Tidsam Skrivet 1 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2005 Jag vill minska lagget i Mafia! Finns det något program? Skall jag ladda hem senaste Direct X? Vad skall jag ändra i setup för att minska lagget? Jag skriver denna frågan här istället för Mafia's forum eftersom ingen är inne där... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 1 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2005 Ändra upplösningen till lägre än vad du har. Du kan också ändra level of details till lägre och se om det blir någon skillnad. Vilket DircetX har du? Vad har du för dator? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tidsam Skrivet 1 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2005 Jag skiter i det, nu när mitt inlägg ligger här där ingen är inne! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 1 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2005 Det står vad man kan göra för att öka prestandan i readmen har jag för mig. Nu var det ett bra tag sen jag körde mafia men jag minns att frame raten ökade markant om man stängde av "software mixing only" i setupen. Om ljudet krånglar utan software mixing löser man det genom att sänka maskinvaruaccelerationen för ljudkortet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tidsam Skrivet 1 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2005 Det står vad man kan göra för att öka prestandan i readmen har jag för mig. Nu var det ett bra tag sen jag körde mafia men jag minns att frame raten ökade markant om man stängde av "software mixing only" i setupen. Om ljudet krånglar utan software mixing löser man det genom att sänka maskinvaruaccelerationen för ljudkortet. Tack för att du svarade! Jag har problem med ljudet på mafia om jag stänger av "software mixing only" Vet du hur man sänker maskinvaruaccelerationen för ljudkortet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 1 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2005 Kontrollpanelen --> Ljud --> Volym --> Avancerat (vid högtalarinställningar) --> Prestanda Pröva alla nivåerna och ta den som funkar bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tidsam Skrivet 1 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2005 Kontrollpanelen --> Ljud --> Volym --> Avancerat (vid högtalarinställningar) --> Prestanda Pröva alla nivåerna och ta den som funkar bäst. Man Tackar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tidsam Skrivet 1 januari, 2005 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2005 Jävar!!! Det gjorde skillnad kan jag minst säga!!! Det flyter perfekt nu inget lagg och så testade jag om ljudet cp'a men det fungerade, jag testa att bli jagad av en mafiabil och tre poliser som sköt och hade sirener på samtidigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts