Jump to content

Naturkatastrofen

pixi
 Share

Recommended Posts

I vilkenfall somhelst så visste dom att de skulle komma en våg redan en timme innan den kom. Dom hade kunnat utrymma hela stället. Men dom valde att inte göra det. De är hemsk när man tänker på det.

Det finns alltid någon att skylla på. Men så här i efterhand fungerar det inte att vara klok, man ser alltid allting mycket klarare efter det hemska har inträffat.

Förhoppningsvis har de lärt sig till nästa gång. Minsta tecken på megabävning i havet, utrym.

Redigerad av Topp3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 90
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Bilder

Mmm...så ett beroende av att ha någon att skylla på kan få en att känna att en naturkatastrof är mycket värre? Eftersom det egentligen inte finns någon fiende att bekämpa kan det också kännas svårare för offrens familjer.

De ligger något i dedär.

De är nog lättare att ha någon att skylla på.

någon att försöka få i fänglese...

Redigerad av pixi
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns alltid någon att skylla på. Men så här i efterhand fungerar det inte att vara klok, man ser alltid allting mycket klarare efter det hemska har inträffat.

Förhoppningsvis har de lärt sig till nästa gång. Minsta tecken på megabävning i havet, utrym.

Nästa gång har dom förhoppningsvis såndär alarm som ska skydda dom. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De ligger något i dedär.

De är nog lättare att ha någon att skylla på.

någon att försöka få i fänglese...

Tror jag med. Det bästa vore som sagt att man bygger upp dessa städer men längre ifrån stranden. Då klarar sig större delar av staden och då kan man ha sjukvård där direkt säkert. Nu kanske de blev lite fördröjningar ifall att sjukhus gick sönder och så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hursomhelst. De som har hänt har hänt.

Och de kan vi inte göra något åt..

Vad snackar du om? Naturkatastrofen i sig har redan ägt rum, men följderna kan vi visst göra något åt.

Flera miljoner människor är skadade och behöver vård, men, som det sägs på TV så är all medecin slut. Myndigheter över hela världen skickar ner medecin, kläder, mat och annat för att hjälpa till.

1/3 av befolkningen i Thailand levde på turistnäringen. Nu är stränderna, hotellen, dom exotiska öarna och allt annat längs kusten förstört.

Därmed tycker jag och många andra att man bör skänka en slant till någon hjälporganisation (t.ex röda korset). Jag har läst att typ alla har förlorat sina jobb och förlorat sina hus, släktingar och annat. Flera Thailändare och andra Asiater hjälpte oss västlänningar genom att ge oss mat, kläder och sånt.

Våra kompisar var nere i Phuket när detta hände. Dom flydde till bergen barfota och i badkläder och blev där omhändertagna av en Thailänsk farbror. Han gav dom allting utan att tänka på sig själv. Nu efterhand har våra kompisar aningen dåligt samvete över att dom inte gav honom något så dom ska samla in pengar till hans by. Vad jag har hört så är det flera människor i Sverige som gör det just nu.

Lika många människor som har dött just nu kommer dö i sjukdomar. Det cirklar en hel del bakterier och annat nere i dom drabbade länderna. Det är också en grej som Sverige och alla andra länder kan hjälpa till med.

Så säg fan inte att vi inte kan göra något åt det.

Redigerad av Jocken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad snackar du om? Naturkatastrofen i sig har redan ägt rum, men följderna kan vi visst göra något åt.

Flera miljoner människor är skadade och behöver vård, men, som det sägs på TV så är all medecin slut. Myndigheter över hela världen skickar ner medecin, kläder, mat och annat för att hjälpa till.

1/3 av befolkningen i Thailand levde på turistnäringen. Nu är stränderna, hotellen, dom exotiska öarna och allt annat längs kusten förstört.

Därmed tycker jag och många andra att man bör skänka en slant till någon hjälporganisation (t.ex röda korset). Jag har läst att typ alla har förlorat sina jobb och förlorat sina hus, släktingar och annat. Flera Thailändare och andra Asiater hjälpte oss västlänningar genom att ge oss mat, kläder och sånt.

Våra kompisar var nere i Phuket när detta hände. Dom flydde till bergen barfota och i badkläder och blev där omhändertagna av en Thailänsk farbror. Han gav dom allting utan att tänka på sig själv. Nu efterhand har våra kompisar aningen dåligt samvete över att dom inte gav honom något så dom ska samla in pengar till hans by. Vad jag har hört så är det flera människor i Sverige som gör det just nu.

Lika många människor som har dött just nu kommer dö i sjukdomar. Det cirklar en hel del bakterier och annat nere i dom drabbade länderna. Det är också en grej som Sverige och alla andra länder kan hjälpa till med.

Så säg fan inte att vi inte kan göra något åt det.

Det jag menade var att vi inte kunde göra något åt de.

Inte vad vi kan göra nu. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är såhär vi lär oss. Vi lär OSS av våra misstag. Detta var ett misstag att inte utrymma. Nu har vi lärt oss detta, i framtiden då det minsta lilla tecken på nån våg eller nå sånt så kommer de utrymmas. Samma då t körde in ett flyg i WTC, nu har vi lärt oss att inte vilket folk som helst skall få gå på ett flyg.

Tragiskt.

Jag undrar vad som kommer hända härnäst och vad vi då skall lära oss.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst, det är hemskt att detta har hänt, och det finns folk där som jag känner som inte har hörts av. Men det är inte folk som jag bryr mig om.

Men egentligen, alla dom här 88 000 eller vad det nu är, det är ju deras fel. Det var dom som åkte dit / eller bor där. Varför ska man åka nånstans när risken finns att man blir mosad av nån våg eller jordbävning? Eller varför ska man bo där?. Min åsikt är att dom har sig själva att skylla, hur jävla kallblodigt det än kan låta.

Jag tänker inte heller skänka nå pengar, tycker att folk som har det bättre ställt än jag, kan skänka. Jag behöver pengarna själv...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst, det är hemskt att detta har hänt, och det finns folk där som jag känner som inte har hörts av. Men det är inte folk som jag bryr mig om.

Men egentligen, alla dom här 88 000 eller vad det nu är, det är ju deras fel. Det var dom som åkte dit / eller bor där. Varför ska man åka nånstans när risken finns att man blir mosad av nån våg eller jordbävning? Eller varför ska man bo där?. Min åsikt är att dom har sig själva att skylla, hur jävla kallblodigt det än kan låta.

Jag tänker inte heller skänka nå pengar, tycker att folk som har det bättre ställt än jag, kan skänka. Jag behöver pengarna själv...

Korkat inlägg! Behöver inte säga mer....

Schyst signatur förresten, om det vore så att du var torr bakom öronen och hade uppnåt laglig ålder för att bruka tobak.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Korkat inlägg! Behöver inte säga mer....

Schyst signatur förresten, om det vore så att du var torr bakom öronen och hade uppnåt laglig ålder för att bruka tobak.

Håller med dig. Korkat inlägg.

Joey:Man kan inte skylla på att de var så dumma att åka dit. Tror du det är vanligt att det kommer monstervågar och dödar 100 000 människor eller? Tror inte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns 9 millioner invånare i Sverige och 1500 personer som åkt med charterbolag saknas och många mer att åkt runt på egen hand så minst 3000 person som är Svenska r saknas. Så alltså var 3000:e invånare i Sverige saknas, så jag kan inte säga att jag inte bryr mig.

9000000 delat i 3000 är 3000

9000000/3000=3000

Det finns 5647 medlemmar på GTAsajten så ungefär 1,8 medlemmar saknas

Redigerad av flogiz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor