Buzz_40 Skrivet 21 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2004 det första man behöver är GIFAnimator (som är bifogat) och lite fantasi. Först så startar du ditt ritprogram och gör bild nr 1 och spar den som GIF-bild, sedan så fortsätter du med nr 2 osv. Sedan så spartar du programet (som är välldigt praktiskt med tanken på att man inte behöver instalera det) o drar bara in bilderna i rutorna. När man har gjort det så markerar man en bild genom att trycka på den. Sedan trycker man på "Image" o bestämmer hur länge just den bilden ska visas innan nästa bild visas. Detta bestämmer man på Duration (1/100 s). Kom ihåg att det är 1/100 s, ås man bör ha ett relatift högt nummer. Sedan kan man trycka på "Animation" o kryssa i "Looping>Repeat Count/Repeat Forever". Detta gör så att bilden visas om det antalet ggr som du har bestämt. Vill man kolla på sin "film" så tryck bara på > (brevid frågetecknet). När man vill spara sitt mästervärk så tryck på disketen för atosave eller disketterna för "spara som". Efter ett tag så blir du lika duktig som mig( ) o kan göra lika snygga GIF-bilder som min avatar eller signatur. Lycka till med skapandet //Buzz_40 GIFAnimator.zip Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 21 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2004 tackar, hade ett program, men man kunde bara använda de 15 dar, o de va rätt komplicerat... testar de här imorn eller nåt... tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 24 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2004 Gif animator kostar ju.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BigBear Skrivet 24 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2004 Först så startar du ditt ritprogram och gör bild nr 1 och spar den som GIF-bild, sedan så fortsätter du med nr 2 osv. Man behöver inte spara som GIF, går lika bra med JPG eller BMP. Iaf inte i Ulead GIF Animator 5 (vette fan va de här é för version du snackar om). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 24 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2004 (redigerad) Hehe, fixar en liten julig avatar bara för det.. Redigerad 24 december, 2004 av StellHell Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 25 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2004 OMG! Fuck Google! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 25 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2004 Hehe, fixar en liten julig avatar bara för det.. Grym! Är jag ensom om att vela att texten ska rulla ut...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 25 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2004 Grym! Är jag ensom om att vela att texten ska rulla ut...? Orkade inte göra 30 bilder till.. kanske kommer.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 25 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2004 (redigerad) Orkade inte göra 30 bilder till.. kanske kommer.. Haha, tack! Det ultimata hade faktiskt varit om den rullar ut ur bilden lite då och då och kommer in igen en halvminut efter. Fast det skulle nog vara jobbigt. Höhö. Redigerad 25 december, 2004 av okka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 25 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2004 Ingen som kan skriva en guide om hur man gör i Image Ready 7.0? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xeo001 Skrivet 25 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2004 (redigerad) http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/AnimateTutorial_kopiera.jpg Stor bild :"> En liten tutorial jag gjorde för mitt och ett par kompisars grafik forum http://infinitegfx.zapto.org/ (reklam reklam ) Ha så kul! http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/up...ial_kopiera.jpg Edit PS: Lite fel i den men det skiter jag i nu Redigerad 25 december, 2004 av Xeo001 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 25 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2004 (redigerad) Jag har kunnat göra Rörliga bilder länge. Här är en av mina första. och en Jul version jag gjorde ganska nyligen. http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload7/feel_my_christmus_wrath.gif Redigerad 25 december, 2004 av Kung Food Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 25 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2004 (redigerad) Gjorde en snabbt... Redigerad 25 december, 2004 av xstreem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr.Magic Skrivet 25 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2004 Gjorde en snabbt... Vad är det för font du använder? Vet någon vad Blade-fonten heter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 25 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2004 (redigerad) Vad är det för font du använder? Vet någon vad Blade-fonten heter? Sickness heter den... Edit: Motorsågs massakern! Redigerad 25 december, 2004 av xstreem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 25 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2004 Här är min lite seg bara Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 25 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2004 Nu har det blivit "inne" å ha animerade sigs och avatarer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 25 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2004 "Rörlig GIF- bild", heter inte det animation? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 25 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2004 Jag tycker att det bara blir B- animationer av såna här B-program Isf får man göra animationen ordentligt, som Stellan, och inte en smiley som kommer fram till en annan smiley och stelt skadar honom på nåt sätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 25 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 december, 2004 slängde ihop ett litet självporträtt i paint. ! laddat med budskap! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts