Jump to content

Lumpen....

Zack
 Share

Recommended Posts

jag kommer ibnte göra det flr :

1 : har astma

2 : orka krig och skit

3 : finner inget roligt av att förlora 9 månader eller vad det är av mitt liv för att lära hur man mördar någon...

Hahahahaha du är allt för roligt, det är som att inte vilja köpa lösgodis för man inte gillar geléråttorna... det finns så mycket mer än att sitta med ett vapen i handen och skjuta på dockor... tror inte du fått en riktig bild över vad man gör i lumpen, jag vill göra lumpen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 197
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hahahahaha du är allt för roligt, det är som att inte vilja köpa lösgodis för man inte gillar geléråttorna... det finns så mycket mer än att sitta med ett vapen i handen och skjuta på dockor... tror inte du fått en riktig bild över vad man gör i lumpen, jag vill göra lumpen

Vad gör man i lumpen då? Dödar, tar hand om sårade så dom kan mörda och lär sig använda maskiner som mördar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad gör man i lumpen då? Dödar, tar hand om sårade så dom kan mörda och lär sig använda maskiner som mördar?

Hahahahaha som sagt, ni grabbar är allt för roliga... alltså det finns mer och välja på inom lumpen än sånna grejjer, t.ex. flottan där man jobbar i team på en båt och gör saker man ska göra på en båt.. men det värkar som du har fått en bild av att man kommer dit och dem trycker på dig vapen och slänger ut dig på en fält där man ska lära sig att döda när i själva värket dem först slänger på dig en bok och in i ett klassrum... helt seröst, hoppas att dem anser att du kan gå lumpen så kanske du, dessutom kan det vara en bra merit senare i livet.

Redigerad av emo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad man gör i lumpen? Man utbildar sig såklart för att kunna försvara sitt land när det blir krig. Det finns ett 50-tal olika utbildningar runt om i Sverige inom försvaret. Allt från jägare till kabeldragare.

Min utbildning jag ska gå är en Signalmekanikerutbildning vilket jag tycker verkar positivt. Då jag kommer få arbeta mycket med att laga/felsöka datorer, radioutrustning och andra utrustningar som skickar signaler.

Som det känns nu så vill jag verkligen satsa på den utbildningen för att få så bra betyg som möjligt och förhoppningsvis gör jag en utlandstjänst för att hjälpa till i länder där folk har det svårt.

Här får ni ett tidsschema på hur lumpen fungerar.

1-3 månader: Grundläggande vapenutbildning, man lär sig ur vapen fungerar och hur man plockar isär och sätter ihop ett vapen, samt städar det.

4-6 månader: Befattningsutbildning, mycket teori och praktik så man lär sig hur man gör olika saker.

7-11 månader: Övningar i realistiska former.

Ett dagsschema ser ut så här:

06.00 Väckning och frukost

07.30 Uppställning, övning

10.15 Fysisk träning

11.30 Lunch

12.45 Övning

17.00 Middag och slut på dagen, eventuellt kvällstjänst.

Efter 17:00 om man inte har någon kvällstjänst så är man fri att göra vad man vill, bor man nära sin utbildningsplats kan man åka hem och sova, man behöver inte sova på regementet. På helgerna får man så klart också åka hem.

Värt att nämna är på fritiden man har i lumpen får man spela och surfa på internet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska INTE gör lumpen för att:

1, Kommer förmodligen att sumpa fysik testet (Inte för att jag inte har någon kondision, men jag tar det hellre lugnt än att springa runt)

2, Vill inte lära mig hur man dödar folk

3, Hatar krig (Men på spel är det kul)

Skulle kunna tänka mig att göra lumpen med följande:

1, Man träffar nya kompisar

2, Pannkakor varje Torsdag :rolleyes:

3, Man lär nog få bra diciplin (stavning?)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kommer säkerligen inte göra lumpen. varför? orkar inte, är för slö :P

+ orka bädda sängen jätte fint varje morgon (Bäddar bara när det är högtider..)

orka gå upp tidigt varje morgon (sover till halv 4 på helgerna)

orka ärtsoppa varje torsdag. (hata ärtsoppa :rolleyes:)

:lol:

Redigerad av pottzork
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shit vad jag är trött på meningen "nä jag ska inte gå, vill inte lära mig hur man dödar människor"

Är det inte det man lär sig när man gör lumpen? Är det inte så alla som vill göra lumpen tänker, "jag vill lära mig att döda människor"? :)

(Ja, jag var ironisk.)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öh... I lumpen dödar man ingen...

Har man aldrig gjort!

Det är det man eventuellt gör EFTER lumpen.

Och vid fall av krig kommer nog ALLA rekryteras, säkerligen till och med kvinnor i och med hur jämställt allt är i Sverige.

Skildnaden är att vi som har gått lumpen kommer veta hur man gör, ha högre rang, samt mer prestigeinriktade uppdrag. Ni som inte gjort det kommer få grundläggande soldatutbildning, bli infanterister (fint ord för kanonmat), och slaktas tack vare bristande förtroende, träning och okunskap.

Dessutom får man något som kallas "vitsord" efter lumpen, som gör det enklare att få jobb, tack vare att man uppvisat hög disciplin (du gör jobbet du har blivit tilldelad utan problem), och bra kropp (du kommer inte sjukskriva dig det närmaste taget i alla fall).

Och jag säger så här om min agressivitet, och mördarinstinkt:

Jag kan rikta ett vapen mot en människa

Jag kan till och med trycka av

Men jag har dålig simultankapacitet, så det blir svårt med att göra båda på en gång! Näst intill omöjligt faktiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Öh... I lumpen dödar man ingen...

Har man aldrig gjort!

Det är det man eventuellt gör EFTER lumpen.

Och vid fall av krig kommer nog ALLA rekryteras, säkerligen till och med kvinnor i och med hur jämställt allt är i Sverige.

Skildnaden är att vi som har gått lumpen kommer veta hur man gör, ha högre rang, samt mer prestigeinriktade uppdrag. Ni som inte gjort det kommer få grundläggande soldatutbildning, bli infanterister (fint ord för kanonmat), och slaktas tack vare bristande förtroende, träning och okunskap.

Dessutom får man något som kallas "vitsord" efter lumpen, som gör det enklare att få jobb, tack vare att man uppvisat hög disciplin (du gör jobbet du har blivit tilldelad utan problem), och bra kropp (du kommer inte sjukskriva dig det närmaste taget i alla fall).

Och jag säger så här om min agressivitet, och mördarinstinkt:

Jag kan rikta ett vapen mot en människa

Jag kan till och med trycka av

Men jag har dålig simultankapacitet, så det blir svårt med att göra båda på en gång! Näst intill omöjligt faktiskt!

Haha yeah right, det kommer inte bli nåt jävla krig, så vidare Sverige skulle vilja det. Jag tycker det är äckligt att ha en fascist över mig som står och skriker vad jag ska göra. Och bara en sån sak som att komma ifrån verkligheten i hur många månader det nu är verkar förjävligt. Inget uteliv, inga kvällar med grabbarna, inget ligga och softa på stranden, inget tjäna pengar (om man nu skulle vilja det). De enda fördelarna jag kan se är konditionsträning och sammarbetsträning, och det kan man få på annat håll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hahahahaha som sagt, ni grabbar är allt för roliga... alltså det finns mer och välja på inom lumpen än sånna grejjer, t.ex. flottan där man jobbar i team på en båt och gör saker man ska göra på en båt.. men det värkar som du har fått en bild av att man kommer dit och dem trycker på dig vapen och slänger ut dig på en fält där man ska lära sig att döda när i själva värket dem först slänger på dig en bok och in i ett klassrum... helt seröst, hoppas att dem anser att du kan gå lumpen så kanske du, dessutom kan det vara en bra merit senare i livet.

Man jobbar i team på en båt, fett stealth, sen hänger man ner uppåner å tar strypgrepp på motståndarna för att inte höras, fett me soft fett.. (du kan fortsättningen).

Lumpen suger, sitter hellre i häktet än att ligga i en lerpöl och tillsfredställa ett par överordnade.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många av er forumiter ska göra lumpen?

Jag ska inte göra lumpen. Att lära sig att döda är inget jag tycker är coolt eller nåt man måste göra för Sverige. Jag sitter hellre i fängelse än att gå ut och lära mig hur jag ska kunna skada eller mörda en annan människa på bästa möjliga sätt.

Min kusin(6år): Varför ska man kriga när man kan vara vänner och ge varandra presenter? :P

Det är dödsstraff om man inte har gjort lumpen och det är krig.

Fast om man ställer upp så är det ju inte dödsstraff.

Var beredd på att dö om det blir krig!!!

Skämta bara. :rolleyes:

Redigerad av diarrehampus
Länk till kommentar
Dela på andra sidor