Jump to content

Star Wars Episode III: Revenge of the Sith

Jacker
 Share

Recommended Posts

Episod I var den första SW filmen jag såg. Så jag kan inte hålla med dig. :D

Då ska du knappast uttala dig heller, då ettan (fyran), tvåan (femman) och trean (sexan) är de absolut bästa, och även originalen. Man kan inte undkomma det faktum att George Lucas numer är en pengakåt gammal gubbstrutt som filmar nya filmer av den enkla anledningen att fläska på bankkontot. Han lägger inte ner särskilt mycket jobb på filmerna, utan låter specialeffekter sköta jobbet och stilla nördarnas behov.

Star Wars ain't what it used to be! Det kan du fan citera mig på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När vi ändå är inne på Lucas och pengafixering...bla.

Hörde ett intressant citat från Mark Hamill(?) för en tid sen:

"If he only could do the movies without the actors, he would be the happiest guy in the world."

Jag tar det ur minnet, så det är inte 100% korrekt.

Tycker det stämmer till stor del för övrigt. I dom senaste filmerna har Lucas tydligt visat sin specialeffektsfetich och hur gärna han vill göra alla karaktärer han kan genom datoranimation.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När vi ändå är inne på Lucas och pengafixering...bla.

Hörde ett intressant citat från Mark Hamill(?) för en tid sen:

"If he only could do the movies without the actors, he would be the happiest guy in the world."

Jag tar det ur minnet, så det är inte 100% korrekt.

Tycker det stämmer till stor del för övrigt. I dom senaste filmerna har Lucas tydligt visat sin specialeffektsfetich och hur gärna han vill göra alla karaktärer han kan genom datoranimation.

Japp och det är mer pengar till honom.. Allt i dom senaste filmerna är ju typ uppbyggt i datorn.

Dom står bara framför en bluescreen och snackar. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor