Jump to content

Vilken musmatta

Kalan
 Share

Recommended Posts

Jag ska tillsammans med några kompis göra en beställning på maxfps.se och hade bla. tänkt beställa en musmatta. Funderar på följande:

corepad_334278_0.jpg

Corepad

Musmatta av glas

Pris: 229 kr

- Tillverkat av säkerhetsglas som är omöjligt att böja och oerhört svårt att slita ut.

- Specialbehandlat extra ytlager för optimal friktion.

- Utmärkt precision och känsla vid spelande.

- Avrundade hörn för bästa komfort.

- Snygg på skrivbordet.

- Har ej samma akustiska problem som andra glasmusmattor.

- Kompatibelt med de flesta moderna möss, inklusive optiska.

- Enkel att rengöra.

Specifikationer- Dimensioner (inkl. underlag): ca 280x220x6 mm

- Vikt: ca 560 gram

- Corepad Skatez medföljer.

Tillverkare: Corepad

Recensioner: Fragbite, Sweclockers, CSGN

icemat_bla_334278_1.jpg

Icemat 2nd Edition - Blå

Pris: 299 kr

44% större än originalet

Dimensioner: Bredd 300mm - Höjd 250mm

Recensioner: Fragbite (8/10)

Tillverkare: Icemat

steelpad_ss_334278_2.jpg

Steelpad S&S (inkl. Pads och Väska)

Steelpads nya musmatta är här!

Pris: 279 kr

SK.swe: For a period of 6 months we put all efforts into developing the Steelpad S&S - and we didn't stop until we came up with the optimal glide surface. Being able to perform minimal and exact movements + the bigger size of the Steelpad S&S, assures you never to drag your mouse outside the pad.(Front side)

MouseSports: Its surface is optimized even more to obtain increasing durability and to offer a consistent gliding experience over months. I can only recommend anyone to give the new Steelpad S&S a try; MouseSports are convinced to play with it in the future.

D-Skyline: Steelpad S&S's surface offers everyone the opportunity for an incredible gaming performance.

Team 3D: Steel has created a new gaming surface that takes mouse pads to a whole new level. They have taken the popular concept of the Steelpad 4D and perfected it by making it larger and even more precise with any mouse.

4Kings: The Steelpad S&S is the ideal mouse pad for any aspiring professional gamer, with its ultra responsive surface and lightning accuracy, 4K strongly recommend this pad to everyone!

Titans: The perfect mouse pad has finally arrived. - Steelpad S&S

- Improved Surface, for highest accuracy

- Compatible with all mice

- Dimensions: 320 x 270 x 2 mm

Recensioner: Fragbite (Betyg: 9/10!), Nordic Gamers

Tillverkare: Steelpad

Vilken tror/tycker ni är bäst?

EDIT: La till priser...

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en fUnc sUrface men av dom som du har så tycker jag att du borde köpa S&S för att det e hur skön som helst.

Gillar inte musmattor av glas för det kan bli sprickor i dom.

Har sett sånt ;P

Men annars så borde du försöka prova alla musmattor först!

Ifall du bor i Stockholm så kan du åka till Inferno Online för dom har S&S :wub:

www.infernoonline.com

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Icemat skall bort ur din "kanske-köpa" lista på direkten! De är extremt patetiska då man drar musen i sexiga rörelser (och osexiga :D ) så låter det ju som, ja som nånting extremt... alltså, det gnisslar.

Jag har ju inte testat alla de där mattorna men av dem du har där tycker jag att Steelpad är ett självklart val, dock skulle jag föredra en func framför den då funcen nog är den skönaste jag testat hittils. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor