Jump to content

Lumpen....

Zack
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 197
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ja!

Håller med.

Om man har gjort lumpen är det lättare att få arbete.

Och så får man många nya vänner, och tränar upp sig och blir starkare. Dessutom är det bevis på att man är en tvättäkta man, om man klarar sig in i, och igenom lumpen.

Jag är för försvaret, och om nåt svin försöker ta över Sverige, ska jag försvara landet. Om landet besegras tar jag min bössa och blir rebell, som morfar! idag behövs inte försvaret, men om tio år kan läget förändrats, och då vill jag veta hur jag ska bära mig åt för att överleva, och kanske ta kål på några invaderarsvin!

Lättare att få vad för jobb? General? Snälla... Man får inte jobb lättare för att man gjort lumpen... Tror ni det så skrattar jag åt er dålighet...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det handlar inte om Sverige !!!! Sverige är inte hotat. utan det handlar att försvara vår fina kontinent (Europa) mot terrorism. Jag tänker då fan inte sitta och vänta på att någon jävel krachar in i mitt hus med nått jävla flygplan !!!!!

Jag vill kunna försvara mig.

Fuck europa!

och vadå kracha ner i ditt hus ? bor inte du i sverige ?

Och du sa att det inte handlade om sverige ?

hmm...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad fan har manlighet med lumpen att göra? Man kan skaffa sig vänner på andra sätt än att gå lumpen, och man får knappast mycket lättare att hitta jobb bara för att man tagit lumpen. "Oh vad bra, han har "lumpat"! Då kan han säkert sortera matvaror åt oss här på ICA! Skit i hans andra meriter, de är inte viktiga."

:rolleyes:

... men jag har faktiskt själv funderat på det, mest efter att man sett de gamla goda svenska filmerna såsom "soldat bom" och 91:an osv, men näe. Inget för mig. Föredrar att skaffa mig andra meriter än att gå lumpen. Stor och stark kan man bli på andra sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad fan har manlighet med lumpen att göra? Man kan skaffa sig vänner på andra sätt än att gå lumpen, och man får knappast mycket lättare att hitta jobb bara för att man tagit lumpen. "Oh vad bra, han har "lumpat"! Då kan han säkert sortera matvaror åt oss här på ICA! Skit i hans andra meriter, de är inte viktiga."

... men jag har faktiskt själv funderat på det, mest efter att man sett de gamla goda svenska filmerna såsom "soldat bom" och 91:an osv, men näe. Inget för mig. Föredrar att skaffa mig andra meriter än att gå lumpen. Stor och stark kan man bli på andra sätt.

W0RD

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det handlar inte om Sverige !!!! Sverige är inte hotat. utan det handlar att försvara vår fina kontinent (Europa) mot terrorism. Jag tänker då fan inte sitta och vänta på att någon jävel krachar in i mitt hus med nått jävla flygplan !!!!!

Jag vill kunna försvara mig.

Terrorism finns just för att millitären finns. ^_^

Jag stödjer verkligen inte fasciststilen då alla ska ha ett försvar. Vips så inser man i sinom tid att försvaret omvandlads till attacken! (?).

Det vill säga att man genom försvaret blir en attackerare. Man börjar som en meningslös brevpojke med en knallpulverpistol i famnen och slutar med att det är man själv som ska trycka på den där röda knappen!

Undra vad som händer om alla länder skrotar sina vapenglada idioter? Anarkism är ordet! Synd bara att det inte funkar... Idioter finns alltid :)

Jag får nog mycket skit för mina åsikter :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att man gått lumpen innebär att man har disciplin. Dessutom behöver man inte bara hålla i gevär o skjuta. Man kan även bli ingenjör o dylikt, och då är det bra att man har mekat med avancerade prylar, som Gripen eller pansarvagnar.

Visst är det manligt. Är man vek kommer man inte in. Är man en öm lipsill klarar man sig inte heller igenom!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv anser jag att man är så jävla mycket man om man inte gör lumpen.

Du menar att ens manlighet hänger på att aggresivitet, dominans och disciplin är på topp? Den synen tycker jag är för djurisk!

Du lyssnar inte för fem öre!

Det handlar om uthållighet, och fysisk och psykisk styrka! Det är manligt.

Agressivitet har inget med saken att göra. Jag har heller inte sagt att disciplin har med manlighet att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du lyssnar inte för fem öre!

Det handlar om uthållighet, och fysisk och psykisk styrka! Det är manligt.

Agressivitet har inget med saken att göra. Jag har heller inte sagt att disciplin har med manlighet att göra.

Det är just det du har sagt. Ursäkta om jag vränger på det så att det passar mig, men sa du inte att man har disciplin om man går i lumpen, och att man är en man om man går i lumpen? Jag kan inte förstå hur dessa saker kan utmärka en typisk man; psykisk styrka, fysisk styrka och uthållighet. Är man inte det om man har två kulor och en penis? :rolleyes:

I djurens sagolika värld så handlar allting om att hanen ska visa sej vara så stark som möjligt, så uthållig som möjlig och allmänt körd och tillfredställa den som han får penetrera med sin egen kropp.

I lumpen så tränas man för att döda, inget annat. Man kär sej handskas med vapen vars enda syfte är att ta livet av andra människor. Anser man att denna kunskap är manlig så hör man hemma i djurvärlden. Inte för att förneka att vi är djur, men vi kan åtminstånde visa oss mer djupsiniga än dom!?

Det är dom ytliga egenskaperna du så djupt talar om, de mest djuriska. I min värld.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

många verkade va lata.

Själv är jag lat, men det är inte enbart därför jag inte vill göra lumpen.

Och, är man automatiskt lat bara för man inte gör lumpen? Det kan inte handla om att lumpen är något som människor som vill ha bekräftelse gör?

Okej det var också en generalisering, vilket alltid är urkorkat, men det finns nog sånna också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor