Cortez Skrivet 13 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 Vet inte om det frågats tidigare, men jag har inte hittat nåt iaf. "Faller" man snabbare(fortare) med fallskärmen om man är tjockare och/eller har mycket muskler så man väger mer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Beaver Skrivet 13 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 (redigerad) Nej, i alla fall inte i teorin. Kan man sin fysik vet man att man, utan luftmotstånd, ökar i fart med 9.81 m/s², oavsett hur fet man är. Något mer avancerat luftmotstånd tror jag inte att R* har riktigt orkat lägga in, men jag kan ha fel. Redigerad 13 december, 2004 av Beaver Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chs Skrivet 14 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2004 9,82... så d så -buserwesern Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 14 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2004 9,82... så d så -buserwesern va e en buserweser? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spectre Skrivet 14 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2004 9,82... så d så -buserwesern Jag tror du menar BESSERWISSER och inte BUSERWISER. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mickemannen Skrivet 14 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2004 Vet inte om det frågats tidigare, men jag har inte hittat nåt iaf. "Faller" man snabbare(fortare) med fallskärmen om man är tjockare och/eller har mycket muskler så man väger mer? tynd och fallhastighet har INGET med varandra att göra, man borde falla snabbare om man är smal för då har du mindre luftmotstånd.. om du släpper ett bowlingklot och en golfboll från samma höjd så landar dom samtidigt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Macop Skrivet 14 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2004 Sa inte du precis att om man är mindre så borde man falla snabbare, men du skriver att en golfboll landar samtidigt som en bowlingklot. Får inte det att passa ihop Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Politikern Skrivet 14 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2004 9,819 N/meter per sekundkvadrat... hahah nu fick jag er Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mickemannen Skrivet 14 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2004 Sa inte du precis att om man är mindre så borde man falla snabbare, men du skriver att en golfboll landar samtidigt som en bowlingklot. Får inte det att passa ihop har inge med storlek att göra.. utan form.. eftersom bollar/klot är klot-formade så har de exakt samma fallegenskaper, däremot så har en stor misc-formad kropp mer luftmotstånd än en smal person Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts