Bubbli Skrivet 13 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 Jag har inte spelat det första HL spelet så jag vet inte liksom... Vad är storyn till spelet? Är det ett uppdrag som går snett eller vad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 13 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 Jag har inte spelat det första HL spelet så jag vet inte liksom... Vad är storyn till spelet? Är det ett uppdrag som går snett eller vad? Vad snackar du om?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 13 december, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 Jag undrar vad storyn till Half-Life är... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tommy_Fido Skrivet 13 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 (redigerad) Det är inte en särskilt avancerad story...Freeman jobbar på ett forsknings läger som heter black mesa...Dom ska testa nån teleportgrej(?)...Och då kommer det massa utomjordingar resten av spelet handlar bara om att skjuta.... Redigerad 13 december, 2004 av Tommy_Fido Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 13 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 Jag undrar vad storyn till Half-Life är... Säg det då. Om jag tänker på rätt spel så är det så att ett gäng militärer ska åka till nått ställe. De blir nedskjutna och nödlandar och man är ensam överlevande. Du tar dig in i byggnaden där du träffar några proffesorer som sedan blir överfallna av aliens! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 13 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 Vad snackar du om?! HL = Halflife Vad var det han inte sa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tommy_Fido Skrivet 13 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 Säg det då. Om jag tänker på rätt spel så är det så att ett gäng militärer ska åka till nått ställe. De blir nedskjutna och nödlandar och man är ensam överlevande. Du tar dig in i byggnaden där du träffar några proffesorer som sedan blir överfallna av aliens! Det är handlingen till expansion paket...Som heter opposing force... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 13 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 Säg det då. Det gjorde han ju. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 13 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 Det är inte en särskilt avancerad story...Freeman jobbar på ett forsknings läger som heter black mesa...Dom ska testa nån teleportgrej(?)...Och då kommer det massa utomjordingar resten av spelet handlar bara om att skjuta.... Du glömde säga att själva testet gick snett när Gordon puttade in den där prisma liknande saken i strålen, det var p.g.a det som aliensarna kom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grötmannen Skrivet 13 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 (redigerad) Half-Life: Utspelar sig på Black Mesa, en forskningsbas (I Alaska eller Canada?) Gordon Freeman, 27 år, forskare ska utföra ett experiment på en mineral, problem med maskinerna, samt en rejäl portion otur öppnar portaler till utomjordiska världar och slussar över en massa aliens. Militäriska styrkor sätts in, inte för att rädda, utan för att röja upp alla spår efter "olyckan". Gordon Freeman kämpar för att överleva och lyckas tillslut döda den största och elakaste grejjen och portalen stängs. Opposing Force:Man är en av soldaterna som sänds för att röja upp men överges av sina kamrater. Får kämpa för att få ett slut på monstrena och rädda världen. Lyckas tränga tillbaks en stor elak ful grej och en portal stängs så äre slut på monstrena!! Blue Shift:Man är en säkerhetsvakt som är anställd på Black Mesa, ens ända uppdrag är att ta sig ut från den drabbade forskningsbasen och rädda så många som möjligt. Halflife2: En elak gubbe (hjärnsläpp) håller människorna fågna, och håller på med "transhuman experiments" och sånt Gordon Freeman får kämpa för att befria de fängslade människorna och bringa rättvisa!! ( ) Redigerad 13 december, 2004 av Grötmannen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 13 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 Mr. M: Inte spelat HL?? Då antar jag att du inte heller har kört expansionerna Opposing Force och Blue Shift. Köp Half Life Generations från Webhallen så får du alla tre spelen + CS 1.5 Retail som iofs är oanvändbart idag men du får med den grymma HL-modden Absolute Redemption på skivan. Rekommenderas starkt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Meller Skrivet 13 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 Det är inte en särskilt avancerad story...Freeman jobbar på ett forsknings läger som heter black mesa...Dom ska testa nån teleportgrej(?)...Och då kommer det massa utomjordingar resten av spelet handlar bara om att skjuta.... LOL, du visste inte mycket... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 13 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 Half-Life storyn Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 13 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2004 Dr.Breen eller vad han nu heter är de han som skjuter köttbullar eller headcraps eller vad dom nu heter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 14 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2004 gordon freeman, en framgansrik forskare som blir anförtrodd att övervaka ett expermint att fa kontakt med en paralell-dimension "Xen" gar snett och en portal uppstar mellan jorden och xen.. da visar sig ocksa den mystiska G-man och försöker gang pa gang sabotera för gordon. I slutet star man ansikte mot ansikte med denne och han förklarar syftet med expermintet och att det var meninegn att det skulle ga fel.. jag misstänker att han själv är en slags intergalaktisk krigsneldare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 14 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2004 Halflife2: En elak gubbe (hjärnsläpp) håller människorna fågna Förövrigt är det samma man som är bas över Black Mesa under den perioden som är "The Administrator" i City17. Har för mig att G-Man säger det till en. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 14 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2004 Nej, problemet var att jag förstod inte något vidare bra vad han sa. This shit didn't make any sense to me: Jag har inte spelat det första HL spelet så jag vet inte liksom... Vad är storyn till spelet? Är det ett uppdrag som går snett eller vad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tommy_Fido Skrivet 14 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2004 LOL, du visste inte mycket... Det är väll i stort sett hela grundhandlingen..Det händer ju för fan inget specielt utan att man kommer till olika ställen och skjuter vidare...Half-life är ett väldigt bra spel men den har extremt dålig handling... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 14 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2004 Nej, problemet var att jag förstod inte något vidare bra vad han sa. This shit didn't make any sense to me: Vad är oklart? står ju exakt vad han vill veta. HL=Half Life. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kaboom Skrivet 14 december, 2004 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2004 Half-Life storyn Det där var väll onödigt? Grötmannen hade ju redan skrivit storyn! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts