Jump to content

Lumpen....

Zack
 Share

Recommended Posts

Nää är inte intresserad av debatt eftersom det borde vara individens val om dom vill göra lumpen eller inte så jag är väll på vänsterkanten här.. Hederlig svensk lathet är ett måste när kondisen sviker.

Har lanat och varit vaken i nu: 39 timmar så du borde nog förstå.

edit: Fan orka göra lumpen. Tänk om man inte vill eller helt enkelt inte orkar.. sitta där och dega i skogen med en toa rulle är ju inge skoj, sen finns det ju flummbullar som ser det roliga i det hela.. Jag gör inte det iaf!

Redigerad av Carolus XII rex suenica
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 197
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

orka! (tror jag skrivit i den här topicen, orka kolla) de som tycker man är cool för att man försvarar sitt hemland kan äta råkokt gnupung med dill. om folk hade vett i sitt lilla huvud så skulle det inte finnas någon att försvara landet ifrån. så @ till alla som vill kriga och bli skjuten för en korkad regering som sitter och äter sig feta på skatten!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

orka! (tror jag skrivit i den här topicen, orka kolla) de som tycker man är cool för att man försvarar sitt hemland kan äta råkokt gnupung med dill. om folk hade vett i sitt lilla huvud så skulle det inte finnas någon att försvara landet ifrån. så @ till alla som vill kriga och bli skjuten för en korkad regering som sitter och äter sig feta på skatten!

Fint sagt, kamrat! :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 4 weeks later...

Då har jag fastnat i lumpenträsket efter mönstringen.

Är preliminärt inskriven som Signalmekaniker på S1 i Enköping. Får ett säkert svar i mitten av februari men till 99% så kommer jag att få göra lumpen.

Som Signalmekaniker reparerar man och felsöker radiostationer, datorutrustning samt sambandsmaterial. Grundläggande soldatutbildning är det man börjar med, 1-3 månader. Då är det fysisk träning, vapentjänst och skyddstjänst.

Sedan blir det mycket teori och praktiska övningar hur man reparerar och felsöker radioutrustning samt datorutrustning, de sista tre månaderna är det utbildning i fält och sånt.

Rycker in i så fall den sista juni 2006, ca 14 dagar efter skolans slut. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska nog göra lumpen. Inte för att man få lära sig hantera vapen och hur man dödar andra människor men alltså. Man har ju hört av andra människor om deras små historier från lumpen så, det låter ju som en hel del roligt i vilket fall som. Och om Sverige nu mot förmodan skulle komma i krig och man blir inkallad är det ju bra att veta hur man ska göra. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag visste inte att man döda människor i lumpen.... men men kanske ska .... ni säger "krig är fattigt jag är inte intresserad av att döda" men ni sitter hellre inne i ett skydsrum och lever där tilll nåt land hittar er och dödar er? Jag försvarar hellre än flyr. Men om sverige anfaller ett land skulle jag aldrig ställa upp...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor