Jump to content

Naturkatastrofen

pixi
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 90
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Bilder

Visst får man det men när man skriver som du göra visar du bara att det fattas något i ditt huvud.

Ta't lugnt för gnu, försök uttrycka dig som en sansad människa.

Däremot har du en poäng. Joey, om du är ute och promenerar och en galning med raketgevär spränger dig åt fanders, är det ditt fel då? Bara för att du var ute och promenerade?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst får man det men när man skriver som du göra visar du bara att det fattas något i ditt huvud.

Jaså?

Bor man i ett sånt land, ta tex Japan ir Kina. Det är ju ganska katastrofdrabbat... Visst fan får man skylla sig själv om man bor där när man vet att det är ett sådant område.

Det är vad jag tycker. Skulle Sverige drappas av en massa skit, inte fan skulle jag bo här då.

Redigerad av Joey
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Däremot har du en poäng. Joey, om du är ute och promenerar och en galning med raketgevär spränger dig åt fanders, är det ditt fel då? Bara för att du var ute och promenerade?

Sure.

Joey: Kan fortfarande inte se varför det skulle vara turisternas fel att de dog av flodvågen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag visste att han skulle komma springandes och spränga mig åt fanders, så ja :teehee:

Joey: Kan fortfarande inte se varför det skulle vara turisternas fel att de dog av flodvågen.

Nä, okej. Jag ger mig. Vi säger såhär då. Du bor i ett land, som du vet drabbas av orkaner, flodvågs,galna kossor, och rabiessmittade hundar några gånger per år. Om du dör då, så har du ju dig själv och skylla. Eftersom du visste att det landet drabbas av sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker inte man får skylla sig själv. Såna här stora vågor kommer ju inte direkt en gång om dagen.

Nej, det har jag inte sagt heller. Men som jag sa, chansen finns. Och om man inte har det i bakhuvudet så får man skylla sig själv.

För det finns inget förbestämt att precis när Sven Svensson ska åka till thailand på solsemester så kommer det inga orkaner eller jordbävningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

det händer nog inte ofta i det där landet. de kan ju inte tänka typ: "jahupp, om exakt 10 minuter, 13 sekunder och 12 hundradelars sekund så kommer en enorm flodvåg att skölja iväg mig och alla andra på stranden. får skynda mig och sola så jag får sola de sista minuterna istället för att kuta"

min kompis grannar är döda alla utom en, pappan. mamman och barnen är döda. :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor