Jump to content

Story?

Bubbli
 Share

Recommended Posts

Jag undrar vad storyn till Half-Life är...

Säg det då.

Om jag tänker på rätt spel så är det så att ett gäng militärer ska åka till nått ställe.

De blir nedskjutna och nödlandar och man är ensam överlevande.

Du tar dig in i byggnaden där du träffar några proffesorer som sedan blir överfallna av aliens!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säg det då.

Om jag tänker på rätt spel så är det så att ett gäng militärer ska åka till nått ställe.

De blir nedskjutna och nödlandar och man är ensam överlevande.

Du tar dig in i byggnaden där du träffar några proffesorer som sedan blir överfallna av aliens!

Det är handlingen till expansion paket...Som heter opposing force...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inte en särskilt avancerad story...Freeman jobbar på ett forsknings läger som heter black mesa...Dom ska testa nån teleportgrej(?)...Och då kommer det massa utomjordingar resten av spelet handlar bara om att skjuta....

Du glömde säga att själva testet gick snett när Gordon puttade in den där prisma liknande saken i strålen, det var p.g.a det som aliensarna kom. :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Half-Life:

Utspelar sig på Black Mesa, en forskningsbas (I Alaska eller Canada?)

Gordon Freeman, 27 år, forskare ska utföra ett experiment på en mineral, problem med maskinerna, samt en rejäl portion otur öppnar portaler till utomjordiska världar och slussar över en massa aliens.

Militäriska styrkor sätts in, inte för att rädda, utan för att röja upp alla spår efter "olyckan". Gordon Freeman kämpar för att överleva och lyckas tillslut döda den största och elakaste grejjen och portalen stängs.

Opposing Force:Man är en av soldaterna som sänds för att röja upp men överges av sina kamrater. Får kämpa för att få ett slut på monstrena och rädda världen.

Lyckas tränga tillbaks en stor elak ful grej och en portal stängs så äre slut på monstrena!!

Blue Shift:Man är en säkerhetsvakt som är anställd på Black Mesa, ens ända uppdrag är att ta sig ut från den drabbade forskningsbasen och rädda så många som möjligt.

Halflife2: En elak gubbe (hjärnsläpp) håller människorna fågna, och håller på med "transhuman experiments" och sånt Gordon Freeman får kämpa för att befria de fängslade människorna och bringa rättvisa!! ( ;) )

Redigerad av Grötmannen
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mr. M: Inte spelat HL?? ;)

Då antar jag att du inte heller har kört expansionerna Opposing Force och Blue Shift. Köp Half Life Generations från Webhallen så får du alla tre spelen + CS 1.5 Retail som iofs är oanvändbart idag men du får med den grymma HL-modden Absolute Redemption på skivan. Rekommenderas starkt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

gordon freeman, en framgansrik forskare som blir anförtrodd att övervaka ett expermint att fa kontakt med en paralell-dimension "Xen" gar snett och en portal uppstar mellan jorden och xen..

da visar sig ocksa den mystiska G-man och försöker gang pa gang sabotera för gordon. I slutet star man ansikte mot ansikte med denne och han förklarar syftet med expermintet och att det var meninegn att det skulle ga fel..

jag misstänker att han själv är en slags intergalaktisk krigsneldare

Länk till kommentar
Dela på andra sidor