Jump to content

Lumpen....

Zack
 Share

Recommended Posts

Guest CombatCraft90

Tja... vet man inte vad man ska göra så kan det ju vara ett bra sätt att använda den på? ... Man kan ju träffa polare och sånt också.. ajja vet faktiskt inte.. kanske

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 197
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Haha, inte så bra att fakea på hälsotesten. För det antecknas och används vid senare tillfällen då du får en skada.

En snubbe som arbetar på plitverket sa att det var en kille som inte ville göra lumpen och hans ursäkt var att han hade problem med ryggen, han fick frisedel, ett par år senare fick han just en ryggskada på sin arbetsplats, han fick knappt några försäkringspengar för att han redan hade haft en "ryggskada". Så han missade en massa pengar på det där. (w00t)

Jag sa aldrig att jag skulle fejka på hälsotestet (w00t) ... Om man inte vill så försöker man ju snacka bort det istället...

Känner flera som bara sa att de inte ville så slapp de...

Min storebrorsa svarade fett bra!

Militären: Vad brukar du göra på fritiden:

Storebrorsan: Jag och mina vänner brukar diskutera frågor som existensialismen, om hur otroligt mycket ett människoliv är värt och att alla är värda lika mycket...

Militären: *Strycker ett namn ifrån listan :rolleyes: *

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men varför tycker alla att lumpen är fel ? :S om man vill bli polis eller liknande så är det bra.. och OM sverige hamnar i krig så är det bra att man har gått i lumpen .. så det så !

Vem skulle vilja kriga med Sverige, ett kallt litet land i Norden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har sagt det i den förra topicen och säger det igen:

Ska inte göra lumpen :D:wub:

EDIT @ Darkjak: Onödigt att dra upp tråden. :P

Föresten var detta samma tråd som jag trodde var "den förra" så jag blev förrvirrad av darkjaks uppdragning :wub:

Redigerad av Gunde5
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag skulle vilja göra lumpen men det är föga troligt att jag får det.

Jag tycker att det är viktigt att lära sig ordning och reda, men vid 18 års ålder kan man nog det redan. Dem som vill göra lumpen, fine! Att bli tvingad är ruttet, knappast moralhöjande att ha massa negativa jävlar där. Alla som vill göra lumpen bör få göra den men så är det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men varför tycker alla att lumpen är fel ? :S om man vill bli polis eller liknande så är det bra.. och OM sverige hamnar i krig så är det bra att man har gått i lumpen .. så det så !

Jag tycker inte att den verkar dålig så att säga...tycker bara att det finns annat att slösa tiden på... :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick brev från pliktverket igår om att jag skulle mönstra den 8:e augusti tror jag.

Lite sketet eftersom det är den vecka jag ska jobba (ska bara jobba en vecka i augusti). Så jag skickade ett mail till dom och frågade om man får ersättning för förlorad arbetsinkomst, men det fick man inte men dom flyttade fram mönstringen till den 28:e septemper. Trevligt, inte frågade jag om det heller :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppas då jag är av de andra 80%

anser att sverige är inget att försvara, men vill inte flytta :lol: (kommer få äta upp det där)

Tror du att jag tycker Sverige är värt att försvara???

Blir det krig, och en vänsterregering sitter vid makten vid den tidpunkten säger jag typ: "Screw you commies, I'm goin' to america".

Sverige kan bli värt att försvara om ett tiotal år eller nåt, osså finns ju alla dom där fördelarna jag nämnde tidigare!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor