Arman Skrivet 20 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2004 (redigerad) Detta är extremt viktigt för mig så jag hoppas någon kan hjälpa mig med detta... Det är så här att jag har en digital videokamera, Panasonic NV-DS1... Jag köpte idag en FireWire-port och kan koppla kameran till datorn genom en FireWire-kabel... Men hur ska jag göra om jag vill ta med mig kameran ut och spela in? Och sedan komma tillbaka för att skicka över filmerna till datorn? Behöver jag en kassett eller finns det något annat sätt? Redigerad 20 december, 2004 av Arman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
notorius Skrivet 20 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2004 har du minneskort så sparas filmen där ju och då är det bara att koppla den till datorn och föra över filmen m.h.a. programvaran du fick med. (om du fick nån) Annars kan du testa att kolla om det gå med dra & släpp som med en mp3-spelare typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 20 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2004 Om kameran inte är en Masslagringsenhet så får du antagligen ladda hem ett program för det på Panasonics hemsida, om det är en masslagringsenhet, så får du hoppas på att windows har drivrutinerna annars så får du väll dra hem dom också. gl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 20 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 december, 2004 Under kameran sitter det ett utag där det står MULTI... är det där jag kan stoppa i kortet? Och hur mycket kan man spela in på ett sådant kort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
notorius Skrivet 21 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2004 beror på, men jag råder dig att köpa ett 256 mb kort, 128 mb sk adu inte lägga ut pengar. Köp kvalitetskort, dem håller bättre än billiga skitkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 21 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 december, 2004 Köpte en Mini-DV-kassett nyss, går det att hämta filmen från kassetten till datorn på något sätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mr Johnson Skrivet 21 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2004 (redigerad) alltså dv-kassetten sitter i kameran när du filmar och filmen lagras på den. Sen när du ska föra över det till datorn så kopplar du firewiresladden från kameran (med dv-kassetten i) till datorn och för över det med windows movie maker eller annat program. Min är också panasonic Redigerad 21 december, 2004 av Mr Johnson Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 21 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 december, 2004 alltså dv-kassetten sitter i kameran när du filmar och filmen lagras på den. Sen när du ska föra över det till datorn så kopplar du firewiresladden från kameran (med dv-kassetten i) till datorn och för över det med windows movie maker eller annat program. Min är också panasonic Okej, jag fick till det innan men tack ändå... Men vet du varför filerna blir så stora? Typ 10 Mb/sek... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 21 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2004 Okej, jag fick till det innan men tack ändå... Men vet du varför filerna blir så stora? Typ 10 Mb/sek... Förminska dom med Movie Maker? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 21 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2004 Okej, jag fick till det innan men tack ändå... Men vet du varför filerna blir så stora? Typ 10 Mb/sek... Jag tror att det är för att formatet som överförs är som standard DV-format, vilket innebär att du kan föra över det till bandet igen via FireWire:n. Movie Maker är det som jag personligen tycker är bäst på att konvertera detta format till något annat, men för övrigt suger det... Tror att en minut DV-film tar 178 Mb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts