The Dude Skrivet 2 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2005 Jag har två bärbara datorer, jag har en nätverkssladd och jag har en jäkla massa filer jag behöver flytta över då jag formaterar den ena. Hur får jag datorerna att kommunicera? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 2 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2005 Kabeln måste vara korsad. Är den rak så måste du ha en hub eller switch mellan datorerna. Men om den är korsad så är det bara att koppla ihop dem. Jag tror bestämt att om du kör XP så finns det någon slags guide som konfigurerar det som krävs åt dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fabian Skrivet 2 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2005 Jag tror bestämt att om du kör XP så finns det någon slags guide som konfigurerar det som krävs åt dig. Japp... gå in på: Mina Nätverksplatser kolla sen i menyn till höger, tryck på Konfigruera hemnätverk eller litet kontorsnätverk, Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 2 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2005 Right, men jag har för mig jag har provat det där men misslyckats. Jag ska försöka igen iaf. Kabeln är korsad. Måste man inte pinga dom först i kommandotolken? Så att dom kan hitta varandra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 3 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 3 januari, 2005 Bob Cerellis Windows Site: WindowsXP Peer-to-Peer Networking Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts