Jump to content

Grafikkort

fabian
 Share

Recommended Posts

lånar tråd också :rolleyes:

detta lär väll ej funka ??

MSI K8N Neo Platinum nForce3 250Gb 3DDR-DIMM 5PCI SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket754 ATX

och

PNV verto GeForce 6800ultra 256mb ddr3 TV-out DVI retail AGP ?

Lr funkar dessa 2 tillsammans ?

Dom är tagna från en dator på datorbutiken (uppgraderade då

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

3 fps mer för mig är detsamma som noll, varför ska jag betala 700kr extra för det?

kolla här:http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041119/geforce-6600gt-agp-10.html

Största skillnaden mellan de är (tror jag..) i doom3 och där har 6800 "bara" 7fps mer=100kr per fps <_<

Sen kan de se rätt olika ut och så.. men prestanda mässigt är 6800 inte det bästa köpet..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

så vitt jag vet är X800PRO mycket billigare (ca. 400-500kr) än 6800GT. DOck ska 6800GT vara bättre än X800PRO pga. dess 4 extra pipelines.

Samma sak gäller X800XT. Det kortet är ju fan mycket billigare än 6800U. Och här var det en jäkla skillnad! 4.300kr för X850XT och 5.800 för ett 6800U! VA??? Skulle ALDRIG köpa 6800U. Men bara så ni vet, jag har bara kollat på komplett.se; för att om JAG skulle köpa nytt grafikkort, så skulle jag köpa det därifrån då de oftast har det billigt där ;)

här kommer ännu ett test (lol, skjut mig inte gta3-freak -_-) från tomshardware:

http://graphics.tomshardware.com/graphic/2..._charts-09.html

Alla de senare korten är med. X800XL verkar vara ett grymt bra köp för endast 3795kr :unsure: (på komplett igen..)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor