Jump to content

Dator?! jag har tänkt att "bygga" en dator,

Plutonium_Man_91
 Share

Recommended Posts

Tja alla glada så här på Nyårsafton!

Jag ska köpa eller rättare sagt "bygga" alltså inte bygga själva datorn men bestämma delar osv, jag kan tänka mig att lägga ut 12-13 tusen ungefär m är det nån här som vet var man kan få en dator med dom bästa grejerna som man får för dom pengarna :teehee: tack på förhand till alla som svarar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tja alla glada så här på Nyårsafton!

Jag ska köpa eller rättare sagt "bygga" alltså inte bygga själva datorn men bestämma delar osv, jag kan tänka mig att lägga ut 12-13 tusen ungefär m är det nån här som vet var man kan få en dator med dom bästa grejerna som man får för dom pengarna :teehee: tack på förhand till alla som svarar!

Du ska inte plocka ihop den själv eller? För annars finns det ju massvis med butiker där du kan beställa delar och sedan bygga själv. Eller vill du bara bestämma vilka delar som typ på Siba, där man måste betala överpris för allting?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du ska inte plocka ihop den själv eller? För annars finns det ju massvis med butiker där du kan beställa delar och sedan bygga själv. Eller vill du bara bestämma vilka delar som typ på Siba, där man måste betala överpris för allting?

Jag ska välja delarna själv men jag vill ha den ihopbyggd när jag får den. jag vet t.ex komplett.se hardsoft.se + når fler men om du vet nån så får du gärna skriva det här :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Datorbutiken.com har en smidig konfigurator där du väljer vilka delar du vill ha och samtidigt ser hur mycket allt kommer kosta totalt. Man kan välja till att de bygger datorn åt en eller så gör man det själv och sparar en tusenlapp.

Har handlat från dom flera gånger och är mycket nöjd med deras service. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En polare och hans bror köpte varsin dator från dataprince!

Min polares dator var det nå fel med strömbrytaren som sitter bak på datorn och på hans brors dator så var det någe knas med fläkten!

Så dataprince är inte speciellt bra!

De lär ju gå på garantin.. men hade de vart komplett så hade man säkert inte fått byta..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor