Jump to content

Lumpen....

Zack
 Share

Recommended Posts

Varför förvandlar darkjack allt till politik?

Shito, människor kan väll vara lata.. Orka sitta o käka ärtsoppa iskogen i 1 år..

Din avatar får det att se ut som om du vill vara någon hardcore patriot !!!!

Om du är stolt över ditt land så gör du Lumpen !!!!!!!!!!!!!!!!

Det här gäller för alla som säger att det är manligt att inte göra Lumpen. Det är bara morsgrisar som inte gör Lumpen. Riktiga män gör Lumpen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 197
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det här gäller för alla som säger att det är manligt att inte göra Lumpen. Det är bara morsgrisar som inte gör Lumpen. Riktiga män gör Lumpen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Stolt över vårt land? Om man är stolt över sitt and ska man gå lumpen?...

Ebeeto: Bra sagt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det många inte förstår är att man inte bara lär sig att döda i lumpen. Det finns flera andra "yrken" i lumpen. T.ex. ingenjör, musiker, läkare, terrängutforskare genom dykning, luft eller mark, viltjägare m.m. Bara för att lumpen påminner om militärvåld så betyder det inte att om man går lumpen så lär man sig att döda.

Själv kommer jag gå lumpen för att man ökar sin psykiska och fysiska styrka. Man lär sig att överleva i naturen, hur man klarar sig bäst i vatten o.s.v.

Jag förstår er som tränar och liknande, ni som inte känner ett behov av att gå lumpen, men ni som snackar om att det bara handlar om krig och våld bör ju i alla fall skaffa en annan tanke om lumpen.

edit: Ursäkta om jag formulerade mig dåligt, är förbannat trött, lång natt igår. Nu när det är jul så är det mycket julstök. :unsure:

Redigerad av epix
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

orka

Den djupaste kommentaren i hela topicen :wub:

Nej men jag förstår helt varför man kan välja att göra lumpen. Som sagt, det finns många arbeten, man lär sig kompisar, det går inte bara ut på att döda. Allt detta är okej för mig. De som säger att de ska göra lumpen p ga detta tycker jag har helt rätt. Det tål jag.

MEN VAD JAG INTE TÅL Är idioterna som säger att man är mer manlig bara för att man gör lumpen. Så om ni jämför en rullstolsbunden med en frisk man, så är den friske mannen mer manlig? Bara för att han är helt på topp i sin fysik? Det är, som tomten sagt helt djuriskt. I naturen ska man vara stark. De starka överlever, och de starka får föröka sig. Men vi är människor! Vi är de smartaste djuren på globen! Ska vi göra samma facistiska handlingar som djuren? :unsure:

Förresten kan ni ändå inte påstå att bara fysiskt starka män kommer med, då kanske en ingenjör inte alltid behöver vara den fysiskt starkaste (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det många inte förstår är att man inte bara lär sig att döda i lumpen. Det finns flera andra "yrken" i lumpen. T.ex. ingenjör, musiker, läkare, terrängutforskare genom dykning, luft eller mark, viltjägare m.m. Bara för att lumpen påminner om militärvåld så betyder det inte att om man går lumpen så lär man sig att döda.

Alla andra yrken som man kan tillgodose en liten man i lumpen handlar om att göra livet lättare för soldaterna. Läkarna sköter om dom så att dom kan ha ihjäl fler fiender, ingengörerna fixar diverse fordon så att man kan köra över folk, kockarna ger svinen mat för mödan! Allt kretsar kring att främja soldaterna, för att det är allt som lumpen och försvaret är. Soldater! Klart att det finns sub-yrken, men förneka inte att det enda syfte som dom har är att ha ihjäl andra, och att föra krig.

Jag är stolt över Sverige för att vi sällan är med i krig, för att vi inte är rasistiska, vi är fredens folk :unsure: och för att vi inte behöver något jävla försvar! Möjligtvis poliser, men inget försvar, ingen millitär! Ingen hatar oss!

Redigerad av Stora_tomtefar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alla andra yrken som man kan tillgodose en liten man i lumpen handlar om att göra livet lättare för soldaterna. Läkarna sköter om dom så att dom kan ha ihjäl fler fiender, ingengörerna fixar diverse fordon så att man kan köra över folk, kockarna ger svinen mat för mödan! Allt kretsar kring att främja soldaterna, för att det är allt som lumpen och försvaret är. Soldater! Klart att det finns sub-yrken, men förneka inte att det enda syfte som dom har är att ha ihjäl andra, och att föra krig.

Jag är stolt över Sverige för att vi sällan är med i krig, för att vi inte är rasistiska, vi är fredens folk :unsure: och för att vi inte behöver något jävla försvar! Möjligtvis poliser, men inget försvar, ingen millitär! Ingen hatar oss!

men tänk om al-quida invaderar sverige då? ska man inte kunna försvara sig mot de då eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...är det bara jag som har börjat se "manlighet" som något negativt?

Att man ska vara macho känns mer idiotiskt än rätt...man är man om man är man. Punkt?

Och bara för att man är stolt över sitt land behöver man väll inte äta ärtsoppa i skogen i ett år för att citera Carolus lilla uttryck =).

epix har rätt, militären innebär inte bara våld och sånt, men att påstå som vem det nu var jag qoutade att det bara är riktiga män som gör lumpen visar att man har en fel bild av...allt.

Om jag nu är en morsgris, en liten feminin snubbe, då borde det ju (enligt ditt uttalande) vara okej att inte vilja gå lumpen eftersom jag inte är en "riktig man"?

Och så som jag har fattat det så behöver inte alla "hardcore-patrioter" vara "riktiga män"?

Postskriptum.

Tro inte att "jag" syftar på mig själv i ovanstående text, själv är jag ingen feminin hardcorepatriot som vägrar gå lumpen...jag vägrar gå lumpen och är aningen feministisk, men inte patriot.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor