Jump to content

Problem! Läs!

Tidsam
 Share

Recommended Posts

Jag hade en del problem med min dator: http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=23784

Jag har formaterat igen och installerat Windows XP och nu kommer det upp:

Unmountable_boot_volume och det här har jag vart med om förr så det finns nån lösning!

Det kommer fram när den står och laddat XP när ikonen XP är där.

Det står även något om att man skall kontrollera all ny maskinvara blabla!

Detta kom fram efter jag formaterat och sedan kopierar den filer och efter det så kommer den här laddningen fram, det är då det kommer fram!

Redigerad av Tidsam
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har ingenting med boot-ordern att göra eftersom den hinner ladda WindowsXP innan felet kommer fram. Jag har fått felet en gång. Ett sätt att lösa det är att antingen testa om du kommer in i felsäkert läge och sen kör du en hjävla massa Scan Disk å skit. Eller så tar du bort alla partitioner och skapar nya, efter det installerar du Windows igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har ingenting med boot-ordern att göra eftersom den hinner ladda WindowsXP innan felet kommer fram. Jag har fått felet en gång. Ett sätt att lösa det är att antingen testa om du kommer in i felsäkert läge och sen kör du en hjävla massa Scan Disk å skit. Eller så tar du bort alla partitioner och skapar nya, efter det installerar du Windows igen.

Okej då skiter jag i boot ordern!

Jag kommer in i felsäkert läge, om jag väljer att köra scandisk så står det bara att den gör det vid nästa omstarta så den går inte (w00t)

Vad kan jag mer köra än scan disk?

Det där med att skapa nya partitioner!

När jag formaterar så tar jag ju bort den gamla och gör en ny det är väl så man skall göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor