det kommer vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför ska alla säga emot hela tiden.

If you're talking about raw power, the PSP wins in that category. In fact, the PSP is argueably slightly more powerful than the PlayStation 2, which may seem shocking, but it is almost five years old. However, it does not look better than PS2 games, probably most likely due to the small LCD screen (compared to a regular TV with progressive scan) and other factors.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför ska alla säga emot hela tiden.

If you're talking about raw power, the PSP wins in that category. In fact, the PSP is argueably slightly more powerful than the PlayStation 2, which may seem shocking, but it is almost five years old. However, it does not look better than PS2 games, probably most likely due to the small LCD screen (compared to a regular TV with progressive scan) and other factors.

Frågade en god vän till mig. Han kan sånthär. Såhär ligger det till.

Ett PSP har två processorer. Tillsammans är den kraftigare än PS2. Men PSPan använder aldrig båda två samtidigt. En går till spel, och den andra går till film, musik och dylikt.

Tjöta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor