Jump to content

Jag orkar inte spela SA, hjälp mej!

Ballena
 Share

Recommended Posts

Hallå

Jag är en stor gta älskare som har sperlat sjukt kt gta 3 och vc, jag ahr längtat som fan efter SA och följt upp och koillat på filmer och nya screens från spelet. Jag har kanske föreställt mig att Sa skulle bli världens bästa spel, vilket det inte blev. När jag köpte det på realesen spelade jag det lite halvt i 3 veckor. sendes har jag bara spelat det ett par enskata gånger. jag orkar inte spela fastän det är ett så bra spel. Jag sitter fast på nåt jävla uppdrag i san fierrro, orkar inte köra det, orkar inte köra bil skola, orkar inte ta mig in i splet igen.

SNÄLLA hjälp mig att börja speal detta underbara spel ingen. SNÄLLA

ändå sitter jag och kolla på nyheter och läser på dettta forum varje dag.

Redigerad av Ballena
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

du skulle inte ha så stora förväntningar! MISSTAG! men gjort är gjort...

1. bestäm med en kompis att ni ska spela SA hela kvällen/natten.

2. köp Coca Cola (helst flera liter) och massa godis som du gillar.

3. spela varsin gång eller kör ett uppdrag var.

OBS.var helst ensam hemma så bli av med släktingar från huset!

(så ni kan spränga ljudvallen med TV's högtalare :unsure: ) lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ehhhh näe vem orkar spela detta ur trista spel. Köpte det på relasen tröttnade på skiten efter 1 vecka typ (kom inte å säg att jag hade för höga förväntnigar för det hade ja knappast) sparnings saken e cp man måste traggla sig igenom halva stan för att spara vem orkar göra det vert 3 uppdrag eftersom man typ måste det om spelet skulle hänga sig eller nåt annat cp skulle hända med spelet det förstör hela känslan att man måste dra till nåt ruckel för att spara.

sparnignen funkar dessutom kasst ibland sprara den inte ens har typ spelat hos 5 polare alla har typ samma problem kul när man typ spelet 13 uppdrag på en dag å sparar å när man spelar nästa dag upptäcker man att skiten inte blivit sparad så man måste sitta typ 3 timmar igen å göra om hela skiten ehhhh kul.

Näe det är det suggiga med GTA >_<:P:angry::angry:

Värledns sunkigaste sparnings funktion

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den är inte särskilt sunkig. Man kan spara efter vilket uppdrag man vill, när man vill och på ett otal olika platser sedan när man fått lite cash och köpt flera hus. Jag har inte haft ett enda problem med att saves försvinner eller blir korrumperade, så det är nog dig och dina kompisar det är fel på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ehhhh näe vem orkar spela detta ur trista spel. Köpte det på relasen tröttnade på skiten efter 1 vecka typ (kom inte å säg att jag hade för höga förväntnigar för det hade ja knappast) sparnings saken e cp man måste traggla sig igenom halva stan för att spara vem orkar göra det vert 3 uppdrag eftersom man typ måste det om spelet skulle hänga sig eller nåt annat cp skulle hända med spelet det förstör hela känslan att man måste dra till nåt ruckel för att spara.

sparnignen funkar dessutom kasst ibland sprara den inte ens har typ spelat hos 5 polare alla har typ samma problem kul när man typ spelet 13 uppdrag på en dag å sparar å när man spelar nästa dag upptäcker man att skiten inte blivit sparad så man måste sitta typ 3 timmar igen å göra om hela skiten ehhhh kul.

Näe det är det suggiga med GTA  >_<  :P  :angry:  :angry:

Vet det ens vad du snackar om??

Varför GTA - SA får extra plus för mig som spelat alla delar förutom Vice City är JUST att man kan spara på flera platser.

Det är en av mina argument inte viktigaste, men en av dem som gjort att jag gillar spelet så jävla mycket.

man kan spara på flera platser så man slipper åka till "shota heiti" för att spara.

Dessutom har jag aldrig fått problem med sparandet..

Man går till save. Man klickar på save the game och sen kommer det fram typ vill man sava över.. man klickar på yes och sen är det klart.

Tar si så där 3-8sekunder..

Du kanske borde kolla upp manualen hur man sparar.

Jag läser alltid manualen när jag sitter i bussen efter ha köpt spelet från stan..

Redigerad av Commiebastard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hallå

Jag är en stor gta älskare som har sperlat sjukt kt gta 3 och vc, jag ahr längtat som fan efter SA och följt upp och koillat på filmer och nya screens från spelet. Jag har kanske föreställt mig att Sa skulle bli världens bästa spel, vilket det inte blev. När jag köpte det på realesen spelade jag det lite halvt i 3 veckor. sendes har jag bara spelat det ett par enskata gånger. jag orkar inte spela fastän det är ett så bra spel. Jag sitter fast på nåt jävla uppdrag i san fierrro, orkar inte köra det, orkar inte köra bil skola, orkar inte ta mig in i splet igen.

SNÄLLA hjälp mig att börja speal detta underbara spel ingen. SNÄLLA

ändå sitter jag och kolla på nyheter och läser på dettta forum varje dag.

Har också spelat mycket men nu de sista veckorna har jag inte spelat så mycket. Spelkänslan försvinner i detta GTA som de aldrig gjort i de tidigare. Ett stort minus enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ju mer jag spelar ju bättre blir det (förutom flygplanskolan)..

Skit kul att syssla med four dragons uppdragen..

och "black projects" har jag spelat om 4 gånger..

försöker spela det lite olika..

Black projetcs är favorit uppdrag just nu..

har jag tråkigt är det ju bara gå till pyramiden inne i stan i Las Venturas.

Använd Sniperifle och bazooka.

Sen är det bara att leka psycho..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Din "sparning" kan omöjligt "fösvinna", eftersom den ersätts med det nya... Säker på att det inte är fel "sparning" du laddar? Eller kanske del kort?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(så ni kan spränga ljudvallen med TV's högtalare >_< ) lycka till!

hhaaha smart!" :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Problemet är att jag har inte tillräckligt med minnen..

man borde kunna ha en meny där man kan välja att spela om de uppdrag man har gjort tidigare... Typ klicka och välj ett uppdrag..

För det finns flera sätt att klara ett uppdrag och det är kul när man kommer på hur..

Igår skulle jag jaga en ambulans i ett uppdrag i las Venturas..

meningen var att jag skulle typ ramma in den väldigt länge.

istället lyckades jag få den in trängd i en liten gränd och kunde lugnt sikta på chaffören som satt i bilen.

båda dog..

Meningen i spelet var att jag skulle då köra iväg med ambulansen och bli jagad av två tre bilar..

Men jag hade inte hoppat in i den och två-tre bilar försökte köra på mig som var till fots.

jag sprang,rulla och hoppa. Jag helt enkelt finta förbi bilarna.. bl.a. hoppa upp på en taxi och en av "fiendebilarna" ramma in taxin när jag hoppa ifrån taxin..

Eller att bilen körde rakt mot mig och jag rulla åt sidan precis i rätt tid.

Sen var det riktigt kört för mig för bilarna körde på mig hela tiden..

precis när jag var på väg att dö så lyckades jag hoppa upp i en fontän.. hade jag klättrat 1sekund långsammare så skulle jag ha dött av att en av "fiendebilarna" skulle ha körd på mig..

Jag klarade mig upp där på fontänen och sikta in i chafförernas fönster.

och någon bil fastnade ett tag så jag la en remote bomb på den och när den väl började röra på sig igen så sprängde jag den..

Allt jag gjorde var inte på det sättet man skulle klara uppdraget.

Jag klarade uppdraget på det sättet R* inte hade tänkt sig.. tror jag..

men det finns mycket sånt här.. Som t.ex. Black Projects kan man spela på säkert 4-5 olika sätt för att klara det..

Redigerad av Commiebastard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

(så ni kan spränga ljudvallen med TV's högtalare <_< ) lycka till!

fan är det bara jag som tycker det där låter jävligt härligt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det brukar fungera ganska bra att dela upp arbetet på spelet..

men varför??

Det är ju mindre roligt för en själv..

Dock det värsta jag har gjort i spelet var flygplanskolan.

Jag är inget "proffs" i GTA men jag kommer inte ihåg att det var något jobbigt o svårt i San Fierro..

Jag tycker San Fierro är den enklaste staden för utom Torenos last Flight!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor