Jump to content

Dator

Foo
 Share

Recommended Posts

Är det någom som vet någon bra dator för runt 7000 spänn som passar till nya spel som har typ:

*3 Ghz processor

* 512 - 1024 Mb ram

* 128 - 256 Mb grafikkort

* 150 Gb hårddisk

Ni får gärna skriva vilka grafikkort och processorer som är bra eller mindre bra också -_-

För jag kan inte allt förmycket om sånt :(

:::EDIT(1)::: Jag har hittat en hyfsad dator med "GeForce FX5500 256 Mb" men jag har hört att det inte lämpar sig till nya spel, kan det stämma? :::EDIT:::

:::EDIT(2)::: och så undrar jag vilket vad Processorern P4 och AMD 64 som i genomsnitt e bäst :::EDIT:::

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hum.. nuvarande windows xp kan väl inte arbeta i 64bitar och alltså har man ingen större nytta av det, men det är ju framtiden iaf så det är nog att rekomendera.

VIKTIGT MEDDELANDE FRÅN GTA3 Freak:

The Dude, spel flyter bättre på A64 fast Windows inte stödjer det. A64 är kallare än intels CPUer. Jag är hybernatad också...

;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det någom som vet någon bra dator för runt 7000 spänn som passar till nya spel som har typ:

*3 Ghz processor

* 512 - 1024 Mb ram

* 128 - 256 Mb grafikkort

* 150 Gb hårddisk

Ni får gärna skriva vilka grafikkort och processorer som är bra eller mindre bra också ;)

För jag kan inte allt förmycket om sånt :teehee:

:::EDIT(1)::: Jag har hittat en hyfsad dator med "GeForce FX5500 256 Mb" men jag har hört att det inte lämpar sig till nya spel, kan det stämma? :::EDIT:::

:::EDIT(2)::: och så undrar jag vilket vad Processorern P4 och AMD 64 som i genomsnitt e bäst :::EDIT:::

jag såg en dator på elgiganten med 3ghz 512 ram minne 160 gb 256 grafik o så vidare för 6999 tänkte köpa men den e slut :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor