Jump to content

Info om hur man gör

Buzz_40
 Share

Recommended Posts

det första man behöver är GIFAnimator (som är bifogat) och lite fantasi.

Först så startar du ditt ritprogram och gör bild nr 1 och spar den som GIF-bild, sedan så fortsätter du med nr 2 osv. Sedan så spartar du programet (som är välldigt praktiskt med tanken på att man inte behöver instalera det) o drar bara in bilderna i rutorna. När man har gjort det så markerar man en bild genom att trycka på den. Sedan trycker man på "Image" o bestämmer hur länge just den bilden ska visas innan nästa bild visas. Detta bestämmer man på Duration (1/100 s). Kom ihåg att det är 1/100 s, ås man bör ha ett relatift högt nummer. Sedan kan man trycka på "Animation" o kryssa i "Looping>Repeat Count/Repeat Forever". Detta gör så att bilden visas om det antalet ggr som du har bestämt.

Vill man kolla på sin "film" så tryck bara på > (brevid frågetecknet).

När man vill spara sitt mästervärk så tryck på disketen för atosave eller disketterna för "spara som".

Efter ett tag så blir du lika duktig som mig( :( ) o kan göra lika snygga GIF-bilder som min avatar eller signatur.

Lycka till med skapandet

//Buzz_40

GIFAnimator.zip

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stor bild :">

En liten tutorial jag gjorde för mitt och ett par kompisars grafik forum http://infinitegfx.zapto.org/ (reklam reklam :unsure: )

Ha så kul!

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/up...ial_kopiera.jpg

Edit

PS: Lite fel i den men det skiter jag i nu -_-

Redigerad av Xeo001
Länk till kommentar
Dela på andra sidor