Jump to content

Problem

Maxz
 Share

Recommended Posts

Har ett problem! När jag startar min dator så kommer det upp en ruta att den inte kan boota från min hårddisk utan att jag måste starta om o välja ett annat sätt att boota. I BIOS står det att den inte hittar hårddisken men den finns i datorn och jag har inte pillat i BIOS. Jag har en till hårddisk men den verkar datorn hitta.

När felet först inträffade trodde jag att det var en sladd som satt lite löst (då det har hänt förut för mig) men alla sladdar verkar sitta som de skall.

Jag kan komma in på datorn (sitter på den just nu) på ett krångligt sätt genom att gå in på BIOS trycka F8 och sedan där välja hårddsiken och då kan jag starta datorn. Men det ska ju inte behöva vara så krångligt att starta datorn.

utan den skall ju bara gå igång.

Någon som vet hur man löser problemet?

Tacksam för svar (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Med systemåterställning kan du återställa datorn till en tidigare tidpunkt för att ångra skadliga ändringar. Dina personliga filer berörs inte men däremot försvinner alla program som du installerat efter tidpunkten som du återställer datorn till.

Program --> Tillbehör --> Systemverktyg --> Systemåterställning

Länk till kommentar
Dela på andra sidor