Guest CombatCraft90 Skrivet 26 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2005 Tja... vet man inte vad man ska göra så kan det ju vara ett bra sätt att använda den på? ... Man kan ju träffa polare och sånt också.. ajja vet faktiskt inte.. kanske Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 26 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2005 Haha, inte så bra att fakea på hälsotesten. För det antecknas och används vid senare tillfällen då du får en skada. En snubbe som arbetar på plitverket sa att det var en kille som inte ville göra lumpen och hans ursäkt var att han hade problem med ryggen, han fick frisedel, ett par år senare fick han just en ryggskada på sin arbetsplats, han fick knappt några försäkringspengar för att han redan hade haft en "ryggskada". Så han missade en massa pengar på det där. Jag sa aldrig att jag skulle fejka på hälsotestet ... Om man inte vill så försöker man ju snacka bort det istället... Känner flera som bara sa att de inte ville så slapp de... Min storebrorsa svarade fett bra! Militären: Vad brukar du göra på fritiden: Storebrorsan: Jag och mina vänner brukar diskutera frågor som existensialismen, om hur otroligt mycket ett människoliv är värt och att alla är värda lika mycket... Militären: *Strycker ett namn ifrån listan * Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 26 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2005 Tror jag pluggar färigt i stället... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 27 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2005 Men varför tycker alla att lumpen är fel ? :S om man vill bli polis eller liknande så är det bra.. och OM sverige hamnar i krig så är det bra att man har gått i lumpen .. så det så ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
alexzander Skrivet 27 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2005 No,way! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 27 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2005 Men varför tycker alla att lumpen är fel ? :S om man vill bli polis eller liknande så är det bra.. och OM sverige hamnar i krig så är det bra att man har gått i lumpen .. så det så ! Vem skulle vilja kriga med Sverige, ett kallt litet land i Norden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 27 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2005 (redigerad) Har sagt det i den förra topicen och säger det igen: Ska inte göra lumpen EDIT @ Darkjak: Onödigt att dra upp tråden. Föresten var detta samma tråd som jag trodde var "den förra" så jag blev förrvirrad av darkjaks uppdragning Redigerad 27 maj, 2005 av Gunde5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RadiuZ Skrivet 27 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2005 Bara var 10 person kommer in så jag tror militären tar dom som vill först Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Europén Skrivet 27 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2005 Jo, jag skulle vilja göra lumpen men det är föga troligt att jag får det. Jag tycker att det är viktigt att lära sig ordning och reda, men vid 18 års ålder kan man nog det redan. Dem som vill göra lumpen, fine! Att bli tvingad är ruttet, knappast moralhöjande att ha massa negativa jävlar där. Alla som vill göra lumpen bör få göra den men så är det inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kow Skrivet 27 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2005 Klart jag ska göra lumpen. Inte för att "lära mig att döda" och inte för att jag tycker om krig. Jag ska göra det för jag tror att det kan vara nyttigt och jävligt kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Slippy Skrivet 27 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2005 (redigerad) Jag kmr nog göra lumpen, det e ju gratis gratis vapen utbildning ^^ kommer iofs säkert inte in, har nada kondition ^^ måste börja träna lite Redigerad 27 maj, 2005 av Slippy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZliPp Skrivet 27 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2005 Jag ska(vill iaf ) göra lumpen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Icebear Skrivet 27 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2005 Ja kanske ska göra ( tror inte d men vem vet ) vill hellre göra typ en road trip i spanien Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 27 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2005 Men varför tycker alla att lumpen är fel ? :S om man vill bli polis eller liknande så är det bra.. och OM sverige hamnar i krig så är det bra att man har gått i lumpen .. så det så ! Jag tycker inte att den verkar dålig så att säga...tycker bara att det finns annat att slösa tiden på... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Perlan Skrivet 27 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2005 Jag ska Blir väll tvingad.. min morfar jobbade som millllitär innan.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 27 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2005 Fick brev från pliktverket igår om att jag skulle mönstra den 8:e augusti tror jag. Lite sketet eftersom det är den vecka jag ska jobba (ska bara jobba en vecka i augusti). Så jag skickade ett mail till dom och frågade om man får ersättning för förlorad arbetsinkomst, men det fick man inte men dom flyttade fram mönstringen till den 28:e septemper. Trevligt, inte frågade jag om det heller Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 27 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2005 Hänger inte riktigt med nu.. mönstring, är det hälsokontrollen innan man kommer in i lumpen eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 27 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2005 Jo, typ Där bestämmer dom om man är en av dom 20% som tas in i lumpen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
guardian Skrivet 27 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2005 Jo, typ Där bestämmer dom om man är en av dom 20% som tas in i lumpen. Hoppas då jag är av de andra 80% anser att sverige är inget att försvara, men vill inte flytta (kommer få äta upp det där) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 29 maj, 2005 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2005 Hoppas då jag är av de andra 80% anser att sverige är inget att försvara, men vill inte flytta (kommer få äta upp det där) Tror du att jag tycker Sverige är värt att försvara??? Blir det krig, och en vänsterregering sitter vid makten vid den tidpunkten säger jag typ: "Screw you commies, I'm goin' to america". Sverige kan bli värt att försvara om ett tiotal år eller nåt, osså finns ju alla dom där fördelarna jag nämnde tidigare! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts