Jump to content

Zelda

darkjak
 Share

Recommended Posts

Jag blev grymt besviken på The Wind Waker då jag spelade det, några dagar efter release. Känslan ifrån N64-spelen var ju helt bortblåst. Jag är väldigt nostalgisk av mig och föredrar A Link To The Past som bästa Zelda-spel. Ocarina of Time är hur bra som helst, och Majora's Mask känns bara som en påbyggnad. Denna påbyggnad är dock värt varenda korvöre, precis som den dagen då jag med glada steg spatserade in i Älvängens leksaksaffär Lekhörnan och hostade upp mestadels av julaftonens presentpengar för att få lägga vantarna på spelet. Många inslag i Majora's Mask känns dessutom bättre än i Ocarina of Time.

A Link To The Past är ändå bäst. Det har jag tyckt sen jag gick på dagis och det tycker jag fortfarande...

Jo A link to the past är helt klart bäst. Men lite snålt av nintendo att inte ha med det på Collector's edition skivan till GC :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Enligt mig så är bara A Link to past och Ocarina of time dom ända riktiga Zelda spelen. Dessa plus Majoras Mask är dom ända jag har men jag har spelat många av dom andra. Bland annat Game Boy spelen. Jag har nog aldrig spelat något som har kunnat dra ner ett mästerspel i sådan klass som Zelda har rätt ner i det mörkaste skitträsket. Det nya Zelda spelet kunde dock vara någonting om man skulle haft GC. Men som många gjorde inför realesen av SA man måste ofra sig för det bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har faktiskt aldrig hört att spelet ska heta "New Legend of Zelda: The Reins of Sorrow". Låter faktiskt också lite konstigt med "new" framför också. Men men, det jag har läst att spelet ska heta är The legend of Zelda: Ride of Melancholy. Rätt ballt namn tycker jag faktiskt. :lol:

"The Legend of Zelda: Ride of Melancholy” will be the name in the US version of the most anticipated title in Gamecube upcoming line-up. That’s what we learned from the recent interview with game director Eiji Aonuma that also pointed out some extremely interesting characteristic of the new gameplay.

Even if there is still no clue about the new plot, Aonuma told us that this time we will take control of a very “controversial” Link describing the game as a “true introspection about the weight of responsibility and the sense of solitude”. In fact the new gameplay should revolve about Link’s long travels across the land of hyrule: the player will be able to stop and encamp (do you remember that quilt-like thing on top of Epona’s back in E3 2004 video?), and, more impressively, to transform into animals such as eagle and wolf (no more talking to the owl then? Who knows…).

Waiting for other news regarding “Zelda: ride of melancholy” we suggest you to visit our screenshots database for the old pics. "

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni måste hålla med om att det släpps för många Zelda-spel nu för tiden. Nintendo är alldeles för profithungriga. Jag ser inte dessa nya "spel" som riktiga spel. Four Swords, samlingsskivor och de otaliga Game Boy-versionerna. Det är inte något bra som händer med Zelda-spelen. Det är inflation. Vi vill ha ett välgjort spel varje 4 år. Mer än det blir för mycket!

Det fanns en tid då alla Zelda-spel fick topp-betyg i SuperPLAY. När man visste att Zelda betydde kvalité. Nu är man inte lika säker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ni måste hålla med om att det släpps för många Zelda-spel nu för tiden. Nintendo är alldeles för profithungriga. Jag ser inte dessa nya "spel" som riktiga spel. Four Swords, samlingsskivor och de otaliga Game Boy-versionerna. Det är inte något bra som händer med Zelda-spelen. Det är inflation. Vi vill ha ett välgjort spel varje 4 år. Mer än det blir för mycket!

Det fanns en tid då alla Zelda-spel fick topp-betyg i SuperPLAY. När man visste att Zelda betydde kvalité. Nu är man inte lika säker.

Tycker att vissa spel stämmer in på det där "välgjort spel varje 4 år". Och då menar jag zelda oot och sen zelda ww. Spelen emellan där till gameboy är bara nån parentes för mig. Speciellt iom att dom inte ens är gjorda av nintendo utan istället Konami (även fast dom inte gör direkt dåliga spel). Så jag håller med dig till viss del, men till viss del inte.

Jaja, Nintendo kommer ändå aldrig lyckas göra ett spel som alttp igen. Tyvärr. :\

Länk till kommentar
Dela på andra sidor