Jump to content

Mp3 inte alltid warez

Arvid
 Share

Recommended Posts

Ni kanske tycker det är konstigt att jag som är moderator skriver det här men jag känner att jag måste få det sagt. Jag tänkte just posta ett inlägg i tråden "Någon bra nedladdningssida" i vilken någon ville veta var man kan ladda ner musik på internet. Till min stora förvåning blev tråden borttagen trots att trådskaparen inte hade begärt något olagligt.

Det finns åtskilliga musiksidor på nätet som tillhandahåller lagliga mp3-låtar som man får ladda ner. Eftersom det är tillåtet att prata om eller länka till lagliga program, mods och dylikt tycker jag att detsamma ska gälla lagliga mp3-filer. Det är ju samma sak bara att det rör sig om olika filformat. Detta säger jag inte bara till den som tog bort tråden utan även till dom som hann posta i den och anklagade skaparen för att ha postat warez.

Du som skapade tråden, här har du två 100% lagliga mp3-sidor:

Dmusic.com

SoundClick.com

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just de sidorna jag nämnde är communities där besökarna själva laddar upp låtar som de gjort. Genom att ladda upp låtar där ger man sidan tillstånd att sprida dem.

aaha, det är låtar dom själva gjort. Then I understand.

Jag syftade på låtar av artister som te x. Madonna, U2, Bob Marley.

(hehe, nej.. No me gusta Madonna :( )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det kommer ju en lagändring snart om fildelning, vad innebär den?

Ändrar lagarna lite, APB kan när den nya lagen träder i kraft sätta dit folk som hjälper fildelning.. Du är fortfarande lika säker, men snubbar som TPB tex. kommer få det het om öronen..

Alltså, Folk som har hubbar uppe o sånt kommer att kunna åka fast mycket lättare. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ändrar lagarna lite, APB kan när den nya lagen träder i kraft sätta dit folk som hjälper fildelning.. Du är fortfarande lika säker, men snubbar som TPB tex. kommer få det het om öronen..

Alltså, Folk som har hubbar uppe o sånt kommer att kunna åka fast mycket lättare. :P

Huh?

Länk?

Har bara hört att det ska bli olagligt att ladda ner film/musik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

TPB lyckas alltid slingra sig ur, de lär hitta nya sätt att se förbi lagarna även när dessa förnyas...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte olagligt att lägga upp en hubb direkt.

En till rolig sak är folk som hotar att anmäla OP:s som inte delar ut nå'nting! :P

Men det är just det som den nya lagen ska göra.. Om du har en hubb uppe för att folk ska dela olagliga saker så åker du pga att du hjälper dom att dela.. :unsure:

Så har jag hört. Funny, jag har ingen källa.. Men går IT gymnasium så kan fråga nån i klassen(där jag hörde det)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor