Marquis Skrivet 20 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2004 (redigerad) Okej, i nuläget så har vi inte så mycket information att ge ut, men om vi vill hjälpa till så säg till här eller pm:a mig, Kaboom eller AE_Dave. Info om spelet: Spelet är i 3D och är ett FPS. Spelet utspelar sig under 1821. Vi är ännu inte säkra på om det ska ha en story och sp eller om det enbart ska vara ett mp-spel. Vi i Teamet: Marquis (modellerar) Kaboom (webmaster, kodar spelet) AE_Dave (modellerar) Vi behöver: En/flera skinners (måste vara duktigt, kunna texturera 3d-saker från grunden) En/flera modellerare (ska helst använda 3Ds Max, Cinema 4D) En/flera soundmakers/finders (ska kunna göra/hitta bra ljud för vapen, steg m.m.m.) Hemsida: Chaos Entertainment Är under konstruktion... Vi lovar att vi släpper lite info/screen runt nyår. Denna posten uppdateras allteftersom så titta hit nån gång då och då! Redigerad 21 december, 2004 av Marquis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 20 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2004 Kom igen nu.. Vill ni verkligen inte vara med? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plutonium_Man_91 Skrivet 20 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2004 jag skulle gärna vara med om jag kunde nån av dom där sakerna så Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Upson Skrivet 20 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2004 Jag skinnar ju, men inte på den nivån... Synd att jag är för dålig för alla seriösa projekt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 20 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2004 vad ska man modelera? är inte sååå bra på avancerade grejer så.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 21 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2004 Säger som Plutonium_Man_91 hade man kunnat något av grejerna så... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 21 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2004 (redigerad) Några screens: Meny(Tillfällig): Meny Ingame 1: Ingame1 Ingame 2: Ingame2 Postar fler sen.. BTW: Sidan är snart klar.. Redigerad 21 december, 2004 av Kaboom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 21 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2004 trevligt! *längtar* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 21 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 december, 2004 Första posten är uppdaterad! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 21 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2004 Glöm bara inte att ifall den som letar ljuden INTE får ta från några andra spel eller ladda från sidor som har licens på ljudet, eller vad tusan det är. Jaja, Kaboom du gick offline nu men, du kanske kikar in här sen när du kommer tillbaka iaf. Första gubben (Alpha) är klar. Säg till sen så skickar jag den, så ser vi om det funkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 21 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2004 Har ni skrivigt motorn själv? Isf helt otroligt bra gjort! I vilket fall som helst så verkar det vara ett intresant projekt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 21 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2004 Har ni skrivigt motorn själv? Isf helt otroligt bra gjort! I vilket fall som helst så verkar det vara ett intresant projekt nope, de skrev att de använde Truevisions motor i deras andra tråd ("Mitt spel") Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 21 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2004 (redigerad) Har ni skrivigt motorn själv? Isf helt otroligt bra gjort! I vilket fall som helst så verkar det vara ett intresant projekt Vi använder truevision3ds motor som vigge sa... Redigerad 21 december, 2004 av Kaboom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Stora_tomtefar Skrivet 21 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2004 Vet inte om jag förstod allt rätt, har inte läst igenom allt så noga, men har ni ingen ljudkille? En sån som fixar musik och sånt? (rätt givet, eller? Förklaring var nog onödig :"> ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 21 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 december, 2004 nope, det är det vi vill ha, mest ljudeffekter till vapen, steg, röster (?) m.m. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eskaladera Skrivet 21 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 december, 2004 Jag lovar att jag äger på voicecasting. Jag skulle kunna fixa det mesta i ljudväg, tror jag. Säg bara vad ni vill ha! Jag kan ordna med licenser och sånt där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 22 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2004 Jag lovar att jag äger på voicecasting. Jag skulle kunna fixa det mesta i ljudväg, tror jag. Säg bara vad ni vill ha! Jag kan ordna med licenser och sånt där. låter ju gott. Om du har msn så lägg till mig i din kontaktlista: westerlund_333@hotmail.com, har några små frågor sen får vi väl se, så får du prata med Kaboom ifall du får vara med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 22 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2004 (redigerad) Forumet är klart... Gå in på våran sida http://chaosentertainment.3dd3sign.com/ och välj Forum i menyn.. Redigerad 22 december, 2004 av Kaboom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 22 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 december, 2004 Lägg till mig med leo.a@telia.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
david_ Skrivet 22 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2004 Jag har en fråga: vad är ett fps spel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts