Jump to content

Betyg

Ceone
 Share

Recommended Posts

Fick 8 VG:n och resten G... vilket jag är missnöjd med. Lärarna har visserligen sagt att de hellre sätter lite lägre betyd nu till vintern om de är osäkra, och sedan sätter lite högre till våren om man fortsätter jobba bra. Kommer antagligen få MVG i Fysik och SO samt möjligtvis matte när jag går ut nian. Bara jag skärper mig lite :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 126
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Grejen med mina betyg och hela faderullan är att jag kan egentligen, och tillhör de klokare i min klass, och det är fakta eftersom jag får höra det jämt av lärarna. Även på de flesta prov tillhör jag de tio med bäst resultat.

Grejen är då att jag är inte det minsta aktiv på lektionerna, och har jävligt (ja) hög frånvaro. Det vore inte rätt mot alla att sätta VG/MVG eller ens G på någon som missat 3/4 av alla lektioner, även fast man har tipptopp-resultat på proven.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett betyg avgör egentligen inte ens kunskaper. Inte enligt mig. Jag kan tycka att jag kan mycket mer än vad de tror jag kan men de tar aldrig upp sånt på lektionerna. Därför får man egentligen inte visa vad man kan. Man borde egentligen ha något annat system. Prov borde slopas för där visar man inte vad man kan. Man kanske bara har pluggat in de så att man kan de just provdan och sen försvinner det från huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett betyg avgör egentligen inte ens kunskaper. Inte enligt mig. Jag kan tycka att jag kan mycket mer än vad de tror jag kan men de tar aldrig upp sånt på lektionerna. Därför får man egentligen inte visa vad man kan. Man borde egentligen ha något annat system. Prov borde slopas för där visar man inte vad man kan. Man kanske bara har pluggat in de så att man kan de just provdan och sen försvinner det från huvudet.

exakt! :angry: nedrans betygsättning också. I, G, VG, och MVG!

borde typ ha siffror istället! :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor