epix Skrivet 23 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2004 (redigerad) Alla andra yrken som man kan tillgodose en liten man i lumpen handlar om att göra livet lättare för soldaterna. Läkarna sköter om dom så att dom kan ha ihjäl fler fiender, ingengörerna fixar diverse fordon så att man kan köra över folk, kockarna ger svinen mat för mödan! Allt kretsar kring att främja soldaterna, för att det är allt som lumpen och försvaret är. Soldater! Klart att det finns sub-yrken, men förneka inte att det enda syfte som dom har är att ha ihjäl andra, och att föra krig. Jag är stolt över Sverige för att vi sällan är med i krig, för att vi inte är rasistiska, vi är fredens folk och för att vi inte behöver något jävla försvar! Möjligtvis poliser, men inget försvar, ingen millitär! Ingen hatar oss! Visst ingår det träning att skjuta, men det är också träning för att undvika att skjuta. Sveriges försvar ( och många andra länders för den delen ) tränar på att förhindra människobrister av alla sorter när strider åskar ut. Militären handlar en viss del om krig, men allt är inte "sub-yrken" till det. Mycket är en grund till ett sundare liv för människor som vill ha det t.ex. mig. Lumpen tränar även människor på att rädda liv i civila olycker som inte har något med nationellt krig att göra. Om t.ex. en kvinna håller på att drunkna, och en soffpotatis, två småflickor i 14-års åldern och en man med militärbakgrund ser det, vem har då störst chans att rädda kvinnan från att drunkna snabbast och osårbarast? Redigerad 23 december, 2004 av epix Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 23 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 december, 2004 Om t.ex. en kvinna håller på att drunkna, och en soffpotatis, två småflickor i 14-års åldern och en man med militärbakgrund ser det, vem har då störst chans att rädda kvinnan från att drunkna snabbast och osårbarast? Badvakten...... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 23 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2004 Badvakten...... För att vara ärlig så har jag aldrig med två ögon sett en badvakt på en strand i Sverige. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
m0rd0r Skrivet 23 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2004 mannen med militärbakgrund, de två fjortisarna skulle bara tänka på sitt hår och soffpotatisen skulle aldrig orka... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 23 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 december, 2004 Bara för att jag inte gör militären gör inte att jag är en soffpotatis... Jag kan vara elitidrottare och inte göra lumpen... In your face! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 23 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2004 Jag har aldrig påstått att någon här är en soffpotatis, men hjältemodiga idrottare springer inte runt över hela världen. "In your face!!!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 23 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 december, 2004 Jag har aldrig påstått att någon här är en soffpotatis, men hjältemodiga idrottare springer inte runt över hela världen. "In your face!!!" Och det gör personer som gjort lumpen?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 23 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2004 Och det gör personer som gjort lumpen?! Ledsen, Köes... Men, ja... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 23 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 december, 2004 Ledsen, Köes... Men, ja... Tragiskt... Stackars världen.... :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MetoC7 Skrivet 23 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2004 Ledsen, Köes... Men, ja... Va? Var har du fått det ifrån? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 23 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2004 Va? Var har du fått det ifrån? Fråga 100 st 30-åringar om de gjort lumpen. Du får ett övervägande "ja". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MetoC7 Skrivet 23 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2004 Fråga 100 st 30-åringar om de gjort lumpen. Du får ett övervägande "ja". Men ingen som gjort lumpen har förmodligen inte springit runt jorden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 23 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2004 Men är du helt korkad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ebeeto Skrivet 23 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2004 Bråka inte med lill-pysen. Då kanske du går ett taskigt livsslut till mötes. Lumpen tränar mördarmaskiner samtidigt som den stärker lagandan och gör oss brutalt manliga. Det suger. Diskussion avslutad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MetoC7 Skrivet 23 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2004 (redigerad) Men är du helt korkad? Inte helt, men smått. Och det känns Stooooort! Redigerad 23 december, 2004 av MetoC7 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Carolus XII rex suenica Skrivet 23 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2004 Bråka inte med lill-pysen. Då kanske du går ett taskigt livsslut till mötes. Lumpen tränar mördarmaskiner samtidigt som den stärker lagandan och gör oss brutalt manliga. Det suger. Diskussion avslutad. Knappast.. Lumpen är numera en semester.. Den gör oss knappast brutala, bara fjolliga.. DOm tar inte in mobbarna som slår kamraterna med tvålen i en strumpa längre.. Det är JL bögar som vill ha en upplevelse utöver det vanliga medelmåttiga radhus livet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 23 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2004 Men vad är det då för kul med det? Jag ska fan göra lumpen bara för att återinföra tvålslagningen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 23 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2004 Om t.ex. en kvinna håller på att drunkna, och en soffpotatis, två småflickor i 14-års åldern och en man med militärbakgrund ser det, vem har då störst chans att rädda kvinnan från att drunkna snabbast och osårbarast? Killen som är utbildad till det.. Det är mycket bättre om folk inte går lumpen, så att de kan utbilda sig till att bli bra på vad de vill. Går man lumpen blir man lite bra på allt. Smaken som baken, men båda behövs Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 23 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2004 Stämmer... Men jag tycker trots allt att det verkar kul att sfå skjuta lite och leka lite med handgranater i -99 celcius! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 23 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 december, 2004 (redigerad) ja jag kommer göra lumpen.... @alla er som tror att man gör det för att lära sig mörda... inte fan äre därför..... precis. överlevnad, diciplin(stavning) m.m ingår okså i militärkänstgöringen. Jag gör gärna lumpen edit:en anledning till att jag vill göra lumpen är att jag lättare kan bli helikopter pilot Redigerad 23 december, 2004 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts