Jump to content

Specialeffekter

okka
 Share

Recommended Posts

Har fixat AlamDV2 nu, och jag undrar hur man gör för att ändra längden på en special effekt, som tex ett lasersvärd. I tutorial-filmen drar han bara ut den så den blir längre, men och jag håller musen intryckt så bläddrar den bara bland bildrutorna. Man måste väll inte kopiera lasersvärdet och klistra in det på bildrutan efter och flytta runt det så det passar in eller? Jag undrar alltså hur man gör en lasersvärds-special effekt längre än en bildruta. Kolla bilden.

EDIT: Vilka program kan man använda för att konvertera .wmv-filer till .mov-filer?

Ingen som har en Magic Code till AlamVD2? Adda mig på MSN isåfall. Är i stort behov av plugins...

post-24-1104282813_thumb.jpg

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, det är ganska kämpigt.

Du måste placera in lasersvärdet i varje bildruta!

Men resultatet blir värt det >_<

Förut trodde jag att man var tvungen att skapa en lasersvärds-special effekt per bild ruta. Men genom att lyssna lite nogare på tutorialen så hörde jag att han sa at tman skulle dra med HÖGER musknapp för att göra den längre än en bildruta. Det blir lättare så. Man behöver visserligen fortfarande flytta runt den på varje bildruta, men det går snabbare så här.

Men jag har ett problem, filerna jag vill lägga in i AlamDV2 är av .wmv- och .mpeg-format... Någon som kan rekommendera något program som kan konvertera desa filformt till .avi eller .mov?

Sen skulle jag ha extremt mycket användning av en Magic Code, som behövs för att ladda ner plugins till AlamDV2. Eller finns det andra sätt att fixa plugins? Tycket utbudet av special effekter är lite lamt utan plugins.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förut trodde jag att man var tvungen att skapa en lasersvärds-special effekt per bild ruta. Men genom att lyssna lite nogare på tutorialen så hörde jag att han sa at tman skulle dra med HÖGER musknapp för att göra den längre än en bildruta. Det blir lättare så. Man behöver visserligen fortfarande flytta runt den på varje bildruta, men det går snabbare så här.

Men jag har ett problem, filerna jag vill lägga in i AlamDV2 är av .wmv- och .mpeg-format... Någon som kan rekommendera något program som kan konvertera desa filformt till .avi eller .mov?

Sen skulle jag ha extremt mycket användning av en Magic Code, som behövs för att ladda ner plugins till AlamDV2. Eller finns det andra sätt att fixa plugins? Tycket utbudet av special effekter är lite lamt utan plugins.

Det räcker med att söka på typ mpeg to avi på google så hittar du hur mycket som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har samma problem, alla filmer jag har och vill "utförska" programmet på är andra filer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor