Noxzist Skrivet 19 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2004 (redigerad) TorrentBits har varit offline i ett tag nu (ca. en vecka?) och det har cirkulerat rykten om att deras servers blev beslagtagna när flera razzior gjordes mot bittorrenttrackers (läs mer här) men detta verkar vara mindre troligt. Förmodligen är dem bara offline... men senare visade det sig att det handlar om något helt annat. Man kunde nämligen läsa följande i deras IRC-kanal. (#torrentbits)[00:40:06]*** [#torrentbits] topic- 'Site is down and will not be up for some time. It has not been raided as many think but rather closed for reasons we dont wanna discuss. Accept it. //Staff' [00:40:06] *** [#torrentbits] topic- set by Helshad!staff@torrentbits.org (Fri 17th Dec 2004 19:24) (GMT+1) Det verkar alltså inte finnas någon som vet vad som har hänt förutom dem som ligger bakom torrentbits. Nu kan man bara läsa följande hemska text på torrentbits. (TorrentBits.org)Good-bye Thanks to all users, uploaders, mods and donors for helping create the best torrent site on the net, but this is where the road ends for us. TorrentBits var den bästa och snabbaste bittorrenttrackern på nätet för riktiga releaser. torrentbits.org /LoneWolF tackar jag för info Redigerad 19 december, 2004 av Noxzist Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 19 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2004 Även SuprNova.org Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Urkas Skrivet 19 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2004 Det jag vet om TB är att typ alla adminens la mer av nån anledning, förutom en som flyttade över massa grejer till filelist.org. Men men, piratbyrån finns kvar. Dom duger alldeles utmärkt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 20 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2004 Men men, piratbyrån finns kvar. Dom duger alldeles utmärkt! Nej usch. Lite grejer och extremt segt. RIP Torrentbits & Suprnova! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 20 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2004 Suprnova sög förövrigt, men är faktiskt jävligt synd på torrentbits Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rejtan Skrivet 20 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2004 Och ni tror inte att dom kommer upp igen? Wait n' see. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cleansing Skrivet 20 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2004 Såg det igår, jag är helt förkrossad! :'( NEEEHEHEEEHHEEEEEEJJJ!!!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 20 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2004 Suprnova sög förövrigt, men är faktiskt jävligt synd på torrentbits Eller så sög det inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 20 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2004 (redigerad) Wee torrentbits version 2 är på gång! Och suprnova gänget håller på med sitt nya P2P program Extreem vilket använder bittorrent protkollet. Då behövs inga trackers. Redigerad 20 december, 2004 av GTA3 freak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 20 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2004 Wee torrentbits version 2 är på gång! Och suprnova gänget håller på med sitt nya P2P program Extreem vilket använder bittorrent protkollet. Då behövs inga trackers. Ja BT utan Tracker kommer att bli riktigt intressant (:!!! Och vart står det om TBv2? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 20 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2004 Ja BT utan Tracker kommer att bli riktigt intressant Och vart står det om TBv2? #tb2 @ irc.freequest.net Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 20 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2004 Eller så sög det inte eller jo... sn var den segaste trackern... hade full speed från torrentbits, var nog aldrig över 100 från sn, tpb är också jävligt seg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 20 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2004 eller jo... sn var den segaste trackern... hade full speed från torrentbits, var nog aldrig över 100 från sn, tpb är också jävligt seg kanske beror på att suprnova itne är (var) någon tracker.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
leftbehind Skrivet 20 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2004 Pb är det som gäller, största tracken i världen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 20 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2004 (redigerad) kanske beror på att suprnova itne är (var) någon tracker.... iofs men den sög fortfarane och var segast Redigerad 20 december, 2004 av KalleR Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 20 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2004 iofs men den sög fortfarane och var segast japp Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Korven Skrivet 20 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2004 Men grabbar visst laddar vi ändå inte ner spel m.m? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 20 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2004 Men grabbar visst laddar vi ändå inte ner spel m.m? Nej då, jag har inte en hel hårddisk dedikerad till det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LoneWolF Skrivet 20 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2004 /LoneWolF tackar jag för info Tack för den du (:!!! . Men den "info" jag gav dig (inte bara dig) ser nästan exakt ut som den jag ursprungligen skrev . Jag förstår inte hur det kan ha gått till... Men eftersom att pirater är vi allihopa allihopa allihopa, du med och jag med så får jag väl finna mig i att du alltid (ibland) kopierar min text :"> . Men när jag påstår mig ha gjort det du skapat så sura inte på mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 20 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2004 Men piratbay är kvar. alltid nåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts