Tidsam Skrivet 1 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2005 Goddag Om jag t.e.x vill lägga upp en länk till en nerladdningsbar fil som kommer från min dator, hur gör jag då? På den där "silentwhipser" kan man max ladda upp 1mb eller nåt!?! Om jag har en FTP server hur länkar jag till en fil därifrån då? Finns det något annat smart sätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 1 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2005 Sätter upp en webserver och lägger in sakerna där ? sen är det bara att gå in och klicka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tidsam Skrivet 1 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2005 Sätter upp en webserver och lägger in sakerna där ? sen är det bara att gå in och klicka Jag förstår inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 1 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2005 Jag förstår inte om du sätter upp typ Apache server , så instalerar du den osv... sen så lägger du i filerna där du vill i apache mappen där folk kan komma åt dom. du skriver ditt ip nummer om du vill komma till dina filer osv.. eller så hår du in på Dyndns.com eller .org ? och fixar ett konto där och typ en adress som Tidsam.mine.nu så är det bara att gå in på det i din browser så kommer du fram ! ja jag e kass på att förklara :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tidsam Skrivet 1 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2005 Jag har bulletproof ftp server... hur skall jag göra då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 1 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2005 Hur stor är filen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tidsam Skrivet 1 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2005 Antingen 120mb eller 3.5mb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 2 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2005 Antingen 120mb eller 3.5mb bara lägga upp den på servern och sen gå in med browsern väl? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tidsam Skrivet 2 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2005 Vad menar du med browser? Jag delar ut t.e.x en mapp sedan går nån in på min ftp adress där man måste ha ett löseord och om man har det kommer man in i mappen via internet! Men om jag bara vill länka till någon fil som bara ligger på min server utan lösen hur gör jag då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 2 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2005 Vad menar du med browser? Jag delar ut t.e.x en mapp sedan går nån in på min ftp adress där man måste ha ett löseord och om man har det kommer man in i mappen via internet! Men om jag bara vill länka till någon fil som bara ligger på min server utan lösen hur gör jag då? Http:// istället för Ftp:// ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tidsam Skrivet 2 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2005 Nu vet jag hur man länkar till den filmen jag vill visa utan lösenord och grejer! Men i länken ser man mitt IP, spelar det någon roll om ni vet det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 2 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2005 Nu vet jag hur man länkar till den filmen jag vill visa utan lösenord och grejer! Men i länken ser man mitt IP, spelar det någon roll om ni vet det? Nopp men vill du ha typ Tidsam.mine.nu istället för din ip så det blir typ tidsam.mine.nu/film.peg istället för ip/film.mpeg gå då in på dyndns.org eller .com och skaffa ett konto där så kan du fixa det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tidsam Skrivet 2 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2005 Nopp men vill du ha typ Tidsam.mine.nu istället för din ip så det blir typ tidsam.mine.nu/film.peg istället för ip/film.mpeg gå då in på dyndns.org eller .com och skaffa ett konto där så kan du fixa det Tack så mycket för all hjälp Frenzy! Jag håller på att sätta ihop en Mafia film Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 2 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2005 ok fick du rätt med dyndns ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tidsam Skrivet 2 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2005 ok fick du rätt med dyndns ? Jag har precis gjort ett konto i dyndns men jag väntar på ett mail från dom nu, som aldrig kommer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 2 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2005 Jag har precis gjort ett konto i dyndns men jag väntar på ett mail från dom nu, som aldrig kommer åjo det kommer snart Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tidsam Skrivet 2 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2005 Hjälp mig, mailet kommer aldrig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 2 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2005 Hjälp mig, mailet kommer aldrig Kollat i skräppost osv...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 2 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2005 Hjälp mig, mailet kommer aldrig Det är väl bara vänta antar jag. Och om inte det hjälper, ta tag i närmsta, dyra elektronikföremål och slå sönder det med en hammare. Det hjälper kanske inte så mycket, men dte känns bättre efteråt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 2 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 2 januari, 2005 Det är väl bara vänta antar jag. Och om inte det hjälper, ta tag i närmsta, dyra elektronikföremål och slå sönder det med en hammare. Det hjälper kanske inte så mycket, men dte känns bättre efteråt. Visst känns det bättre, men jag har inte min webcam kvar och inte min gamla datastol. så det känns ändå inte så bra , men bättre.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts