gurfi Skrivet 28 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2004 (redigerad) Är det bara jag som tycker japansk skräck är ruggigt överskattad. Såg "The Ring"(Visserligen ameriknska versionen)för ett bra tag sen. Slöseri med tid, det gav mig inget. Är den Japanska versionen bättre? den japanska e inte läskig. den japanska versionen är lite "mesig" tycker jag. såg dock inte hela japanska versionen, va tvungen att stoppa när det va ca. 20 min. kvar av filmen. sen spela mamma över den kasseten med ett program om insekter . den japanska versionen av the ring heter "ringu the ring" tror jag. Redigerad 28 december, 2004 av gurfi Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tommy_Fido Skrivet 28 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 december, 2004 Jag tycker motorsågs massakern är bara kul Mjo det beror ju på vad man tycker är kul. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 30 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2004 Mjo det beror ju på vad man tycker är kul. hmm precis. Den är mer spännande än äcklig tycker jag Om nåt är kul så är det när han står och skäms över vad han gjort, de gör han i en liten snutt i filmen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FylleSpray Skrivet 30 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 december, 2004 ja vet inte om det är nått som är riktigt läskigt...det enda jag inte gillar är "hoppa-till-så-man-skiter-i-brallan" grejer... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vinnecool Skrivet 31 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2004 Jag tycker the eye e lite småruggig... den e lite seg emellanåt, men när hon sitter och ska lära sig skriva och "saken" kommer: DU SITTER PÅ MIN PLATS! MOAAAAAAAAAAAAAA!!!!! Då blev jag rädd...... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tommy_Fido Skrivet 31 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2004 Om nåt är kul så är det när han står och skäms över vad han gjort, de gör han i en liten snutt i filmen I remaken va ?...Fast däremot så skämdes ju farsan i bilen i orginalet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 31 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2004 Såg just Switchblade Romance(Haute Tension), usch ruggig. Hade dom bara tonat ner blodet lite hade nog filmen varit bättre, men den är ändå så pass bra så att den rekomenderas. En snygg vändning på slutet gör att hela filmen känns mer ruggig än den gjorde från början. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tommy_Fido Skrivet 31 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2004 (redigerad) Såg just Switchblade Romance(Haute Tension), usch ruggig. Joo den är bra Hade dom bara tonat ner blodet lite hade nog filmen varit bättre *ignorerar* *ignorerar* *ignorerar* Jag måste rekomendera TCM2 fan jag älskar den filmen..Den är inte lika bra som orginalet men nära på... Redigerad 31 december, 2004 av Tommy_Fido Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 31 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2004 Joo den är bra *ignorerar* *ignorerar* *ignorerar* Allt jag säger är bara att allt blodet gör att jag får svårt att ta den på allvar. Vill den vara en hjärndöd splatterfilm? Vill den vara en skrämmande, smart slasher? Det sistnämnda, troligen. Men allt blodet känns lite väl haffsigt och slaffsigt för att kunna platsa där. Dessutom känns den så oseriös varje gång blodet börjar spruta 3-4 meter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 31 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 december, 2004 Allt jag säger är bara att allt blodet gör att jag får svårt att ta den på allvar. Vill den vara en hjärndöd splatterfilm? Vill den vara en skrämmande, smart slasher? Det sistnämnda, troligen. Men allt blodet känns lite väl haffsigt och slaffsigt för att kunna platsa där. Dessutom känns den så oseriös varje gång blodet börjar spruta 3-4 meter. Nej det är det som är fräckt. Gillar du inte cikelssågs-scenen på slutet? Det är min favvo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tommy_Fido Skrivet 1 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2005 Gillar du inte cikelssågs-scenen på slutet? Det är min favvo Den scenen är bäst ....Ska se Saw alldelles strax hoppas du har rätt om den funnylin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kariya Skrivet 1 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2005 I remaken va ?...Fast däremot så skämdes ju farsan i bilen i orginalet... ja i den nya Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tommy_Fido Skrivet 1 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2005 ja i den nya Tänkte väll det...Orginalet är ju mycket bättre fast det fins ju en del bra scener i den nya versionen också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 1 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2005 Gillar du inte cikelssågs-scenen på slutet? Jo då, den är ganska underhållande. Dock blir det bara komiskt av det hela när: *Spoiler* Hon hoppar upp på motorhuven och sågar föraren sönder och samman, medans blodet sprutar på i 5 minuter. btw: Vad tyckte ni om twisten? Tillhör ni skaran som som kände för Maria och verkligen ville att hon skulle klara det? Själv tyckte jag det var ganska bra, men börjar det inte bli överanvänt? btw2: Fido, Saw äger! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigebo Skrivet 1 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2005 Battle Royale sägs vara bra vet inte om det är precis en skräckis men skulle tro den är ganska äcklig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 1 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2005 Battle Royale sägs vara bra vet inte om det är precis en skräckis men skulle tro den är ganska äcklig Finns ingen skräck i varken ettan eller tvåan. Men om du söker underhållning så är du på rätt väg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigebo Skrivet 1 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2005 Finns ingen skräck i varken ettan eller tvåan. Men om du söker underhållning så är du på rätt väg. okej tänker köpa den iaf den är ganska blodig ? =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
makker Skrivet 1 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2005 De flesta filmerna som är baserad på någon av Stephen Kings böcker är rätt schyssta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 1 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2005 De flesta filmerna som är baserad på någon av Stephen Kings böcker är rätt schyssta. Tycker själv att dom känns väldigt, väldigt långtråkiga. Hans böcker passar verkligen inte i filmformatet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 1 januari, 2005 Rapportera Share Skrivet 1 januari, 2005 okej tänker köpa den iaf den är ganska blodig ? =) Ganska är inte rätt ord. Har du någonsin sett någons hals sprängas? Gore. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts