Jump to content

problem med ett "burrande" ljud

eliizar
 Share

Recommended Posts

Jag har fått ett problem med att mitt ps2 börjar burra jätte högt i slutet av loading sekvensen av spelet (början) jag har försökt att starta om spelet flera gånger, sätta det på hög kant, öppna och stänga disk luckan men inget hjälper.

För några dagar sedan så hade jag spelet på en annan tv till en början så gick det bra men sedan började det, men nästa morgon gick det igen men då lät bara spelet lite ovanlig vid vissa tillfallen t.ex när jag gick in och ut ut byggnader.

burrandet har också förikommit när jag helt plötsligt när jag spelar.

Är det någon som vet vad detta är och kan hjälpa mig med det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man måste inte vara så teknisk för att kunna skruva upp PS2 (den stora) och rensa... Förutom att man måste ta det försiktigt och inte dra, tryck för hårt.

När jag öppnade mitt Ps2 för att den vägrade läsa av spelen så skulle jag ta bort allt damm, så skruvade jag loss cd-läsaren också, så sitter det en typ silverlapp fast på den så den får ström. Min morsa som inte visste vad det var (gick till sovrummet för att hämta ngt) så skulle hon dammsuga PS2 så var cd-läsaren ivägen så drog hon loss den :teehee: . Så det vart "bye bye" för den ps2an. Det hände innan sommaren, köpte den nya slimmade Ps2:an för ett litet tag sen.

Så mitt tips dra inte hårt, om ngt sitter fast, låt den sitta fast :ermm:

Redigerad av Macop
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

kan det bero på repor i skivan tro? jag har några men det är inte så faligt.

föresen så har spelet börjat funka igen :rolleyes: men jag ska iaf skruva upp mitt ps2 för att rengöra. tack för alla tips!

Jag fattar inte riktigt vad du menar.. låste sej spelet när det började brumma eller bara brummade det? om det bara brummade höll det på ända tills du stängde av eller? ja menar om det bara brummade till lite så är väl inte det not att hojta för!

Dett är kanske lite off-topic men vi pratar ju om laser och skit.. Jag köpte SSX begagnat från game och så funkade det inte! :huh: när man kollade under skivan såg det ut som om nån hade tatt en flåtig pappersbit och gnuggat den mot skivan aja vet inte om det var mitt ps2 som pajade skivan så eller om den var så.. (kollade inte på skivan innan jag stoppade i...) men jag har börjat undra om det är något fel på min laser för jag har haft lite problem med "disc read error" när jag kör Gta. (BARA på gta..) så ska ja öpnna den? :S

Redigerad av AlexXx91
Länk till kommentar
Dela på andra sidor