Hasse Skrivet 13 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 Beställde TG2 hos webhallen ikväll, 488:- inkl frakt (brev) Längtar tills det kommer hem hit, förmodligen onsdag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
soup Skrivet 14 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2004 Beställde TG2 hos webhallen ikväll, 488:- inkl frakt (brev) Längtar tills det kommer hem hit, förmodligen onsdag det är dyrt hehe, skulle inte vilja satsa en hundring på gateway. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sebbe68 Skrivet 15 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2004 näe håller med köpte getaway 2 trodde det skulle vara roligare bana å annat men jag blev jävligt besviken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hasse Skrivet 15 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 15 december, 2004 Jaså, är det dåligt? Jag gillar TG, och hoppas 2an är bättre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pubisboy Skrivet 16 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2004 TG suger stenhårt, och tvåan ska tydligen vara värre... skulle inte betala en spänn för den skiten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hasse Skrivet 18 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 december, 2004 Tg2 rockar (:!!! testade free roaming ikväll. Bilkontrollerna är kraftigt förbättrade, bilen överstyr inte lika kraftigt, eller försämras lika fort. Det går även att kika höger+vänter+bakåt Klarade första uppdraget. Men det verkar inte finnas auto save? hmm.. får kika manualen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hasse Skrivet 18 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 december, 2004 Ojoj, 2an känns mycket bättre än TG. Välinvesterade pengar :up: Bättre bilar, grafik och mkt trevligare att spela. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
zell1n Skrivet 18 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 december, 2004 Jag funderar också på att köpa Black Monday men det finns ju så pass många andra bra spel på marknaden just nu så jag är osäker. Jag gillade det första spelet och om BM är i samma klass eller bättre kommer jag nog köpa det. Skulle gärna vilja ha ett par kommentarer om spelet så jag får en uppfattning om vad spelet skiljer sig från TG: 1. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hasse Skrivet 18 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 december, 2004 Ok, jag gör ett försök.. kom gärna med frågor om du vill veta nåt mer som jag kanske missat, osv.. *Kraftigt förbättad gameplay. *SNyggare grafik. *Inbyggd karta när du trycker START, som dessutom kan scrollas. *Bättre bilfysik. Fler bilar, lättare att manövrera. Går dessutom att kika sidorna och bakåt *Möjlighet att köra Free Roaming redan innan du börjat med uppdrag *Möjlighet att fritt gå tillbaka och spela om uppdrag du redan klarat *Möjlighet att rotera kameran,för att utforska omgivningar Det är allt jag kommer på nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 19 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2004 Vad finns det för bilar? Vilken stad utspelar det sig i? Tack på förhand Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
zell1n Skrivet 19 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2004 Låter ju som Team Soho tagit åt sig av kritiken från Ettan och förbättrat det i BM. Finns det något som du tycker blivit sämre sedan TG 1? Är det fortfarande ett seriöst spel utan någon som helst humor i? Kretsar allt kring storyn och är den i så fall lika bra som i 1:an? Antagligen kommer jag önska mig spelet i julklapp men eftersom jag önskat mig många andra spel är chansen liten att jag får det. Jag får helt enkelt göra en prioritering... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
zell1n Skrivet 19 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2004 SAAB. Spelet utspelar sig fortfarande i London. Dumt att lägga ner tid och pengar på en helt ny stad när det finns så mycket mer man kan klämma ut ifrån London. Finns det något annat fordon än bilar och motorcyklar, då syftar jag främst på båtar, helikoptrar eller flygplan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eskaladera Skrivet 19 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2004 De som dissar The Getaway och klagar på kontrollen och uppdragen gör bara detta för att de inte kan klara spelet. De är helt enkelt inte bra på att spela. The Getaway 1 var ibland riktigt svårt, men det gjorde ju spelet köpvärt. Det håller inte lika länge som GTA-spelen men det är ändå ett bra spel. Jag varvade första The Getaway-spelet, eftersom jag är så omåttligt 1337, och de som inte klarade det är snyftande fjantar. Free Roam-läget i första spelet var värdelöst jämfört med replay-värdet uppdragen hade. Jag spelade om snut-uppdragen otroligt många gånger, eftersom de var jävligt kul. Det är mer realistiskt än San Andreas och har en mer familjär miljö. Jag ska köpa The Getaway 2, men inte nu. Jag lägger till det på listan över de spel jag kommer köpa/byta till mig senare, när jag råkar hitta dem begagnade. Listan innefattar även Jak & Daxter 3, Ratchet & Clank 3 och Prince of Persia-spelen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 19 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 december, 2004 Ok. Är sugen på TG 2 men får vänta nån månad. Har så mykke annat man vill ha nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hasse Skrivet 19 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 december, 2004 Låter ju som Team Soho tagit åt sig av kritiken från Ettan och förbättrat det i BM. Finns det något som du tycker blivit sämre sedan TG 1? Är det fortfarande ett seriöst spel utan någon som helst humor i? Kretsar allt kring storyn och är den i så fall lika bra som i 1:an? Antagligen kommer jag önska mig spelet i julklapp men eftersom jag önskat mig många andra spel är chansen liten att jag får det. Jag får helt enkelt göra en prioritering... Ja, de har helt klart förbättrat det kritiserade i TG1. Kan inte komma på nåt som är sämre, men jag har spelat till 2a uppdraget, som jag klarat. Är på uppdrag 3 nu. Polisen man spelar med ser ut som en person med väldigt låg karisma, tråkig och humorlös, men inget man mår dåligt av Storyn har jag som sagt inte kommit in i riktigt. Men förutom Free roaming finns följande: *Taxi *Car race *Chase Säkert nåt mer, men jag har nog isf. glömt vad det är.. kanske? Jo, dår du tag i spelet billigt så absolut, köp det. Tex ettan är värt 149:- som Elgiganten (??) säljer det för nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hasse Skrivet 20 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 december, 2004 Lägg till att i TG2 har man en karta när man trycker START, som går att scrolla åt alla håll. Man har en pil var man är samt vilken riktning man tar, och destinationen är en gul prick. I Ettan var det väldigt svårt att ta sig till ställena man skulle till via bil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts