Jump to content

Lumpen....

Zack
 Share

Recommended Posts

Alla andra yrken som man kan tillgodose en liten man i lumpen handlar om att göra livet lättare för soldaterna. Läkarna sköter om dom så att dom kan ha ihjäl fler fiender, ingengörerna fixar diverse fordon så att man kan köra över folk, kockarna ger svinen mat för mödan! Allt kretsar kring att främja soldaterna, för att det är allt som lumpen och försvaret är. Soldater! Klart att det finns sub-yrken, men förneka inte att det enda syfte som dom har är att ha ihjäl andra, och att föra krig.

Jag är stolt över Sverige för att vi sällan är med i krig, för att vi inte är rasistiska, vi är fredens folk  :P  och för att vi inte behöver något jävla försvar! Möjligtvis poliser, men inget försvar, ingen millitär! Ingen hatar oss!

Visst ingår det träning att skjuta, men det är också träning för att undvika att skjuta. Sveriges försvar ( och många andra länders för den delen ) tränar på att förhindra människobrister av alla sorter när strider åskar ut.

Militären handlar en viss del om krig, men allt är inte "sub-yrken" till det.

Mycket är en grund till ett sundare liv för människor som vill ha det t.ex. mig.

Lumpen tränar även människor på att rädda liv i civila olycker som inte har något med nationellt krig att göra.

Om t.ex. en kvinna håller på att drunkna, och en soffpotatis, två småflickor i 14-års åldern och en man med militärbakgrund ser det, vem har då störst chans att rädda kvinnan från att drunkna snabbast och osårbarast?

Redigerad av epix
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 197
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Bråka inte med lill-pysen. Då kanske du går ett taskigt livsslut till mötes. Lumpen tränar mördarmaskiner samtidigt som den stärker lagandan och gör oss brutalt manliga. Det suger. Diskussion avslutad.

Knappast.. Lumpen är numera en semester.. Den gör oss knappast brutala, bara fjolliga.. DOm tar inte in mobbarna som slår kamraterna med tvålen i en strumpa längre.. Det är JL bögar som vill ha en upplevelse utöver det vanliga medelmåttiga radhus livet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om t.ex. en kvinna håller på att drunkna, och en soffpotatis, två småflickor i 14-års åldern och en man med militärbakgrund ser det, vem har då störst chans att rädda kvinnan från att drunkna snabbast och osårbarast?

Killen som är utbildad till det.. :P

Det är mycket bättre om folk inte går lumpen, så att de kan utbilda sig till att bli bra på vad de vill. Går man lumpen blir man lite bra på allt. Smaken som baken, men båda behövs :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ja jag kommer göra lumpen....

@alla er som tror att man gör det för att lära sig mörda... inte fan äre därför.....

precis. överlevnad, diciplin(stavning) m.m ingår okså i militärkänstgöringen.

Jag gör gärna lumpen

edit:en anledning till att jag vill göra lumpen är att jag lättare kan bli helikopter pilot :P

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor