Jump to content

Zelda

darkjak
 Share

Recommended Posts

Här är lite ny info från topconsoles!

"New Legend of Zelda: The Reins of Sorrow details

/ News by Rezarecksun on Dec 14, 2004 16:38

KA Monthly recently had the chance to sit down with Nintendo producer/director Eiji Aonuma, who discussed with us some interesting details concerning the forthcoming Zelda title for the Gamecube.

The game, a sequel to 2003's smash hit The Wind Waker, will feature a new Link, one "whose personality thrives on his emotions." The game is also said to be more character-driven, with "Link having a deeper and introspective personality," one that reflects "the sheer magnitude of his determination and sense of solitude."

Gameplay elements were also discussed: "The game will feature an even larger world than the previous titles, so exploration will be the key." To traverse this vast land, Link will now have to set up camp and rely on a magical item: the reins of sorrow. "Link's new friend is a horse named Poseidon, whom he saves from drowning in a flood caused by a terrible storm. On Poseidon's back are the magical bridles, the reins of sorrow, which allow him to transform into various beings." Some 'beings' mentioned were an eagle and a wolf.

More details on The Reins of Sorrow will be reported as soon as they come in. Expect a summer 2005 release for the Gamecube. "

Hoppas det där med "whose personality thrives on his emotions." The game is also said to be more character-driven, with "Link having a deeper and introspective personality," one that reflects "the sheer magnitude of his determination and sense of solitude." betyder att Link kommer kunna tala.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gött! jag har oclså alltid velat veta vad det skulle heta... ...och för er som undrar är det nya link som är på min avatar också :P

Men det där med förvandlas till en örn :D

Nåja... Det blir säkert bra :o även om jag inte gillar att bli förvandlad då Majoras Mask var en liten flopp

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Är Zelda Majoras mask(N64) roligare än Zelda Ocarina of time(N64)?

2. Någon som vet vart(stockholm) man kan få tag på det?

The Legend of Zelda: Ocarina of Time är den bästa i hela Zelda-serien tycker jag men vi får väl se hur The Reins of Sorrow blir...

The Legend of Zelda: Majora's Mask är byggt på samma motor och grafik som Ocarina of Time och storyn känns inte riktigt sådär bra förutom att mycket är baserat på Miyamotos fantasi... tycker inte den är roligare än Ocarina of Time men ändå värd att spela...

Redigerad av Arman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter det jag spelat på GC (nej, inte kommit långt) på de portade N64 spelen så är

The legend of Zelda: The Ocarina of time bättre än The legend of Zelda: Majoras Mask.

Ska köpa The legend of Zelda: Wind waker snart och ska nog köpa den nya

Legend of Zelda: The Reins of Sorrow så tidigt som möjlig.

Trevligt med en titel!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Legend of Zelda: Ocarina of Time är den bästa i hela Zelda-serien tycker jag men vi får väl se hur The Reins of Sorrow blir...

The Legend of Zelda: Majora's Mask är byggt på samma motor och grafik som Ocarina of Time och storyn känns inte riktigt sådär bra förutom att mycket är baserat på Miyamotos fantasi... tycker inte den är roligare än Ocarina of Time men ändå värd att spela...

Armando has spoken! ok, jag ska försöka hitta det någonstans :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har spelat alla Zelda och klarat alla flera gånger om. Det bästa enlig mig är

"The legend of Zelda: A link to the past" (mitt första) men vi får se om detta kan slå Super Nintendo... :D

EDIT: Nu har jag fixat min Signature men en extra detalj också :P

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, alla Zelda-sidor som jag har besökt har inte skrivit denna nyheten, är du säker på att det inte är ett rykte?

Det gör inget om det är ett rykte för då slipper man bli förvandlad till en örn ;)

Det är bättre om de satsar på klasiska funktioner så som "mörka världen" och många hemliga grottor och måååånga saker att upptäcka och måååååååååååånga "items" (saknas i alla utom "A link to the past") I Windwaker finns ju nästan inga slott ens... och jag undrar hur de tänkte när de gjorde ett Zelda på vatten :D

Jag tänker tillbaks på första gången när jag tog fram en bomb och öppnade en grotta, där inne låg... ...ett nytt svärd??... ...näää det var en is stav :P

Jag blev nästan tårögd när jag kunde gå runt i denna enorma värld och frysa alla fiender :'( Men inget slår känslan när jag lyfte svärdet mot himmelen och jag fick Märkena som man kan använda till att förgöra alla fiender på skärmen :o

Denn känslan som "A link to the past" gav kan inget spel ersätta...

Man blir nästan nostalgisk ;P

Redigerad av Foo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det gör inget om det är ett rykte för då slipper man bli förvandlad till en örn ;)

Det är bättre om de satsar på klasiska funktioner så som "mörka världen" och många hemliga grottor och måååånga saker att upptäcka och måååååååååååånga "items" (saknas i alla utom "A link to the past") I Windwaker finns ju nästan inga slott ens... och jag undrar hur de tänkte när de gjorde ett Zelda på vatten :D

Jag tänker tillbaks på första gången när jag tog fram en bomb och öppnade en grotta, där inne låg... ...ett nytt svärd??... ...näää det var en is stav :P

Jag blev nästan tårögd när jag kunde gå runt i denna enorma värld och frysa alla fiender :'( Men inget slår känslan när jag lyfte svärdet mot himmelen och jag fick Märkena som man kan använda till att förgöra alla fiender på skärmen :o

Denn känslan som "A link to the past" gav kan inget spel ersätta...

Man blir nästan nostalgisk ;P

Jag kan hålla med om att Dark World saknas efter Ocarina of Time. Vem vet, det kanske var för att Miyamoto lämnade över "regissörtiteln" till sin närmsta kollega, Eiji Aonuma som har gjort de senaste spelen...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ser personligen inget fel i att förvandlas till en örn, så länge som det inte blir för centralt i spelet. Och vem säger att det inte finns en mörk/ljus värld? Kanske man börjar som snorunge som i OOT. Jag tror inte att man fick reda på att man kunde vara barn i början av utvecklingen (vet inte, OOT var mitt första Zelda. Tyckte att det såg dåligt ut innan jag köpte det, trots SP's toppbetyg).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ser personligen inget fel i att förvandlas till en örn, så länge som det inte blir för centralt i spelet. Och vem säger att det inte finns en mörk/ljus värld? Kanske man börjar som snorunge som i OOT. Jag tror inte att man fick reda på att man kunde vara barn i början av utvecklingen (vet inte, OOT var mitt första Zelda. Tyckte att det såg dåligt ut innan jag köpte det, trots SP's toppbetyg).

Vem har sagt att grafiken gör spelkänslan? Köp aldrig spel för grafikens skull!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja det har du rätt i, visst kan det finans en mörk värld men det jag sa var att jag saknade den mörka världen i de andra Zelda spelen. Jag hoppas verkligen att de har tagit med alla gamla klassiska grejjor som tex mörka världen och flöjten och sånt samla 7 kristaller I 7 SLOTT efter att man fått mästersvärdet efter de att man har hämtat tre delar av "Treeforce of courage" eller nåt, sen får man reda på att Zelda har "of Widom" och Ganon har också en del....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag blev grymt besviken på The Wind Waker då jag spelade det, några dagar efter release. Känslan ifrån N64-spelen var ju helt bortblåst. Jag är väldigt nostalgisk av mig och föredrar A Link To The Past som bästa Zelda-spel. Ocarina of Time är hur bra som helst, och Majora's Mask känns bara som en påbyggnad. Denna påbyggnad är dock värt varenda korvöre, precis som den dagen då jag med glada steg spatserade in i Älvängens leksaksaffär Lekhörnan och hostade upp mestadels av julaftonens presentpengar för att få lägga vantarna på spelet. Många inslag i Majora's Mask känns dessutom bättre än i Ocarina of Time.

A Link To The Past är ändå bäst. Det har jag tyckt sen jag gick på dagis och det tycker jag fortfarande...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor