Stora_tomtefar Skrivet 2 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2005 (redigerad) Så fort jag pluppar in DV kameran i datorn, och kameran är igång, så låser sej datorn... Jag kan komma till de steg i olika programs guider som dirigerar en så att man kan föra över film från dvbandet, men när man väl kommer till steget då filmen ska överföras så slutar den lilla oranga lampan på datorn att blinka, och inget händer... Jag har innan kunnat föra över filmer på detta vis, men nu vill det sej bara inte... Någon som vet hur man kan fixa så att det går igen? Redigerad 2 januari, 2005 av Stora_tomtefar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 2 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2005 Vet inte varför datorn låser sig men nu när du ändå sysslar med DV och FireWires (troligen) så har jag också ett problem... Vet någon varför filerna blir så stora när man hämtar dem visa bandet till ett program som Vegas eller Ulead VideoStudio...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 2 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2005 Kan bero på att du sparar dom i DV-format. Dv-format tar 25/Mbs, vilket kan förenklas gonom att säga att en minut DV-film tar 178 Mb. Med MovieMaker kan du själv välja hur stor den ska vara. Själv kör jag med Pinnacle Studio. Där kan man också välja det, men då sparas det som Mpeg eller Avi. I Movie Maker sparas filmerna i WMV Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts