Jump to content

Naturkatastrofen

pixi
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 90
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Populära dagar

Toppbidragare

Bilder

Japp vore det bästa. Sen borde alla människor förstå hur allvarligt det är. Det är liksom mycket värre än krig och terrorattacker och sånt.

Nej, terrorattacker och sånt är gjort av människor och borde inte få hända.

Det här var naturens verk, och är ostoppbart. Det är sorgligt, men det fanns inget vi kunde ha gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, terrorattacker och sånt är gjort av människor och borde inte få hända.

Det här var naturens verk, och är ostoppbart. Det är sorgligt, men det fanns inget vi kunde ha gjort.

Ja ioförsig..

Men då tycker jag ändå att de är lika mycket hemskt.

För hursomhelst så handlar de om många döda. Väldigt många..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja ioförsig..

Men då tycker jag ändå att de är lika mycket hemskt.

För hursomhelst så handlar de om många döda. Väldigt många..

Men det var omöjligt att stoppa. Sådant här kan man inte gräva i och fundera på, det hände och that's that. Terrorattacker däremot kan man undra vad det är för fårskalle som vill spränga en skola med massa barn, men när sånt här händer... det händer. Man får acceptera.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det håller jag inte med om. Varför är det här allvarligare än krig?

"Bara för att krig kan stoppas" är för övrigt en dålig ursäkt, med tanke på att dom inte gjorde det.

Jo det kanske är en dålig ursäkt men man kan ju faktiskt reda ut krig. Det kan man inte här. Men hoppas de går bättre för folket i framtiden där nere och att de får ett varningssystem. Sen hoppas jag att alla länder kan komma överens så att det inte blir krig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det kanske är en dålig ursäkt men man kan ju faktiskt reda ut krig. Det kan man inte här. Men hoppas de går bättre för folket i framtiden där nere och att de får ett varningssystem. Sen hoppas jag att alla länder kan komma överens så att det inte blir krig.

Tycker det var riktigt dåligt av dom som "stoppade" varningen, man kunde ha räddat tusentals.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I ett krig kan man skylla på människan och dennes dumhet. Vem skyller man på när en naturkatastrof inträffar? De försöker så gott det går med att skylla på att det inte fanns något alarm-system installerat. Den enda man kan skylla på är på sin höjd gud... Jag tror inte på gud, just för att sådana här saker inträffar. På konfirmationen smäller de i oss att gud är allsmäktig. I sådana fall så sitter han och tycker det är skit-kul att se folk dö. Varför tillbe ett terrorist-keffo?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I ett krig kan man skylla på människan och dennes dumhet. Vem skyller man på när en naturkatastrof inträffar? De försöker så gott det går med att skylla på att det inte fanns något alarm-system installerat. Den enda man kan skylla på är på sin höjd gud... Jag tror inte på gud, just för att sådana här saker inträffar. På konfirmationen smäller de i oss att gud är allsmäktig. I sådana fall så sitter han och tycker det är skit-kul att se folk dö. Varför tillbe ett terrorist-keffo?

Mmm...så ett beroende av att ha någon att skylla på kan få en att känna att en naturkatastrof är mycket värre? Eftersom det egentligen inte finns någon fiende att bekämpa kan det också kännas svårare för offrens familjer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor