Jump to content

Inspelning

Chillen
 Share

Recommended Posts

Denna råga har säkert kommit upp förut och så redan igår på en topic så kom den upp men fick inte några riktiga svar sså nu får väl jag också fråga!

Det handlar om att spela in videoklipp via PS2:an/TV:n till datan. Frågan:Man pratar om TV Kort etc. etc. men kan nnågon förklara lite mer vad det är för sorts TV kort och lite fler detaljer som man behöver veta ?

Tack i förskott //Chillen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Koppla in den till en dvd spelare istället (din ps2), sen är det bara att spela in. Sen kan du ju kolla på det i datorn om du har ett dvd program i datorn. Sen kan man nog göra om det till nått annat format så att man kan kolla på det typ i winamp eller nått. Fast de vet jag inte om det går. Det är iallafall lättare att göra så än att hålla på med kablar mellan datorn och tvn.

Redigerad av HardPaty
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Koppla in den till en dvd spelare istället (din ps2), sen är det bara att spela in. Sen kan du ju kolla på det i datorn om du har ett dvd program i datorn. Sen kan man nog göra om det till nått annat format så att man kan kolla på det typ i winamp eller nått. Fast de vet jag inte om det går. Det är iallafall lättare att göra så än att hålla på med kablar mellan datorn och tvn.

Går det bra med Windows movie maker?

Ska det vara USB kabel eller PS2 kabel ?

Redigerad av Chillen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor