Jump to content

Garrys Mod


P-C
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 1,1k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Vafan är noclipa?! Alla snackar typ om det, jag vet inte vad det är?!

Haha :huh:

Om man "har" noclip så är man osolid. Man kan flyga och gå igenom väggar, objekt, gubbar etc.

"Godmode" funkar också, det gör att man blir odödlig.

"Notarget" gör att inga fiender attackerar dig.

@Add3: Nej, har inte hl2.. Men eftersom jag mappar till hl1 och har märkt en stor mängd buggar så ser jag att det är ett rum som har hamnat utanför banan :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha :huh:

Om man "har" noclip så är man osolid. Man kan flyga och gå igenom väggar, objekt, gubbar etc.

"Godmode" funkar också, det gör att man blir odödlig.

"Notarget" gör att inga fiender attackerar dig.

@Add3: Nej, har inte hl2.. Men eftersom jag mappar till hl1 och har märkt en stor mängd buggar så ser jag att det är ett rum som har hamnat utanför banan :D

Nah, de där stämmer inte med att det är ett rum som hamnat utanför banan, det ni ser där är omgivningen ni ser när ni står nere på marken. Man förstorar den på något sätt sedan. Har märk det på de flesta banor i CSS t ex.. Snyggt sätt att göra en omgivning utöver skyen.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nah, de där stämmer inte med att det är ett rum som hamnat utanför banan, det ni ser där är omgivningen ni ser när ni står nere på marken. Man förstorar den på något sätt sedan. Har märk det på de flesta banor i CSS t ex.. Snyggt sätt att göra en omgivning utöver skyen.. :D

Ooookej, det där lät liiitteee onödigt. Jag mappar ju också till ett stort antal spel... dock lät det där som sagt väldigt flummigt.

1. Eftersom man i HalfLife spelens mappingeditor bygger terrängen via vertex eller via ett program som kallas nånting som typ hl2heightnormal eller nåt annat helmysko namn så. Nåja... Sen.

1. Varför ser inte terrängen som är utanför banan likadan ut som den man startar på?

2. Varför skulle man först göra en liten terräng, sedan ha kvar den, FÖRSTORA DEN PÅ 'NÅGOT' SÄTT, och sätta en likadan bredvid? Skulle bara dra ut på kompileringstiden och banans storlek (kb/mb)...

...... Jag kanske är aningen förrvirrad eller? Men, that's the way I am.

Och ifall du menar att det är den som man ser utanför banans "gränser" (Berg, väggar som blockerar etc.) så... såvitt jag vet är det skyboxen som använder sig utav bilder och för övrigt props och liknande material som används däromkring för att snygga till? :huh:

Nåja, jag har fortfarande inte riktigt lärt allt om den nya Hammerversionen ännu så ska väl inte säga något men lät väldigt onödigt att förstora nånting för att slita ut på banans storlek? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ooookej, det där lät liiitteee onödigt. Jag mappar ju också till ett stort antal spel... dock lät det där som sagt väldigt flummigt.

1. Eftersom man i HalfLife spelens mappingeditor bygger terrängen via vertex eller via ett program som kallas nånting som typ hl2heightnormal eller nåt annat helmysko namn så. Nåja... Sen.

1. Varför ser inte terrängen som är utanför banan likadan ut som den man startar på?

2. Varför skulle man först göra en liten terräng, sedan ha kvar den, FÖRSTORA DEN PÅ 'NÅGOT' SÄTT, och sätta en likadan bredvid? Skulle bara dra ut på kompileringstiden och banans storlek (kb/mb)...

...... Jag kanske är aningen förrvirrad eller? Men, that's the way I am.

Och ifall du menar att det är den som man ser utanför banans "gränser" (Berg, väggar som blockerar etc.) så... såvitt jag vet är det skyboxen som använder sig utav bilder och för övrigt props och liknande material som används däromkring för att snygga till? :huh:

Nåja, jag har fortfarande inte riktigt lärt allt om den nya Hammerversionen ännu så ska väl inte säga något men lät väldigt onödigt att förstora nånting för att slita ut på banans storlek?  :D

Kan väl egentligen bara säga "Fråga inte mig" :D Men jag antar att det du ser när du är på marken är en synvilla av den dära lilla grejen. Antar att den ser likadan ut bara att det är svårt se.

Redigerad av matticoool
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ooookej, det där lät liiitteee onödigt. Jag mappar ju också till ett stort antal spel... dock lät det där som sagt väldigt flummigt.

1. Eftersom man i HalfLife spelens mappingeditor bygger terrängen via vertex eller via ett program som kallas nånting som typ hl2heightnormal eller nåt annat helmysko namn så. Nåja... Sen.

1. Varför ser inte terrängen som är utanför banan likadan ut som den man startar på?

2. Varför skulle man först göra en liten terräng, sedan ha kvar den, FÖRSTORA DEN PÅ 'NÅGOT' SÄTT, och sätta en likadan bredvid? Skulle bara dra ut på kompileringstiden och banans storlek (kb/mb)...

...... Jag kanske är aningen förrvirrad eller? Men, that's the way I am.

Och ifall du menar att det är den som man ser utanför banans "gränser" (Berg, väggar som blockerar etc.) så... såvitt jag vet är det skyboxen som använder sig utav bilder och för övrigt props och liknande material som används däromkring för att snygga till? :lol:

Nåja, jag har fortfarande inte riktigt lärt allt om den nya Hammerversionen ännu så ska väl inte säga något men lät väldigt onödigt att förstora nånting för att slita ut på banans storlek? ^_^

Det är bara kolla på valfri bana i cs:s.

På aztec t.ex så ligger den lilla "modellen" av banan under den riktiga banan. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...