Jump to content

7-åring försökte ta sitt liv på lekplats...

JMC
 Share

Recommended Posts

Har aldrig hört något liknande... men varför ska man bli förvånad över någonting som händer igentligen... Det händer ju förr eller senare ändå...

-------

NEWS

-------

En sjuårig pojke försökte igår begå självmord på en skolgård i södra Stockholm.

Pojken tog ett hopprep - och hängde sig i en klätterställning.

Två anställda lyckades rädda honom.

Strax efter nio i går morse hade klassen just åkt på julkonsert. Pojken vägrade följa med och blev kvar i skolan med en elevassistent.

I ett obevakat ögonblick gick sjuåringen ut till klätterställningen på skolgården med ett hopprep.

Gjorde en snara

Där lyckades pojken göra en snara av sitt rep och binda fast i klätterställningen.

Sekunder efter att han hängt sig upptäckte två elevassistenter vad som hänt.

En av dem lyfte upp pojken medan den andra hämtade en sax och klippte upp snaran vid halsen.

Pojken grät och var rädd och togs om hand av skolsköterskan.

Fick åka hem

Hans mamma hämtades. Tillsammans med skolans biträdande rektor åkte hon med pojken till sjukhus för undersökning.

Några timmar senare kunde pojken åka hem.

Inget brott

-Vi tror att pojken inte riktigt förstod vad han gjorde. Han ville ha uppmärksamhet, säger en person som känner honom väl.

Samtliga elever informerades om händelsen av sina lärare och fick sluta lite tidigare i går. Skolans rektor, Marja Norrstad, ville igår inte uttala sig om självmordsförsöket.

-Jag har gjort det som krävs av mig. Det handlar om en tragisk händelse, säger hon.

Rektorn vände sig till polisen först sent i går eftermiddag - efter att Aftonbladet bett henne om en kommentar.

- Vi har pratat med rektorn och undersökt klätterställningen. Det finns inga brottsmisstankar och ärendet är överlämnat till de sociala myndigheterna, säger Christer Ahlström, stationsbefäl i polisdistriktet.

Källa: Aftonbladet

Länk: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,576925,00.html

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fjant unge  :(

Va vad skrev du ?..Står det fjant unge ?....Du är fan inte rätt person att skriva fjantunge....Jag hoppas fan att du skämtade och även om du skämtade så är det för fan inget att skämta om.. ;)

EDIT: Jag vill inte låta otrevlig men tänk på vad du skriver nästa gång..

Redigerad av Tommy_Fido
Länk till kommentar
Dela på andra sidor