Jump to content

mp3-spelare.

leftbehind
 Share

Recommended Posts

Allt handlar om tycke och smak. Själv skulle aldrig välja en ipod. Varför? Den är för klumpig och dyr helt enkelt...

För mig räcker ett minne på 256 Mb (ca 60 mp3-låtar, 100+ wma-låtar) fin fint, och jag har alltid en dator i närheten så jag kan alltid skyffla över ny musik.

Hellre en liten, lätt och snygg mp3-spelare + 2000 kr i handen än en ipod.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, men iPod är bra på annat sätt.

Tänk, att du har tankat nån film, så drar du ut den på iPoden och sticker till en polare och kollar på den.

Eller om du är hos nån polare, och får reda på att han har det senaste coola spelet, ballt tänker du och drar över det till iPoden, sticker hem och installerar det. Asbra! :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk, att du har tankat nån film, så drar du ut den på iPoden och sticker till en polare och kollar på den.

Eller om du är hos nån polare, och får reda på att han har det senaste coola spelet, ballt tänker du och drar över det till iPoden, sticker hem och installerar det. Asbra! :unsure:

Då kan man ju samtidigt bränna ut de o spara tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller om du är hos nån polare, och får reda på att han har det senaste coola spelet, ballt tänker du och drar över det till iPoden, sticker hem och installerar det. Asbra! ;)

Och om allt det du snackade om var warez då? :unsure:

Håller med hultan. ipod är bara för mode-bögar som vill ha det senaste..

Köp en annan och spara pengar som fan. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spara pengar genom att köpa en liten 256mbs-mp3spelare? Jojo, känns som man får betyligt mer mb för pengarna om man köper en hårddiskbaserad mp3spelare.

Om man säger såhär. Köper man en flashspelare med 256mb minne för 1000 spänn. Då betalar man knappt fyra kronor för en mb. Köper man istället en hd-spelare med ungefär 20gb för 2000 spänn. Då betalar man 10 öre för en mb. Och en hd-spelare är ju inte fasligt mycket större än en flashspelare. Dom är ju faktiskt betydligt mindre än en cdspelare, som folk har vant sig vid genom åren.

O så är det ju skönt med hela skuvsamlingen på mp3spelaren, så slipper man byta låtar stup i kvarten.

Kan ju säga att jag själv har en Creative Jukebox Zen Xtra 30gb. Mycket mycket fin mp3spelare. Det som jag gillar absolut bäst med den är uteffekten. Driver på mina lurar RIKTIGT bra, betydligt bättre än vad en liten flashspelare skulle kunna göra.

Men men, det var min fina analys. Fast ni får köpa flashspelare om ni vill det, smaken är ju som baken...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast ni får köpa flashspelare om ni vill det, smaken är ju som baken...

...skär och rund.

Jag har en JoS MP-110. Det är bara 128 MB minne men det räcker för mig. Jag har inte ens 20 GB musik på hårddisken. En iPod kostar betydligt mer pengar, vilket bränner i en stackars students plånbok. Om den blir stulen/borttappad har man ju dessutom gått miste om mer pengar. En liten, nätt, sexig MP3-spelare är betydligt snyggare än en stor, klumpig, överreklamerad fyrkant... Köp svenskt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor