Jump to content

Old-game's, Find 'em

VickeX
 Share

Recommended Posts

haha, alla spel ni pratar om är ju splitter nya  ;)

inte det jag vill ha tag på:D

det e ju typ från 1980 :(

va bra att det kom en sån här tråd 

jag behöver namnet på ett NES spel jag spelade när jag typ var 5 år

man är en liten gubbe som har en pito,l och så har man en bil som kan hoppa 

och man åkte runt i grottor 

så här tror jag bilen såg ut (komemr iinte riktigt ihåg)

post-23-1103710609.png

Redigerad av Copstar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 41
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Toppbidragare

Bilder

inte det jag vill ha tag på;)

det e ju typ från 1980 :(

jo, det är sant.. men dom andra är splitter nya....

jag har 1008 nes-roms så jag borde kunna ta reda på vad det är för spel... lite jobbigt att kolla igenom alla bara :D

det enda jag kommer på sådär bara är City Connection... men det lär det inte vara...

Redigerad av ^MeTaNoLiC^
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jo, det är sant.. men dom andra är splitter nya....

jag har 1008 nes-roms så jag borde kunna ta reda på vad det är för spel... lite jobbigt att kolla igenom alla bara  ^_^

det enda jag kommer på sådär bara är City Connection... men det lär det inte vara...

det var inte city connektion -_-

om det kan hjälpa.

på introt till spelet är det en framtids bil som kör i en grotta

man ser bilen bakifrån :)

jag e inte säker på att jag kmr ihåg rätt ;P

post-23-1103729169_thumb.jpg

Redigerad av Copstar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

det var inte city connektion ^_^

om det kan hjälpa.

på introt till spelet är det en framtids bil som kör i en grotta

man ser bilen bakifrån :P

jag e inte säker på att jag kmr ihåg rätt   :rolleyes:

Här är spelet du söker:

Screenen du försökte måla upp så fint: :)

blstmstr-snap-0001_339970_1.gif

En lättigenkännlig bild från spelet:

blstmstr-snap-0002_339970_2.gif

Spelet heter Blaster Master och släpptes 1988 till Nintendo Entertainment System av företaget Sunsoft. Det var ett platformsspel sett från sidan som ibland bytte synsätt och man spelade med en kamera uppifrån. Man kunde hoppa in och ut ur sin kanonförsedda bil för att ta sig igenom de stora banorna och försöka hitta sin förrymda husdjurs-groda som blvit muterad och växt till jätte-storlek. Rekordtiden för att klara spelet är 36 minuter och 11 sekunder. Här har du en kul hemsida om spelet där du kan läsa mer: http://bmhp.iwarp.com/

Tacka inte gud. Tacka mig!

Redigerad av Ebeeto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Minns ett gammalt Sega spel tror jag det var...

Man kunde spela MP, så skulle man döda monster och sånt, så när dom dör plockar man upp en grej, sen om man tar tillräckligt många såna grejer så utvecklas man till ett monster... Men sen om man typ dödade en björn så tog man björn-grejen så blev man en björn... Kanske lite dåligt beskrivet, men det är det bästa jag kunde komma på, skriver mer sen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Minns ett gammalt Sega spel tror jag det var...

Man kunde spela MP, så skulle man döda monster och sånt, så när dom dör plockar man upp en grej, sen om man tar tillräckligt många såna grejer så utvecklas man till ett monster... Men sen om man typ dödade en björn så tog man björn-grejen så blev man en björn... Kanske lite dåligt beskrivet, men det är det bästa jag kunde komma på, skriver mer sen!

Det låter som spelet Altered Beast:

En screen från första banan i Multi-Player-läget:

alteredbeast_340156_1.jpg

Spelet har släppts i otaliga versioner, allt ifrån original-arkadmaskinen till Sega Megadrive och Dreamcast. Det var ett simpelt sidscrollande plattformsspel där man efter att ha plockat upp power-ups förvandlades från människa till en best, däribland vargar och flygande drakar. Jag har själv spelet på Megadrive-kasett. Klassiskt!

Varsågod!

Redigerad av Ebeeto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det låter som spelet Altered Beast:

En screen från första banan i Multi-Player-läget:

alteredbeast_340156_1.jpg

Spelet har släppts i otaliga versioner, allt ifrån original-arkadmaskinen till Sega Megadrive och Dreamcast. Det var ett simpelt sidscrollande plattformsspel där man efter att ha plockat upp power-ups förvandlades från människa till en best, däribland vargar och flygande drakar. Jag har själv spelet på Megadrive-kasett. Klassiskt!

Varsågod!

Tack!! Det var rätt spel!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som söker spelet "Wizard of war"?

Man är en gubbe som dödar monster som först är blå, döda dom då blir dom gul, och om man dödar gula blir odm röd och om man dödar röda försvinner dom, sen i slutet på vissa banor så kommer en "boss" antingen wizard of war eller någon annan slags robotfluga

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man är en gubbe som dödar monster som först är blå, döda dom då blir dom gul, och om man dödar gula blir odm röd och om man dödar röda försvinner dom, sen i slutet på vissa banor så kommer en "boss" antingen wizard of war eller någon annan slags robotfluga

Om någon sökte det spelet så skulle de sagt det...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Wannabe Ebeeto :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Mina minnen och drömmar går till det gammla Amiga 500 spelandet.

Bla annat minns jag ett klicka gå spel med 3 disketter där man gick runt i en meddeltida by och löste diverse problem för att komma vidare, När jag då kommit väldigt långt och var påväg in i slottet som då var öppet, sa den till mig att stoppa in diskett 4 ? :P;):wacko: .

Snacka om snopet, jag hade ju bara 3.

Kommer inte ihåg namn eller mera (så det förblir ett minne)

Ett annat spel är också ett klicka, lösa gåtor spel, det var väldigt komiskt där man hade en lite robbot med sig som var ganska kul.

Vad jag vet släpptes detta spel fritt ganska nyligen, Men tyvärr förstod jag mig inte på Amigas emulatorer :angry:

Ett annat Amiga 500 spel som jag tyckte var kul, handlade om att jättemyror attackerade planeten, likaså detta ett gåt spel har jag för mig, där man kunde traska runder i stan och lösa gåtor.

Indiana jones 3 var också kul

Ja det finns många fina minnen. som man skulle vilja prova igen, men trodligen är det inte lika kul idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett annat spel är också ett klicka, lösa gåtor spel, det var väldigt komiskt där man hade en lite robbot med sig som var ganska kul.

Vad jag vet släpptes detta spel fritt ganska nyligen, Men tyvärr förstod jag mig inte på Amigas emulatorer  :wacko:

Det torde vara Beneath a Steel Sky. Man behöver ingen emulator till det.

Någon som kommer ihåg ett riktigt gammalt spel jag hade som gick ut på att man skulle skjuta snöbollar? Det är i stort sett allt jag kommer ihåg!

Kan det vara Ski or Die? Finns en gren där som går ut på att kasta snöbollar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan det vara Ski or Die? Finns en gren där som går ut på att kasta snöbollar.

vem vet?

Det var så länge sen, vi hade det på en diskett, det var det första spelet jag nånsin spelade... Jag älskade det, men nu kommer jag inte ihåg ett skit om det... :'(

Jo, förresten, jag har för mig att man fångade tomtar i en håv...

Redigerad av vinnecool
Länk till kommentar
Dela på andra sidor