3reZZ Skrivet 19 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2004 (redigerad) Jag såg denna dator på en annons i tidningen (Datorn) Då kunde man välja till 512mb ddr, PC400, Kingstone. Så kunde man också välja till några grafikkort : ATI 9800XT 256mb DVI&TV för 2500 kr eller ATI 9800 se 256 mb / tv&dvi för 1200 kr.... Ska man byta grafikkort eller räcker det som finns..? Så byter man lite senare, kanske. Är den enkel att uppgradera den i senare tid också..? Är den bra ? lr finns det någon annan dator som är redan ihopbyggd som är bra för att spela spel och se på film typ.. ? Redigerad 20 december, 2004 av 3reZZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 19 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2004 Dell suger, köp istället t.ex en sån här: http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.p...=C-GAMA1WH19-SE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
WaxDeo Skrivet 19 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2004 Dell suger, köp istället t.ex en sån här: http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.p...=C-GAMA1WH19-SE Håller med dig. Köp ingen "märkes"-dator - du betalar då bara för namnet! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 19 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2004 http://www.siba.se/index.aspx?identifier=S...tionära+med+CRT Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 19 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2004 Köpte en icke märkes dator och den kraschar typ hela tiden och företaget jag köpte den av har oerhört dålig suport. Om jag köper data nån mer gång så köper jag ett märke. Som typ Dell. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 19 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2004 (redigerad) http://www.siba.se/index.aspx?identifier=S...tionära+med+CRT Hoppas du inte menar allvar... 3reZZ: Lyssna inte på SAAB när det gäller datorer, han tror att Intel är bättre än AMD SAAB: SBS Redigerad 19 december, 2004 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
3reZZ Skrivet 19 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 december, 2004 (redigerad) Dell suger, köp istället t.ex en sån här: http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.p...=C-GAMA1WH19-SE är inte den klen då sen schleten skärm jag vill ha plattskärm Redigerad 19 december, 2004 av 3reZZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 19 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2004 Hoppas du inte menar allvar... 3reZZ: Lyssna inte på SAAB när det gäller datorer, han tror att Intel är bättre än AMD SAAB: SBS Ha för intel är bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fr34k Skrivet 19 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2004 Hej jag funderar på att köpa en ny dator, men jag pallar ej beställa massor med olika delar å bygga själv. Istället vill jag typ köpa en dator från dell. Så jag undrar vad för dator skulle ni rekommendera osv. Jag ska ha den för att spela och se på film. Min budget är väl 10.000 kr.. tack ska du ha bara burken eller typ skärm och tangentbord, mus osv? ifall inte så skulle den här ju duga; http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=C-GEA1WH-SE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 19 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2004 är inte den klen då sen schleten skärm jag vill ha plattskärm Det var bara ett exempel. SAAB: Konstigt att du tycker precis mot vad det är. Kom gärna med bevis för att intel prollar presterar bättre. Anledningen till att din dator krånglar är väl för att du suger på datorer och missbrukar den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 19 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2004 Det var bara ett exempel. SAAB: Konstigt att du tycker precis mot vad det är. Kom gärna med bevis för att intel prollar presterar bättre. Anledningen till att din dator krånglar är väl för att du suger på datorer och missbrukar den. Nja jag kan datorer bra och min bror ännu bättre. Han går liksom en linje på gymnasiet där man bör kunna datorer bra så. Tror snarare att det är nissen som gjort den som är okunnig isånafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 19 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2004 (redigerad) Ha för intel är bättre. Bevis Edit: Ge fan i Toms Hardware Guide Edit2: Booyha! Redigerad 19 december, 2004 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 19 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2004 Men släpp eran jävla diskussion om det är Intel eller AMD som har störst snopp. Vem fan bryr sig om man får tre fps bättre i UT2004 eller inte? En vanlig datoranvändare behöver inte sju khz ökad prestanda, jag har Intel som sägs vara så uselt men inte fan klagar jag för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 19 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2004 Men släpp eran jävla diskussion om det är Intel eller AMD som har störst snopp. Vem fan bryr sig om man får tre fps bättre i UT2004 eller inte? En vanlig datoranvändare behöver inte sju khz ökad prestanda, jag har Intel som sägs vara så uselt men inte fan klagar jag för det. Nä, kanske det inte behövs. Men jag vill bara visa att AMD är bättre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 19 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2004 Nä, kanske det inte behövs. Men jag vill bara visa att AMD är bättre Men många som bryr sig eller? 3rezz är inte direkt en datornörd som får orgasm av ordet teraherz (vad jag förstått), han (och övriga världen) klarar sig utan en mikroskopiskt ökad prestanda. kthxbai Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 19 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2004 Men många som bryr sig eller? 3rezz är inte direkt en datornörd som får orgasm av ordet teraherz (vad jag förstått), han (och övriga världen) klarar sig utan en mikroskopiskt ökad prestanda. kthxbai 18,5% är ju verkligen mikroskopiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 19 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2004 18,5% är ju verkligen mikroskopiskt. Har visserligen ingen aning om varifrån du får 18,5%, men ja, det kan vara mikroskopiskt. Vad ska man med de där extra procenten till? Köra Photoshop samtidigt som HL2 för att skryta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kane Skrivet 19 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2004 Intel Pentium 4 är faktiskt smått snabbare än AMD Athlon XP som båda är de nyaste av märkena. Men det är som sagt... mikroskopiskt. Om du redan har en skärm så skulle du ju kunna köpa en sån här. Eller en billigare men fortfarande mycket snabb AMD dator. Fler datorer finns på MDC Data. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Meller Skrivet 19 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2004 Varför inte bygga själv? Du får mer dator för priset... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 19 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2004 Varför inte bygga själv? Du får mer dator för priset... Orka! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts