Kalan Skrivet 15 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2004 (redigerad) Jag ska tillsammans med några kompis göra en beställning på maxfps.se och hade bla. tänkt beställa en musmatta. Funderar på följande: Corepad Musmatta av glas Pris: 229 kr - Tillverkat av säkerhetsglas som är omöjligt att böja och oerhört svårt att slita ut. - Specialbehandlat extra ytlager för optimal friktion. - Utmärkt precision och känsla vid spelande. - Avrundade hörn för bästa komfort. - Snygg på skrivbordet. - Har ej samma akustiska problem som andra glasmusmattor. - Kompatibelt med de flesta moderna möss, inklusive optiska. - Enkel att rengöra. Specifikationer- Dimensioner (inkl. underlag): ca 280x220x6 mm - Vikt: ca 560 gram - Corepad Skatez medföljer. Tillverkare: Corepad Recensioner: Fragbite, Sweclockers, CSGN Icemat 2nd Edition - Blå Pris: 299 kr 44% större än originalet Dimensioner: Bredd 300mm - Höjd 250mm Recensioner: Fragbite (8/10) Tillverkare: Icemat Steelpad S&S (inkl. Pads och Väska) Steelpads nya musmatta är här! Pris: 279 kr SK.swe: For a period of 6 months we put all efforts into developing the Steelpad S&S - and we didn't stop until we came up with the optimal glide surface. Being able to perform minimal and exact movements + the bigger size of the Steelpad S&S, assures you never to drag your mouse outside the pad.(Front side) MouseSports: Its surface is optimized even more to obtain increasing durability and to offer a consistent gliding experience over months. I can only recommend anyone to give the new Steelpad S&S a try; MouseSports are convinced to play with it in the future. D-Skyline: Steelpad S&S's surface offers everyone the opportunity for an incredible gaming performance. Team 3D: Steel has created a new gaming surface that takes mouse pads to a whole new level. They have taken the popular concept of the Steelpad 4D and perfected it by making it larger and even more precise with any mouse. 4Kings: The Steelpad S&S is the ideal mouse pad for any aspiring professional gamer, with its ultra responsive surface and lightning accuracy, 4K strongly recommend this pad to everyone! Titans: The perfect mouse pad has finally arrived. - Steelpad S&S - Improved Surface, for highest accuracy - Compatible with all mice - Dimensions: 320 x 270 x 2 mm Recensioner: Fragbite (Betyg: 9/10!), Nordic Gamers Tillverkare: Steelpad Vilken tror/tycker ni är bäst? EDIT: La till priser... Redigerad 15 december, 2004 av Kalan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 15 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2004 Har du inget pris på dom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
comfy Skrivet 15 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2004 Jag har en fUnc sUrface men av dom som du har så tycker jag att du borde köpa S&S för att det e hur skön som helst. Gillar inte musmattor av glas för det kan bli sprickor i dom. Har sett sånt Men annars så borde du försöka prova alla musmattor först! Ifall du bor i Stockholm så kan du åka till Inferno Online för dom har S&S www.infernoonline.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 15 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2004 Jag använder GP del 3... Funkar mycket bättre än många av dom ovanstående.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Deltanator Skrivet 15 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2004 standard tygmatta är bäst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 15 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2004 Icemat skall bort ur din "kanske-köpa" lista på direkten! De är extremt patetiska då man drar musen i sexiga rörelser (och osexiga ) så låter det ju som, ja som nånting extremt... alltså, det gnisslar. Jag har ju inte testat alla de där mattorna men av dem du har där tycker jag att Steelpad är ett självklart val, dock skulle jag föredra en func framför den då funcen nog är den skönaste jag testat hittils. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 15 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2004 Varför ända in i kungens kulor ska man ha en musmatta för 279 kr? Man kan få billiga bra typ gratis ibland i affärer... Bara dom inte är gjorda av typ hårdplast är är böjda så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 15 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2004 om nått tycker jag icemat..men dom flottar väldigt lätt... däremot q-pad..stor å smidiga har dock ingen q-pad men ska nog köpa en etfer jul Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 15 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2004 (redigerad) man ska ha en gratis matta från Micro som man har klippt till så att den passar... snart dax att byta iofs, börjar bli sliten :'( Redigerad 15 december, 2004 av ^MeTaNoLiC^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 15 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2004 Du har likadant tangentbord som jag . Fast pappa tvingade mig att ta bort det svarta för jag flyttar på tangentbordet så mycket så det gnisslar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plutonium_Man_91 Skrivet 15 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2004 Qpads musmattor är så jävla sköna mycket att röra musen på också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
NawID Skrivet 15 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2004 Jag har en Steelpad S&S. Rekommenderas, mycket skön. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Meller Skrivet 15 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2004 Ingen av de 3 som du hade som exempel skulle jag köpa. Q-pad kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 15 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2004 Har man optisk mus behöver man inte ha någon om man inte vill. Min funkar lika bra med som utan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 15 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2004 körde utan musmatta med min gamla mus med kula oxå.. funkade fint... men det är mycket bekvämare i längden med en musmatta... mjukt o 3vligt... bra att ha även fast man har optisk mus... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 15 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2004 Jo håller med dig. Har själv musmatta. Annars låter det ganska mycket när man dra musen. Men vad spelar det egentligen för roll vad man har för en musmatta? De kostar ju inte mycket att köpa en ny så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 15 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 december, 2004 Tack för all hjälp. Det blev en Steelpad S&S Övervägde även en Q-Pad, men den enda fina jag kunde hitta var denna: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rejtan Skrivet 16 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2004 Func mattor är bland dom bästa, finns två sidor på den, det finns det ju iofs på alla musmattor, men ena är till för optisk och den andra för kulmus. Och så går den att tvätta av också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maxz Skrivet 16 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2004 Kör med min Dell-musmatta och den fungerar perfekt Är det egentligen så stor skillnad på musmattor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 16 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2004 Kör med min Dell-musmatta och den fungerar perfekt Är det egentligen så stor skillnad på musmattor? Ja skojjar du eller? Om du kört med en Steelpad S & S kan du aldrig köra med en "vanlig IKEA" matta igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts