Jump to content

Stealth

Corleone
 Share

Recommended Posts

Det har kommit ut en del stealth spel under åren och jag har bland annat spelat ut det första Splinter Cell till ps2 och Twin snakes till ps1. Jag har bara lånat spelen och har genast blivit förälskad i gernen. Jag har funderat på att köpa ett stealth spel men vilket?

Nu vill jag att ni säger vilket och förklara varför jag skulle köpa just det. Ett spel som jag gärna skulle vilja ha mer information om är Manhunt.

ber vänligen om svar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har kommit ut en del stealth spel under åren och jag har bland annat spelat ut det första Splinter Cell till ps2 och Twin snakes till ps1.

Det finns inget The Twin Snakes till ps1, däremot finns MGS, TTS är till GameCube.

Ett logiskt val bore ju Metal Gear Solid 2: Substance, då det är uppföljaren till MGS1. Dock är Substance inte direkt en uppföljare, utan MGS2: Sons Of Liberty är den egentliga uppföljaren. Substance är en version av SoL med VR missions, Snake Tales och annat smått och gott tillagt till originalspelet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men vad är tenchu för några spel? Förklara vidare.

tenchu: (iaf III)

du är en tjuv/lönnmördare i 1400-talets japan i uppdrag av kejsaren att förhindra en invasion av en annan klans arme' som planerar att störta shogunen. Du spelar också som den kvinnliga ninjan Ayima och den listiga läkaren Tesshu och gör diverse uppdrag mot diverse bossar. Spelet är stundtals segt med också väldigt mångsidigt! (tillexempel Bambu-pistoler som skjuter en lina som stryper vakter). och ett stort + är att det finns både speciella coop-uppdrag samt deathmatch (med vakter naturligtvis) så det gäller att inte bli upptäckt.

Grafiken är väl sidådär (:!!!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vill jag att ni säger vilket och förklara varför jag skulle köpa just det. Ett spel som jag gärna skulle vilja ha mer information om är Manhunt.

ber vänligen om svar.

Manhunt handlar om en man vid namn Cash...Han blir tvingad av en mystisk man som kallar sig själv för "the director" att göra olika uppdrag för han...Allt detta blir en såkallad snuffilm...Jag tycker du ska köpa manhunt det är svetigt, extremt våldsamt(hugg av skallen med en köttyxa) och hyfsad story...

EDIT:Nja det är inte riktigt hela storyn men (:!!!:)

Redigerad av Tommy_Fido
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pandora Tomorrow var (enligt mig) absolut en av de sämsta spel jag nånsin köpt, nog för att alla SC spel är dåliga (bara min åsikt alltså). Däremot rekommenderar jag Metal Gear Solid serien.

Marquis: tror inte det finns så mycket 2D stealth spel, men du kan ju pröva på

något gammalt Metal Gear spel, finns ...hrmm... emulator ...hrmmm

Länk till kommentar
Dela på andra sidor