Jump to content

Film!

Arman
 Share

Recommended Posts

Film2005logo_313540_0.jpg

Inledning: På fredag visar TV3 en filmkväll med den kaliforniska guvernören, Arnold Schwarzenegger, därför tipsar vi er om de två väldigt bra filmerna! :wub:

@@@@@@@@@@ = Magnifik!

@@@@@@@@@@ = Mycket bra

@@@@@@@@@@ = Godkänd

@@@@@@@@@@ = Mycket dålig

@@@@@@@@@@ = Usel

FREDAG 17 DECEMBER

m_000871_334080_1.jpg

Den Siste Actionhjälten

tv3_334080_2.jpg

Tid: 19:30

Org. titel: Last Action Hero

Regissör: John McTiernan

Utgivningsår: 1993

Genre: Action, Komedi, Sci-Fi

Produktionsland: USA

Skådespelare: Arnold Schwarzenegger, Charles Dance, Joan Plowright, F Murray Abraham, Tom Noonan, Mercedes Ruehl, Ian McKellen med flera...

Fakta: Unge Danny Madigan är en stor beundrare av actionhjälten Jack Slater som spelas av Arnold Schwarzenegger. Danny får en magisk biljett och hamnar därmed i en Jack Slaters filmvärld.

Längd: 130 min

Sammanfattning: @@@@@@@@@@ - Är mycket, mycket besviken på recencenternas kritik mot denna mycket actionfulla film. Detta är en rolig parodi på Arnold själv och vi ser en massa stjärnor som Ian McKellen...

Trailer: IMDb.com

--------------------------------------------------------------

Conan - Barbaren

tv3_334080_2.jpg

Tid: 21:55

Org. titel: Conan The Barbarian

Regissör: John Milius

Utgivningsår: 1982

Genre: Fantasy, Äventyr

Produktionsland: USA

Skådespelare: Arnold Schwarzenegger, James Earl Jones, Max von Sydow, Sandahl Bergman, Ben Davidson, Mako, Sven-Ole Thorsen med flera...

Fakta: Kraftfullt och blodigt äventyrsepos om den svärdsvingande krigaren Conan som vill hämnas på sektledaren Thulsa Doom som bränt ned hans hemby, dräpt hans föräldrar och gjort honom själv till slav.

Längd: 129 min

Sammanfattning: @@@@@@@@@@ - Blodig och en mycket bra film med ett mycket bra soundtrack av Basil Poledouris, ger ett stort plus till musiken...

Trailer: IMDb.com

--------------------------------------------------------------

För att skriva ut Film!-sidan i utskriftsformat så kan du klicka på Print This Topic lite längre upp!

Har du frågor eller synpunkter, till och med tips? Kontakta mig då på jayleno88@hotmail.com

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Personligen så tycker jag att "Den Siste Actionhjälten" är riktigt underhållande. Speciellt första halvan, då gapskrattade iaf jag riktigt ofta, men det roliga avtar lite smått mot slutet. Har även sett den en gång för länge sedan...

"Conan - Barbaren" såg jag en halvtimme på, sen orkade jag inte mer. Inte för att den var dålig, utan för att jag var trött...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det uppföljare på "Conan - Barberaren"? Hur många då isåfall?

Conan The Destroyer (Conan - Förgöraren) och Red Sonja (Barbarens Hämnd)

De ska även spelass in en ny Conan-film där Brian Thompson troligen ska spela Conan. Filmen heter King Conan: Crown of Iron och kommer regisseras av John Milius som gjorde Conan - Barbaren...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor