Jump to content

The Getaway 2 beställt!

Hasse
 Share

Recommended Posts

Tg2 rockar (:!!!:) testade free roaming ikväll. Bilkontrollerna är kraftigt förbättrade, bilen överstyr inte lika kraftigt, eller försämras lika fort. Det går även att kika höger+vänter+bakåt :o

Klarade första uppdraget. Men det verkar inte finnas auto save? hmm.. får kika manualen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderar också på att köpa Black Monday men det finns ju så pass många andra bra spel på marknaden just nu så jag är osäker. Jag gillade det första spelet och om BM är i samma klass eller bättre kommer jag nog köpa det.

Skulle gärna vilja ha ett par kommentarer om spelet så jag får en uppfattning om vad spelet skiljer sig från TG: 1.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, jag gör ett försök.. kom gärna med frågor om du vill veta nåt mer som jag kanske missat, osv..

*Kraftigt förbättad gameplay.

*SNyggare grafik.

*Inbyggd karta när du trycker START, som dessutom kan scrollas.

*Bättre bilfysik. Fler bilar, lättare att manövrera. Går dessutom att kika sidorna och bakåt

*Möjlighet att köra Free Roaming redan innan du börjat med uppdrag

*Möjlighet att fritt gå tillbaka och spela om uppdrag du redan klarat

*Möjlighet att rotera kameran,för att utforska omgivningar

Det är allt jag kommer på nu

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter ju som Team Soho tagit åt sig av kritiken från Ettan och förbättrat det i BM. Finns det något som du tycker blivit sämre sedan TG 1? Är det fortfarande ett seriöst spel utan någon som helst humor i? Kretsar allt kring storyn och är den i så fall lika bra som i 1:an?

Antagligen kommer jag önska mig spelet i julklapp men eftersom jag önskat mig många andra spel är chansen liten att jag får det. Jag får helt enkelt göra en prioritering...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De som dissar The Getaway och klagar på kontrollen och uppdragen gör bara detta för att de inte kan klara spelet. De är helt enkelt inte bra på att spela. The Getaway 1 var ibland riktigt svårt, men det gjorde ju spelet köpvärt. Det håller inte lika länge som GTA-spelen men det är ändå ett bra spel. Jag varvade första The Getaway-spelet, eftersom jag är så omåttligt 1337, och de som inte klarade det är snyftande fjantar.

Free Roam-läget i första spelet var värdelöst jämfört med replay-värdet uppdragen hade. Jag spelade om snut-uppdragen otroligt många gånger, eftersom de var jävligt kul. Det är mer realistiskt än San Andreas och har en mer familjär miljö.

Jag ska köpa The Getaway 2, men inte nu. Jag lägger till det på listan över de spel jag kommer köpa/byta till mig senare, när jag råkar hitta dem begagnade. Listan innefattar även Jak & Daxter 3, Ratchet & Clank 3 och Prince of Persia-spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter ju som Team Soho tagit åt sig av kritiken från Ettan och förbättrat det i BM. Finns det något som du tycker blivit sämre sedan TG 1? Är det fortfarande ett seriöst spel utan någon som helst humor i? Kretsar allt kring storyn och är den i så fall lika bra som i 1:an?

Antagligen kommer jag önska mig spelet i julklapp men eftersom jag önskat mig många andra spel är chansen liten att jag får det. Jag får helt enkelt göra en prioritering...

Ja, de har helt klart förbättrat det kritiserade i TG1.

Kan inte komma på nåt som är sämre, men jag har spelat till 2a uppdraget, som jag klarat. Är på uppdrag 3 nu.

Polisen man spelar med ser ut som en person med väldigt låg karisma, tråkig och humorlös, men inget man mår dåligt av >_<:P

Storyn har jag som sagt inte kommit in i riktigt. Men förutom Free roaming finns följande:

*Taxi

*Car race

*Chase

Säkert nåt mer, men jag har nog isf. glömt vad det är.. kanske?

Jo, dår du tag i spelet billigt så absolut, köp det. Tex ettan är värt 149:- som Elgiganten (??) säljer det för nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor