Jump to content

Konserter!

P-C
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 51
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

maiden noobs? va menar du? typ de stela typerna som inte kan en låtjävel?

edit*

ohh.. fick en ny sida!

Ja, dels det. Det är också jobbigt med ungar som anser sig själva som Maiden-fans, sedan får de höra låtar från deras två första plattor och vägrar tro det är Maiden. Iron maiden Bruce-fans typ. Okey, Bruce är klart deras bästa sångare, men att kalla sig maiden-fan utan att ha någon av deras två första skivor är så att säga tummen ner.

Eller de som bara har maiden tröjor för att de är tuffa. Tröjorna alltså. Men som Topp3 sa, de vågar sig nog inte fram så långt mot scenen. För mycket hår.

:angry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller de som bara har maiden tröjor för att de är tuffa. Tröjorna alltså. Men som Topp3 sa, de vågar sig nog inte fram så långt mot scenen. För mycket hår.

;)

Hahaha, garvade rakt ut när jag läste "för mycket hår"-delen. :angry:

Hmm... tog åt mig lite där. Eller nä, det gjorde jag inte. Jag är nog ett typiskt Bruce-fan. Min personliga åsikt är att Brave New World är deras bästa skiva, så jag antar att jag väl är en wannabe-Maiden-fan. :angry: En lite Maiden-noob.

Fast det är väl ingen fara att gilla de senare skivorna? Maiden har ju som sagt hållit sig till sin stil hela tiden (försöker förtränga The X Factor/Virtual XI), till skillnad från Metallica. Säger någon att han/hon tycker att Load/Reload/St. Anger eller ens Black Album är deras favoritskiva, då tolkas dem inte som Metallica-fans just för att de skivorna har helt annorlunda stil.

Inte för att Iron Maiden och Dance of Death är totalt identiska, men så stor skillnad är det väl inte (förutom att det är nästan helt annorlunda banduppsättning emellanåt).

Öhm.. jag har för mig att jag hade en poäng jag ville framföra. Nu har jag glömt vad det var. =/

Redigerad av Topp3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte en enda skiva (förutom alla på datorn), däremot har jag Eddie's archive... sån jävla besvikelse den var. :nuke:

Var visserligen en snygg låda, men på skivorna var det bara en massa liveupptagninger varav hälften var Run to the Hills. :P

har funderat på att skaffa den.. men eftersom du säger att det är kasst så..

man fick ingen häftig pryl man kan skryta för polarna med?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

har funderat på att skaffa den.. men eftersom du säger att det är kasst så..

man fick ingen häftig pryl man kan skryta för polarna med?

Joda, ett snapsglas och ett dokument med alla bandmedlemmar där det också står tidigare band, när de var med i bandet o.s.v. Men skivorna var inget att hänga i granen.

Eller jag kanske SKA hänga dem i granen. :nuke: Det vore nog snyggt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Topp3: Jag är själv mycket av ett Bruce-fan, första Maiden plattan jag skaffade var Brave new world. Dock anser jag Number of the beast som bäst. Synd att skivor kostar så mycket, det finns hur många skivor som helst man vill skaffa.

Det där med långt hår gäller nog inte riktigt mig, då jag själv har kort hår :(

Metallicas tidigaste skivor är ju de bästa. Den enda Metallica skiva jag har är ...And justice for all, så jag kanske inte ska säga något, men ändå.

jag har väl 6-7 stycken Maiden skivor, dock inte deras senaste. Oooo vad jag hatar framsidan på den!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor