pixi Skrivet 30 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2004 Här kan ni snacka om de som har hänt i thailand m.m. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 30 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2004 Det är synd att så många människor dött och att det finns människor på detta forum som inte bryr sig. Nej såna vill vi inte se här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pixi Skrivet 30 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 december, 2004 Ja, precis. Här får alla som verkligen tycker de som hänt är tragiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 30 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2004 Japp. Asså att nåt sånt här kan hända är obegripligt. Man borde ha satt upp ett sånt där system för länge sen utanför de drabbade länder. Hoppas västvärlden kan hjälpa dem med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 30 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2004 Jag tycker det är tragiskt. Jag tänker dock inte mer på dom som dör där nere nu, än dom som dör någon annanstans nu. Ehm...flummigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pixi Skrivet 30 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 december, 2004 Ja, Vi får hoppas att dom får stöd med pengar. Så vi slipper dehär något mer. De är helt otroligt hur många som har dött. Jag tror inte man fröstår hur många de är.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 30 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2004 Japp vore det bästa. Sen borde alla människor förstå hur allvarligt det är. Det är liksom mycket värre än krig och terrorattacker och sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pixi Skrivet 30 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 december, 2004 Ja, eller de känns värre iallfall. För dehör kunde INGEN styra. Men jag vet inte. sen är de ju som funny säger. de är någon annan som dör jusst nu. men ja.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 30 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2004 Japp vore det bästa. Sen borde alla människor förstå hur allvarligt det är. Det är liksom mycket värre än krig och terrorattacker och sånt. Nej, terrorattacker och sånt är gjort av människor och borde inte få hända. Det här var naturens verk, och är ostoppbart. Det är sorgligt, men det fanns inget vi kunde ha gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 30 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2004 Det är liksom mycket värre än krig och terrorattacker och sånt. Det håller jag inte med om. Varför är det här allvarligare än krig? "Bara för att krig kan stoppas" är för övrigt en dålig ursäkt, med tanke på att dom inte gjorde det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 30 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2004 Jag vet inte riktigt om jag vågar uttala mig om mina åsikter här... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pixi Skrivet 30 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 december, 2004 Nej, terrorattacker och sånt är gjort av människor och borde inte få hända. Det här var naturens verk, och är ostoppbart. Det är sorgligt, men det fanns inget vi kunde ha gjort. Ja ioförsig.. Men då tycker jag ändå att de är lika mycket hemskt. För hursomhelst så handlar de om många döda. Väldigt många.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 30 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2004 Ja ioförsig.. Men då tycker jag ändå att de är lika mycket hemskt. För hursomhelst så handlar de om många döda. Väldigt många.. Men det var omöjligt att stoppa. Sådant här kan man inte gräva i och fundera på, det hände och that's that. Terrorattacker däremot kan man undra vad det är för fårskalle som vill spränga en skola med massa barn, men när sånt här händer... det händer. Man får acceptera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 30 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2004 Det håller jag inte med om. Varför är det här allvarligare än krig? "Bara för att krig kan stoppas" är för övrigt en dålig ursäkt, med tanke på att dom inte gjorde det. Jo det kanske är en dålig ursäkt men man kan ju faktiskt reda ut krig. Det kan man inte här. Men hoppas de går bättre för folket i framtiden där nere och att de får ett varningssystem. Sen hoppas jag att alla länder kan komma överens så att det inte blir krig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pixi Skrivet 30 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 december, 2004 De kan jag hålla med om. De händer ju bara. Fanns inget vi kunde göra. Medans de sen går någonjävla snubbe och spränger en skola med barn. Som man hade kunnat stoppa. Nejfyfan. Sen bror de ju på hur och varför de blir som de blir.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 30 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2004 Jo det kanske är en dålig ursäkt men man kan ju faktiskt reda ut krig. Det kan man inte här. Men hoppas de går bättre för folket i framtiden där nere och att de får ett varningssystem. Sen hoppas jag att alla länder kan komma överens så att det inte blir krig. Tycker det var riktigt dåligt av dom som "stoppade" varningen, man kunde ha räddat tusentals. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 30 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2004 I ett krig kan man skylla på människan och dennes dumhet. Vem skyller man på när en naturkatastrof inträffar? De försöker så gott det går med att skylla på att det inte fanns något alarm-system installerat. Den enda man kan skylla på är på sin höjd gud... Jag tror inte på gud, just för att sådana här saker inträffar. På konfirmationen smäller de i oss att gud är allsmäktig. I sådana fall så sitter han och tycker det är skit-kul att se folk dö. Varför tillbe ett terrorist-keffo? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pixi Skrivet 30 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 december, 2004 I vilkenfall somhelst så visste dom att de skulle komma en våg redan en timme innan den kom. Dom hade kunnat utrymma hela stället. Men dom valde att inte göra det. De är hemsk när man tänker på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 30 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2004 I ett krig kan man skylla på människan och dennes dumhet. Vem skyller man på när en naturkatastrof inträffar? De försöker så gott det går med att skylla på att det inte fanns något alarm-system installerat. Den enda man kan skylla på är på sin höjd gud... Jag tror inte på gud, just för att sådana här saker inträffar. På konfirmationen smäller de i oss att gud är allsmäktig. I sådana fall så sitter han och tycker det är skit-kul att se folk dö. Varför tillbe ett terrorist-keffo? Mmm...så ett beroende av att ha någon att skylla på kan få en att känna att en naturkatastrof är mycket värre? Eftersom det egentligen inte finns någon fiende att bekämpa kan det också kännas svårare för offrens familjer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 30 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2004 Håller med till 100%! detta gäller alla som skrivit ovanför mitt inlägg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts