Fredrico Skrivet 27 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2004 Idag har jag varit på Clas Ohlson och köpt ett USB2-kort och USB2 Video Interface. Jag har satt in kortet i datorn som man ska och uppdaterat drivrutiner, min externa USB2-hårddisk funkar perfekt. Däremot funkar inte USB2 Video-interface som den ska, när jag sätter i den i ett USB2-uttag står det att den hittas, men sen dör hela datorn helt, inte musen går att röra på. Om jag sätter den i ett vanligt USB-uttag funkar den, men givetvis inte lika bra som den ska göra om den skulle sitta i ett USB2-uttag, det står typ: "Den här enheten kan fungera snabbare.... blabla...". Det medföljande programet Pinnacle reagerar på prylen och öppnar ett fönster osv. Det konstiga är att min externa hårddisk funkar perfekt, den har en egen strömsladd, men jag tror inte att det kan ha något med saken att göra. USB2-kortet verkar inte gilla min USB2 video-interface, som förövrigt heter Dazzle Digital Video Creator 90. Jag har ingen aning vad detta kan bero på, därför undrar jag om ni vet det. Jag har XP, så den installerar ju grejerna av sig själv Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 28 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2004 Pröva att installera Windows XP Service Pack 1 om du inte redan har det. Service Pack 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 28 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2004 Kräver Windows XP med service pack 1, eller senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts