the-copy Skrivet 21 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2004 De borde anställa vakter som vaktar bocken från brännare. Så kanske den får stå hela december iaf. Folk överallt verkar vilja att bocken ska brännas. Vad är det som är så himla speciellt med att bocken brinner? Eller försöker ni bara hänga på flocken för att inte bli utstött? Annars skulle jag vilja ha en bra anledning vad som är så speciellt med att bränna en bock. Första gången den brändes var det inte direkt för julen, det var rent jävelskap. De hade vakter, men dom var så dåliga, dom såg mig ine ens, hahaha, fy fan. vart ett jävla liv, synd att jag inte hann se det, fick springa som en gnu! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 21 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2004 De hade vakter, men dom var så dåliga, dom såg mig ine ens, hahaha, fy fan. vart ett jävla liv, synd att jag inte hann se det, fick springa som en gnu! Bra copy tutta eld på bock fan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 21 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2004 Bra copy tutta eld på bock fan yeah ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 21 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 december, 2004 Asså, håller med Cortez. Gissa hur mycket i helvetes öppna fanportar det luktar där? Onödigt ifall den skulle sprida sig (om det skulle funka genom snö och allt), och sedan komma till husen? Och the-copy, 1982/1972 var det första gången dom hade vakter vid den, så då var du runt -20 till 15 år gammal, kewl. Och igen, dom som elder på den stackars saken är säkert 24åriga barnrumpor som tajjar på någon bar efter och blir haffad, GJ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hardcore Skrivet 21 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2004 Förra året hade dom en vakt som gick runt bocken hela natten efter den brann första gången. Detta år hade dom en vakt också, fast han satt inne någonstans och vaktade därifrån. Sen hade de en massa kameror nära bocken som var gömda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 22 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 december, 2004 (redigerad) Förra året hade dom en vakt som gick runt bocken hela natten efter den brann första gången. Detta år hade dom en vakt också, fast han satt inne någonstans och vaktade därifrån. Sen hade de en massa kameror nära bocken som var gömda. Hehehe, 1990 var det dom hade vakter som gick runt och patruellarade. 1996 hade dom kameran uppställd. Såg även att den blev nerkörv av ett fyllo något år också. Även en amerikan hade sönder den, för han trodde det var en "religion". (23 dec) --------------------- Gävles största kändis är förstås den gigantiska julbocken i halm. Den invigs på skyltsöndagen varje år och vi försöker hålla pyromanerna borta till efter nyår. Men det är inte alltid vi lyckas och säkert är det därför julbocken blivit en sådan kändis. Både i Sverige och utomlands faktiskt. Källa Gavle.se Edit: Min amerikanska klasskamrat kände till Julbocken. Han är ifrån Washington (inte D.C, utan staten.) Hehe Redigerad 22 december, 2004 av Gta_idioten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plutonium_Man_91 Skrivet 22 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2004 Haha pappa e polisen i gävle han jpbbade natt när den brann och han va med i p4 då på morgonen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 22 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2004 Asså, håller med Cortez. Gissa hur mycket i helvetes öppna fanportar det luktar där? Onödigt ifall den skulle sprida sig (om det skulle funka genom snö och allt), och sedan komma till husen? Och the-copy, 1982/1972 var det första gången dom hade vakter vid den, så då var du runt -20 till 15 år gammal, kewl. Och igen, dom som elder på den stackars saken är säkert 24åriga barnrumpor som tajjar på någon bar efter och blir haffad, GJ! Såg ut som vakter iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 22 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 december, 2004 Såg ut som vakter iaf Säkert CIA agenter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hardcore Skrivet 22 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2004 Även en amerikan hade sönder den, för han trodde det var en "religion". (23 dec) Haha, jo det läste jag. Det stod honom dyrt. Han fick en månads fängelse och böter på 100 000:-. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 22 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2004 Alla hatar julbocken! [Mitt 2000:de inlägg!] Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 22 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2004 De borde anställa vakter som vaktar bocken från brännare. Så kanske den får stå hela december iaf. Folk överallt verkar vilja att bocken ska brännas. Vad är det som är så himla speciellt med att bocken brinner? Eller försöker ni bara hänga på flocken för att inte bli utstött? Annars skulle jag vilja ha en bra anledning vad som är så speciellt med att bränna en bock. Första gången den brändes var det inte direkt för julen, det var rent jävelskap. Som jag ser har ingen nån speciell anledning till att bocken ska brinnas. Alltså finns det ingen. 1. Dom hade vakter. 2. Det kallas tradition. 4. Skaffa dig lite allmänbildning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 22 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2004 1. Dom hade vakter. 2. Det kallas tradition. 4. Skaffa dig lite allmänbildning. 1. Då borde de fixa riktiga vakter, som inte sover och sörplar kaffe på arbetstid och sover lite då och då istället för att vakta bocken. Skulle inte förväna mig om de så här "vakterna" blev mutade av brännarna för att hålla sig ur vägen när de tände på. 2. Kallar du det tradition, är du sjuk och borde läggas in på psyksjukhus snarast. 3. Lär dig att siffran 3 finns imellan 2 och 4. 4. Jag har mer än tillräckligt med allmänbildning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 22 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2004 2. Kallar du det tradition, är du sjuk och borde läggas in på psyksjukhus snarast. Men det är en tradition för tusan. En sjuk tradition, javisst, men ändå en tradition. Man är bara ung en gång för fan, ha lite kul och bry dig inte så om småsaker. Ingen kommer ju till skada av att bocken brinner, och ungdomarna får ha lite kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 22 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2004 Men det är en tradition för tusan. En sjuk tradition, javisst, men ändå en tradition. Man är bara ung en gång för fan, ha lite kul och bry dig inte så om småsaker. Ingen kommer ju till skada av att bocken brinner, och ungdomarna får ha lite kul. destutom så svarade ju typ 70-90% på aftonbladet att dom tyckte att bränna bocken var en tradition.. =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 22 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2004 Haha pappa e polisen i gävle han jpbbade natt när den brann och han va med i p4 då på morgonen hahaha! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 22 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2004 Det roliga är att varenda jävla år så börjar den brinna och det är satans otyg att bygga en varje år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 22 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2004 3. Lär dig att siffran 3 finns imellan 2 och 4. . Oj tryckte jag på fel knapp. :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
superduPer? Skrivet 22 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2004 En dikt om jävlebocken av superduPer? Bocken brann Klockan tre Den försvann Lika bra de Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eskaladera Skrivet 22 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2004 En dikt om jävlebocken av superduPer? Bocken brann Klockan tre Den försvann Lika bra de *Bongotrummorna hörs och Eskaladera knäpper fingrarna iklädd sin basker* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts