Jump to content

Vilket spel har bäst story?

Tidsam
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 78
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jazz Jackrabbit2.... :P

I ettan besegrar jazz (och hans brorsa spaz) den onda doctor turtoise eller nåt, nu ska jazz gifta sig me den vackra kaninprinsessan, men då kommer turtoise tillbaks och snor den jättestora diamantringen som kaninprinsessan fått!! prinsessans morsa blir rasande och slänger jazz i fängelsehålan!!!!! hans brorsa spaz kommer och räddar honom!!! och sen måste han fly ur fängelsehålan och besegra den onda doctor turtoise så han kan gifta sig med kaninprinsessan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske Grim Fandango?

Jag har inte klarat Grim Fandango så jag kan inte riktigt bedöma hur storyn är, men av det jag såg var det i alla fall ett unikt koncept, en bra idé, även fast djupet kanske inte fanns där.

Sen är "bra story" också något väldigt brett som kan tolkas på olika sätt.

Mafias story är bra för just spelet i fråga eftersom spelet går ut på att springa och skjuta. Storyn i Mafia ger ju just spelaren detta. Springa och skjuta.

En bra story i sig är väl något man engagerar sig i, bryr sig om, och vill veta slutet av.

Allvarligt talat nu. Hur många ser inte klart filmer varesig de är bra eller ej? Hur många spelar dock klart spel om de är dåliga? Inte lika många...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte klarat Grim Fandango så jag kan inte riktigt bedöma hur storyn är, men av det jag såg var det i alla fall ett unikt koncept, en bra idé, även fast djupet kanske inte fanns där.

Sen är "bra story" också något väldigt brett som kan tolkas på olika sätt.

Mafias story är bra för just spelet i fråga eftersom spelet går ut på att springa och skjuta. Storyn i Mafia ger ju just spelaren detta. Springa och skjuta.

En bra story i sig är väl något man engagerar sig i, bryr sig om, och vill veta slutet av.

Allvarligt talat nu. Hur många ser inte klart filmer varesig de är bra eller ej? Hur många spelar dock klart spel om de är dåliga? Inte lika många...

Grimfandango´s story är faktiskt lite flummig och riktigt konstig ibland. Men jag vill också säga att om man vill spela ett av de svåraste spelen som finns, ska man spela Grimfandango. Jag vet ingen som varvat det utan en guide.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor