Funnylin Skrivet 20 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 december, 2004 (redigerad) FUNNYLIN: Är ganska säker på att den "första" månlandningen som amerikanerna gjorde är fejkad. Man ville helt enkelt hinna före sovjet, sen om USA var där för första gången året därpå ger jag blanka fan i, första gången var fejkad! Varför quotar du mig som enda respons? www.skrivihop.nu www.skrivihop.nu Finns ingen anledning att posta det där! Redigerad 20 december, 2004 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Noxzist Skrivet 21 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 december, 2004 Varför quotar du mig som enda respons? sorry då jag orkade inte skriva om allting ... jag tycker allså exakt samma sak som du gör Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Addepladde Skrivet 22 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2004 (redigerad) Det har ju funnits gruskorn från månen på Naturhistoriska Riksmuseet. Det var 3 st. i en liten glasboll. Redigerad 22 december, 2004 av Addepladde Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 22 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2004 Det har ju funnits gruskorn från månen på Naturhistoriska Riksmuseet. Det var 3 st. i en liten glasboll. finns de bevis att dom e från månen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 22 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2004 Alla de där konstigheterna har redan förklarats på väldigt enkla sätt igentligen. I rymden är inte saker som på jorden. (T ex ljuse) Och som sagt, de har prover från månen som konstaterats komma därifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 22 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2004 Alla de där konstigheterna har redan förklarats på väldigt enkla sätt igentligen. Vilket man utan förbehåll naturligtvis ska tro på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Koffein Skrivet 22 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2004 finns de bevis att dom e från månen? Genom att studera proverna så kan man se att de inte kommer från Jorden. http://zebu.uoregon.edu/~js/ast121/lectures/lec10.html: The soil composition for the Moon is similar to Earth soil but with very different element ratios. In particular, the lunar soil is rich in refractory elements (i.e. ones with high boiling points) and low in volatile elements (i.e. ones with low boiling points). The conclusion is that the Moon was formed from hotter materials than the Earth. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 22 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2004 Vilket man utan förbehåll naturligtvis ska tro på? Folk tror på allt som de vill tro på. Folk vill att det ska vara en konspiration så de väljer att inte tro att vi har varit på månen. Precis som det finns människor som vägrar att tro på judeförintelsen under WWII och en massa som tror att AIDS inte existerar utan att det är tabletterna man får för det som gör en sjuk och att det är bara ett sätt att utrota svarta och bögar (Vilket miljontals människor i världen tror). Eller att Christopher Columbus aldrig seglade till Amerika, eller att det Amerikanska vattnet är drågat, eller att det finns avlyssnings grejer i alla amerikanska biblar, eller att mobiler är ofarliga... listan är oändlig. Och alla är sökra på sin sak och har "bevis"! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 22 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 december, 2004 (redigerad) Folk tror på allt som de vill tro på. Folk vill att det ska vara en konspiration så de väljer att inte tro att vi har varit på månen. Precis som det finns människor som vägrar att tro på judeförintelsen under WWII och en massa som tror att AIDS inte existerar utan att det är tabletterna man får för det som gör en sjuk och att det är bara ett sätt att utrota svarta och bögar (Vilket miljontals människor i världen tror). Eller att Christopher Columbus aldrig seglade till Amerika, eller att det Amerikanska vattnet är drågat, eller att det finns avlyssnings grejer i alla amerikanska biblar, eller att mobiler är ofarliga... listan är oändlig. Och alla är sökra på sin sak och har "bevis"! Förklaringen "I rymden är inte saker som på jorden" lämnar dock mycket att önska. Jag har aldrig ifrågasatt om människan varit på månen, jag är tämligen säker på att man har det. Omständigheter runt amerikanarnas "första" månlandning gör dock att jag ställer mig skeptisk till dess autencitet. Edit: Och om man är ändå är inne på konspirationer: Echelon, den är väldigt verklig! Btw: I found you, http://buffy8.avidgamers.com/ Buffy... Redigerad 22 december, 2004 av Funnylin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 24 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 24 december, 2004 Folk tror på allt som de vill tro på. Folk vill att det ska vara en konspiration så de väljer att inte tro att vi har varit på månen. Precis som det finns människor som vägrar att tro på judeförintelsen under WWII och en massa som tror att AIDS inte existerar utan att det är tabletterna man får för det som gör en sjuk och att det är bara ett sätt att utrota svarta och bögar (Vilket miljontals människor i världen tror). Eller att Christopher Columbus aldrig seglade till Amerika, eller att det Amerikanska vattnet är drågat, eller att det finns avlyssnings grejer i alla amerikanska biblar, eller att mobiler är ofarliga... listan är oändlig. Och alla är sökra på sin sak och har "bevis"! Och det tror du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crusader Skrivet 27 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 december, 2004 Btw: I found you, http://buffy8.avidgamers.com/ Buffy... Heheh, hittat min Buffy World Tour sida, har du? Världen är bra liten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
razztheazz Skrivet 29 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2004 Lite information bara: Månens dragningskraft=1/6 av jordens Kraft= N=Newton Kraft kan också vara F men, man mäter kraft i N F=Force Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tija Skrivet 29 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 december, 2004 Månen finns inte... Det är en sotr bild, bara, som jänkarna (om de nu finns...) sätter upp över jorden om kvällarna. (Alla säger att hon är en stjärna, men jag säger att hon är en måne. För det finns tusentals stjärnor på himlen, men bara en måne...) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 6 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2005 Människan har varit på månen, det är helt klart.. I ett observatorium så kan man ju tydligt se spåren efter människan som har varit där.. Mig veterligen existerar inte någont sådant kraftfullt teleskop. Länk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 6 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2005 Själv tror jag som bland annat Funnylin, att första gången var fejkad, men man har säkert varit på månen senare. Jag skulle vilja se någon ha ett motbevis för klippet där man ser en austronaut "skutta" mot kameran, men sen när dom köra dubbla hastigheten på klippet så ser man att han springer helt normalt. Det är slowmotion-effekten som gör att det ser ut som det inte är lika stor gravitation. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 6 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2005 Kunde inte låta bli att svara. Man blir ju förvirrad. Hur kan det finnas såna jävla i...(inte svära, inte svära...) Måste alla säga vad dom tycker om detta? Har ni inte fattat att när någon tror på något, så är enda sättet att konvertera dom lite mer handgripligt än ord...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_KeeperBoy Skrivet 6 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2005 Dokumentären kan väl lika gärna vara fejkad så att det ska framstå som att NASA fejkade månlandningen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 6 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2005 Här är månlandningen.. Moonlanding Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
berit Skrivet 6 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2005 Jag har läst i nån konspirations-bok och bildat min egen uppfattning jag tror man vart på månen(är iofs inte säker) där står varför tex stjärnorna inte syns i bakgrunde m.m (nånting med skärpan har jag för mig) många har bara hört talas om det och tar ställning emot med en gång bara för dom tänker: Hehe! ännu ett sätt att smutskasta usa tro nu inte jag är nån God bless america-idiot, jag hatar Bush Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VickeX Skrivet 6 februari, 2005 Rapportera Share Skrivet 6 februari, 2005 (redigerad) Exakt. När dem satte upp flaggan så rörde den på sig, right? Enkel fysik. Och du vet att det finns inget luftmotstånd, alltså så stannar den inte så fort, right? Ja. LOL. kanske lite sent men ' Vist kan det röra sig. Men knappast som om det blåste. mer lixom. Att den faller sakta. EDIT: Qoute @ GiZmo: LOL Redigerad 6 februari, 2005 av Gunde5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts